- 17 Ianuarie 2022
Startup-ul românesc de fitness și inteligență artificială Hyperhuman face un pas important înspre a fi omnichannel
Hyperhuman s-a lansat la începutul lui 2021 și a primit inițial o investiție de 500.000 de euro pentru creștere. Produsul permite pasionaților de fitness să creeze clipuri pe care să le transforme în ore pentru pasionați, mai ales că fitness-ul de acasă a crescut mult în pandemie.
Hyperhuman, fondat de Bogdan Predușcă, David Teodorescu și Dan Nica, foști angajați la Fitbit, vrea să rezolva provocarea de a crea video-uri de calitate pentru antrenori. Misiunea lor e să facă un conținut ușor, de calitate și care să fie reutilizabil cu ajutorul inteligenței artificiale. Cu ajutorul tehnologiei, clipurile pot fi create în câteva minute.
În momentul de față, Hyperhuman se extinde dincolo de platforma sa și permite antrenorilor de fitness să exporte video-urile la calitate înaltă pentru alte platforme, cum ar fi YouTube, de exemplu. Peste clipuri Hyperhuman adaugă un cronometru, text și ghidaj audio pentru ca cei care fac antrenament acasă să poată înțelege lucrurile mai bine.
„Consumatorii sunt pe diferite platforme și vor diferite formate. Vor să fie interactiv, printr-o aplicație, dar uneori și pe YouTube sau pe site-urile pe care le urmăresc. Cuvântul cheie e omnichannel”, spune Bogdan Predușcă.
Produsul Hyperhuman Studio rămâne focusul companiei pentru a genera conținut printr-un motor proprietar de inteligență artificială care poate crea video-uri la cheie pentru antrenorii de fitness și să le grupeze în funcție de nevoile acestora.
Startup-ul a fost ales în 2021 în cadrul „2021 Red Herring Top 100 Europe Winner”, un top care premiază cele mai promițătoare startup-uri europene care inovează. Principalele piețe ale companiei românești sunt America de Nord, Marea Britanie și Australia.
Conform fondatorilor companiei, în momentul de față Hyperhuman are colaborări-pilot cu 5 business-uri mari din Canada, Statele Unite, Australia și România.
86% din exerciții au rating maxim de 5 stele, iar engagement-ul este de 10 ori mai mare decât la video-urile clasice. În momentul de față sunt câteva mii de profesioniști de fitness pe platformă, de la antrenori, instructori sau fizioterapeuți, iar platforma Hyperhuman poate fi folosită și de lanțuri de săli de fitness pentru a crea conținut digital pentru clienții lor. În România un asemenea exemplu este Orhideea Sport, un business care a adoptat platforma Hyperhuman pentru a scala oferta de digital training pentru clienți.