Cinci lucruri despre growth hacking spuse de un expert prezent la ICEEfest

Fiecare startup care vrea să crească rapid trebuie să aibă un om dedicat cu o strategie de growth hacking. Probabil că ai auzit deseori de acest termen și nu știi ce înseamnă cu adevărat sau ce face. Așa că am vorbit cu George Carey-Simos, growth hacker britanic de la We are Social Media și unul din speakerii de la ICEE Fest, care va avea loc pe 15-16 iunie.

George Carey-Simos este cofondatorul We Are Social Media, unul dintre cele mai mari agenții independente de social media și digital marketing. George se consideră un om care rezolvă problemele altora, digital strategist și growth hacker.

George va veni la București în a doua zi de ICEEfest și va ține un workshop de “Growth Hacking for Startups in 2017”. Înainte de eveniment, l-am luat la întrebări și am făcut o listă cu sfaturi utile pentru growth hacking într-un startup și ce înseamnă să faci growth hacking în 2017. Practic, câteva lucruri pe care trebuie să le știi despre growth hacking.

Înscrie-te la ICEEfest de aici. Dacă vrei să participi la competiția de startup-uri 200 Seconds of Fame, detalii găsești în acest articol.

Apasă pe săgeți sau cifre ca să citești sfaturile lui George Carey-Simos

Diferența dintre un om de marketing și un growth hacker

“Un growth hacker are foarte multe skill-uri, ca un cuțit Swiss Army. Să fii un marketer bun face parte din arsenalul unui growth hacker. Un growth hacker trebuie să înțeleagă concepte complexe de marketing, pentru a le folosi în avantajul său. O problemă obișnuită a marketerilor e că sunt concentrați pe tehnici și procese care merg împotriva mindset-ului de growth hacking.

De exemplu, un growth hacker nu crede niciodată că produsul e gata. Ba chiar produsul e mereu imperfect, iar procesul de growth hacking poate să-l facă mai bun. Un marketer va avea un produs de promovat, va primi un buget de 50.000 de euro și se va apuca să-i cheltuie. Un growth hacker va lua acel buget, dar va găsi mereu modalități să meargă și mai departe, cu ajutorul examinării serioase și, mai ales, având mereu dileme față de produs și cum se potrivește cu audiența dorită. Ca să fii un growth hacker trebuie să fii un om de marketing bun și viceversa”

Continuă să apeși pe săgeată pentru a afla încă un lucru interesant despre growth hacking spus de George Carey Simos.

Tehnici comune de growth hacking

“Există un set de procese și principii care pun baza tehnicilor de growth hacking. Cel mai important lucru este experimentarea. E o gândire care este esența muncii unui growth hacker. Odată ce vii cu o idee, experimentezi, rulezi tot felul de variante, măsori totul, analizezi datele și repeți, până când ceva funcționează. Ai cheltuit puțini bani perfectând un produs și poți să-l scalezi mai ușor, pentru a-l crește cu rapidite. Un growth hacker nu se va opri aici, de multe ori. Va încerca să țina motorul creșterii uns foarte bine, deci va trebui să se asigure că fiecare pas al călătoriei utilizatorului prin pâlnia de utilizare e optimizat, fără să degradeze experiența persoanei”

Continuă să apeși pe săgeată pentru a afla încă un lucru interesant despre growth hacking spus de George Carey Simos.

Greșeala majoră pe care o fac startup-urile

“Principala greșeală e că mulți asumă că produsul e perfect. Fondatorii de startup-uri cred că produsul e pregătit de piață 100%. Nu e. Dacă ar fi ar avea o creștere uriașă fără mare efort. Altă problemă des întâlnită e că startup-urile nu experimentează destul sau nu trec peste preconcepții. Growth hacking trebuie făcut pe orice canal: social media, email, bloguri, SEM, SMM, SEO, outdoor. Experimentăm până ne atingem obiectivele”

Continuă să apeși pe săgeată pentru a afla încă un lucru interesant despre growth hacking spus de George Carey Simos.

Tehnicile de growth hacking nu sunt universale, dar merg

“Tehnicile de growth hacking depind de industrie, dar procesele de bază și optimizarea sunt aceleași. Nu există o rețetă pentru ca un growth hacker să aibă rezultate. E vorba de multe încercări și erori. Eșecul poate fi de așteptat. Eșecul este O OPȚIUNE”.

Continuă să apeși pe săgeată pentru a afla încă un lucru interesant despre growth hacking spus de George Carey Simos.

Cât de mult depinde growth hacking-ul de banii pe care îi are un startup

“Nu depinde de bani. Cele mai bune exemple de growth hacking au fost făcute în companii care aveau un buget mic sau inexistent. Cele mai bune tehnici de growth hacking sunt cele care maximizează efectul fiecărui cent, inclusiv timpul pe care-l petrece echipa ta muncind. Pentru că time is money, să nu uiți”

Continuă să apeși pe săgeată pentru a afla încă un lucru interesant despre growth hacking spus de George Carey Simos.

Growth hacking atunci când ai un MVP al produsului

“Growth hacking-ul va defini strategia de ieșire pe piață la un startup, pentru că ea implică Product Market Fit. Startup-urile ar trebui să-și ia prototipurile, să-i convingă pe oameni să le folosească, să învețe și cum să adauge valoare, să testeze, să experimenteze și să repete, până când au un produs care să poată crește.”



Citeste si