- 9 August 2021
Franchwise se extinde în Transilvania printr-un parteneriat cu Eatvisory
În urma acestui parteneriat, Franchwise estimează un număr total de 20 clienți noi pe piața din Transilvania în următorul an.
“Dezvoltarea operațiunilor noastre pe piața din Transilvania vine într-un context în care interesul antreprenorilor pentru a-și franciza afacerea este foarte ridicat. De asemenea, Clujul reprezintă un model pentru antreprenorii români care vor să-și francizeze și să-și internaționalizeze afacerile datorită succesului înregistrat de companii ca SaladBox și Noodle Pack”, a declarat Paul Voicu, Managing Partner Franchwise.
Noul partener al Franchwise în sectorul Food&Beverage, Eatvisory, a ajutat până în prezent peste 180 de afaceri din industria HoReCa să-și dezvolte tipuri variate de servicii, de la management de locație, management financiar, Menu Engineering, până la crearea de concepte noi, promovarea acestora prin servicii de marketing și deschiderea de locații noi.
“Cele care au reușit și au trecut peste pandemie se pot gândi deja la următorul pas - dezvoltarea în sistem de franciză. Principiul e unul simplu - dezvoltă-te sau dispari de pe piață. În următoarea perioadă vor apărea concepte internaționale care vor ataca piața locală de F&B. În acest nou context îi putem ajuta pe antreprenorii locali să-și standardizeze și să-și pregătească business-ul în vederea extinderii a nivel național și chiar internațional”, a declarat Ruben Filimon, CEO Eatvisory.
HoReCa și Food & Beverages, domenii cu interes vizibil pentru extindere prin francizareColaborarea cu Eatvisory sosește în contextul în care ecosistemul antreprenorial și sectoarele Food&Beverage (F&B) sunt în prezent, potrivit Franchwise, printre cele mai mature și efervescente din țară, în ciuda scăderii lor cu peste 30% la nivel național pe fondul pandemiei. Impulsionați de dorința de a reconstrui și de a-și duce business-urile la următorul nivel, dar și datorită noilor surse de finanțare disponibile pentru investiții, antreprenorii s-au regrupat și adaptat rapid, făcând să renască interesul și încrederea investitorilor în francize, în paralel cu creșterea economiei.
“În contextul pandemiei, antreprenorii din Transilvania și alte regiuni active din România au avut mai mult timp să se uite la businessurile proprii, să se uite la oportunitățile de dezvoltare națională și regională. De exemplu, prin sistemul de francize, noi le oferim antreprenorilor din Cluj acces la piața din București, iar celor din Capitală le facilităm parteneriate pe piața clujeană ”, a declarat Paul Voicu, Managing Partner al Franchwise.
Specialiștii Franchwise văd un apetit în creștere din partea antreprenorilor români pentru francizarea afacerilor proprii, estimând că mai multe modele noi de franciză vor fi lansate pe piața românească în al doilea semestru din 2021.
Potrivit Franchwise, principalele nevoi ale antreprenorilor care doresc să-și francizeze un business sunt nevoia de dezvoltare a afacerii, de a crea parteneriate și nevoia de a primi consultanță specializată. În domeniul HoReCa, sunt tot mai solicitate și în creștere modelele de business adaptate contextului pandemic, precum to go și delivery, unde produsul este vedetă, în timp ce modelele bazate pe experiența din locație (spre exemplu, pasta-bar și wine & pasta) au avut de suferit.
Clujul este unul dintre cei mai importanți poli de business de pe plan local, cu potential de extindere, fiind județul din care au pornit mai multe afaceri antreprenoriale care s-au dezvoltat prin francizare. Salad Box, afacere lansată de un grup de antreprenori clujeni, a ajuns (anterior crizei Covid-19) la circa 40 de unităţi, dintre care 75% deţinute de francizaţi, acesta fiind de altfel unul dintre puținele branduri românești care au reuşit să se extindă în sistem de franciză chiar şi în străinătate.
Reţeaua de restaurante Noodle Pack, un alt jucător major fondat de doi antreprenori clujeni, are în prezent o rețea de 22 locații la nivel național. Reţeaua DAbo Doner, franciză lansată în Sibiu, a deschis recent un restaurant în Londra (Anglia), al treilea operat de reţea în afara ţării, dintre care două unităţi sunt localizate în Ungaria. Lanțul de cafenele Meron este, de asemenea, o afacere lansată în vestul țării și care s-a extins prin francize din Cluj-Napoca, ajungând la o rețea de 17 unități la nivel național în 2021.