Idei de francize din analiza Franchwise pe HoReCa, unde se deschid 200 de francize anual în România

Anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa, conform estimărilor Franchwise, cea mai mare companie de consultanță în francize din România. Valoarea investiției în astfel de francize variază între 30.000 de euro și peste 300.000 de euro, în funcție de dimensiunea restaurantului. Ce idei de francize pot să se nască din analiza companiei pe sectorul restaurantelor, cafenelelor și altor afaceri din ospitalitate.
imagine realizată cu AI Investiții necesare pentru idei de franciză 2024

"Investițiile minime în sectorul HoReCa pornesc de la 30.000 - 40.0000 de euro pentru o franciză de tip insulă, de la branduri precum Hello Donuts sau de la 50.000 - 60.0000 de euro într-o locație mică a unui brand ca Bubble Waffles, de exemplu”, a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise

Tot ea adaugă că pentru restaurante cu servire rapidă (QSR), bugetul necesar începe de la 100.000 de euro. Există și o zonă de restaurante cu suprafețe mai mari, peste 250-300 mp, care necesită o investiție de aproximativ 1.000 euro/mp, adică peste 300.000 euro.

Datele companiei arată că recuperarea investiției se face în general între 2,5 - 3 ani pentru locațiile premiu, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuși, pentru un bun management financiar al locațiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaționale.

Ce idei de franciză au crescut în 2024 și au mers pe piețe internaționale

"Există afaceri care sunt în plină expansiune, precum Ted's Coffee, Treevi Pizza, Hello Donuts, Leonidas, Simigeriile Petru sau Tucano, și care cresc cu 20-30% de la an la an în continuare. Există și afaceri/rețele care au atins maturitatea sau sunt într-o zonă de redefinire a drumului către profitabilitate", a adăugat Raluca Voicu.

În România, pe sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză (SaladBox, Ted's Coffee, 5 To Go), cât și prin branduri mari internaționale operate în regim de franciză (McDonald's, KFC, Starbucks, Pizza Hut, Subway, lanțurile hoteliere).

Potrivit Franchwise, în viața unei afaceri există cel puțin un moment în care se analizează francizarea. Piața din România, comparativ cu cea extrem de competitivă din UK, continuă să se maturizeze și beneficiază încă de un potențial mare de dezvoltare, cu nișe încă neacoperite și o tendință clară de diversificare și consolidare a francizelor active local.

În plus, numeroase branduri românești s-au extins deja pe piața internațională prin franciză.

Printre acestea se numără SaladBox, care a reușit să depășască granițele și să ajungă în 12 țări, pe trei continente. O altă poveste de succes este și Tucano Coffee, brand care astăzi este prezent în 10 țări.

În același timp, Mesopotamia s-a extins în Ungaria, iar restaurantul Spartan a ajuns în Barcelona. Și French Revolution este în discuții pentru a duce produsele sale în Dublin, Irlanda. Rețeaua 5 To Go a intrat pe piața de Ungaria și Slovacia, iar Japanos are unități de franciză în Algeria, Malta, Emiratele Arabe Unite și Franța.

 



Citeste si