Franciza 5 to go: ”Avem cereri de la cafenele independente pentru rebranding”. Franciza a ajuns să dețină jumătate din piața din România

Franciza 5 to go a intrat în top 10 rețele de cafenea la nivel european în 2021 conform clasamentului anual dezvoltat de Food Service, Europe & Middle East, lansat luna aceasta. Deși primele trei luni ale anului au fost dificile din punct de vedere al business-ului, în lunile august și septembrie echipa 5 to go a semnat 48 de noi contracte de franciză și a ajuns la aproape 140 de locații deschise în 2022.

Franciza 5 to go înregistrează a doua cea mai spectaculoasă creștere din Europa în număr absolut de locații deschise, cu 107 cafenele noi într-un an, o creștere de 44.6% față de anul anterior, când se clasa pe locul 12. 

Această evoluție se reflectă în deținerea unei cote de piață de 48% pe segmentul lanțurilor de cafenele în România pentru anul 2021. 

Și în 2022, ritmul de creștere susținută s-a menținut, depășind pragul de 400 unități la nivel național, cu o medie de 16 cafenele noi deschise în fiecare lună. 

Previziunile sunt ca, la finalul anului, cifra de afaceri la nivel de grup să ajungă la 24 milioane euro, aproape dublu față de anul trecut și de aproape 4 ori mai mare decât valoarea din 2020.

”A fost anul în care ne-am targetat cea mai expansivă dezvoltare. Ne-am propus 200 de locații, suntem la 139 deschise, fără a o parte din contractele noi. Credem că vom reuși undeva la 160-170 de deschideri în acest an”, a precizat în cadrul unei conferințe de presă Lucian Bădilă, cofondator al francizei 5 to go.

La rândul său, Radu Savopol, cofondator 5 to go a adăugat că până în acest moment peste 5 milioane de români au băut cel puțin o cafea în cadrul cafenelelor din franciză.

”De acum ne îndreptăm spre un maraton, ce necesită un ritm susținut în următorii 5 ani, care să ne ajute să atingem pragul de 1,000 de cafenele la nivel local. În maraton, nu viteza startului, ci anduranța este esențială, iar aceasta derivă, în cazul nostru, din adaptabilitate, din flexibilitate și creativitate. Business-ul 5 to go este format din mai mult de 220 de antreprenori”, a declarat Radu Savopol.

Pentru următorii 5 ani, pilonii pe care se construiește dezvoltarea sunt expansiunea regională, către localități cu cel puțin 10.000 de persoane, consolidarea prezenței internaționale, piețele vizate fiind Spania, Germania, Ungaria, unde deja sunt discuții deschise, dar și cele din Bulgaria, Polonia, Republica Moldova, precum și continuarea construirii prezenței în retail și a portofoliului de produse private-label sub marca 5 to go, ca urmare a identificării de trenduri cu potențial.

De altfel, fondatorii francizei au precizat faptul că de anul viitor franciza 5 to go se va extinde și în Spania, în zona Alicante, acolo unde este o comunitate importantă de români.

Franciza 5 to go - tendințe

În 2021–2022, în rețeaua 5 to go s-au remarcat o serie de trenduri importante, care vor rămâne prioritare pentru anul viitor:

  • Cerere crescută pentru produse de cafea pe bază de lapte vegetal și a sortimentelor vegane;
  • Apariția de produse sezoniere vedetă, precum boba tea sau frappe cu arome speciale;
  • Asocierea consumului de cafea cu produse premium complementare, precum cookies și ape vitaminizate.

”Diversitatea gamei de produse a atras în cafenele noi categorii de client, nu doar consumatori zilnici de cafea. Mixul de produse vândute este în continuare în favoarea produselor pe bază de cafea, cu peste 70% din total cifra de afaceri. De altfel, cafeaua este și catalizatorul către succes pentru antreprenorii locali din orașe mici și medii, unde 5 to go devine în scurt timp furnizorul oficial de cafea și energie zilnică pentru comunitatea locală. Suntem un business flexibil și transparent cu partenerii noștri, cu mai multe concepte declinate din viziunea globală, pentru a putea veni cu un model pentru fiecare tip de spațiu și de specific regional”, a declarat Lucian Bădilă, cofondator 5 to go. 

Rebranding pentru cafenele independente

În 2022, strategia de dezvoltare a vizat orașele mici și mijlocii, din cafenelele noi deschise anul acesta 70% fiind în astfel de orașe. Aceasta a dus la o modificare a ponderii din numărul total de cafenele din București vs. restul țării la 60-40%.

Fondatorii francizei 5 to go ne-au precizat și faptul că primesc cereri de francizare și din partea proprietarilor de cafenele independente, fapt ce ajută la creșterea accelerată a rețelei. 

”Este foarte important de reținut faptul că după rebranding au avut vânzări de 3-4-5 și chiar și 7 ore peste ceea ce făceau înainte”, au adăugat Radu Savopol și Lucian Bădilă.

Ca să evidențieze potențialul pe care-l are o cafenea ce operează sub franciza 5 to go, aceștia au menționat faptul că în București există o locație care depășeșete 1.100 de bonuri pe zi, ceea ce s-ar traduce în circa 1.400 de cafele pe zi, ceea ce este un record pe România în ceea ce privește activitatea unei cafenele (echipă de 5 oameni, într-un program de 12 ore).

5 to go estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 24 de milioane de euro pe franciza de cafenele, iar planul fondatorilor este ca în 2023 să atingă  o cifră de afaceri de 35 de milioane de euro.



Citeste si