Ia o pauză

Profit de minivacanța de săptămâna aceasta pentru a vă împărtăși câteva gânduri despre burnout, suprasolicitare, și despre nevoia de relaxare.

Articolul acesta a apărut în secțiunea „Nota redacției” din newsletter-ul start-up.ro de marți, 30 noiembrie. Puteți să vă abonați la newsletter aici.

Probabil unul dintre cele mai răspândite mituri despre antreprenori este că ”muncești pentru tine - cât vrei și când vrei”. Realitatea pe teren e alta - dacă stai de vorbă cu suficienți antreprenori afli că munca nu prea se termină niciodată și că nopțile petrecute în emailuri și acte sunt mai numeroase decât zilele în care se ”rupe” ușa de la prânz.

Iar ultimii doi ani au fost deosebit de stresanți - pe lângă ”business as usual”, antreprenorii (și angajații deopotrivă) au trecut printr-un carusel terifiant în timp ce afacerile se închideau și se deschideau după ”pofta” guvernanților.

Un angajat aflat în burnout e un angajat care va pleca din companie (un stres în plus pentru antreprenori), dar un fondator aflat în burnout ce opțiuni are? Închide business-ul sau trage singur până ”îi plesnește ceva”?

Scrisoarea aceasta se vrea un reminder pentru cei aflați în vârful unui business să-și ia un moment de respiro. Știu că vremurile incerte pe care le trăim ne îndeamnă pe toți să tragem mai tare pentru că ”nu se știe ce mai urmează”, dar trebuie să ne amintim că suntem toți doar oameni și că avem și nevoie de relaxare, de detașare de la stresul zilnic.

Rapoartele de final de an mai pot aștepta un pic, nu toate emailurile sunt urgente și, de multe ori, clientul chiar nu are dreptate. Două-trei zile de inactivitate nu-ți vor pune lacătul pe ușă, nici nu-ți vor alunga clientela (probabil la fel de obosită și stresată ca tine).

Un antreprenor de succes știe cum să-și dozeze efortul, când să tragă mai tare, dar și când să detașeze complet. Stresul, teama, oboseala - sunt factori care duc la decizii proaste (de business sau personale) și e nevoie de odihnă pentru a muta munții din loc.



Citeste si