- 30 Mai 2024
ING Bank România, pur. și remesh lansează o colecție de upcycling la aniversarea de 30 de ani a companiei în țară
INGxPURpose este o colecție de accesorii ușor de adaptat ținutelor de zi cu zi. Cele patru articole – o broșă, un accesoriu de mână, o borsetă și un suport de telefon cu șnur – sunt realizate din materialele publicitare utilizate de bancă în campaniile de marketing (mesh-uri publicitare), precum și din accesorii din bumbac sau din metal, pentru un impact cât mai redus asupra mediului înconjurător.
Colecția nu este destinată comercializării, însă va fi prezentă la evenimentele și parteneriatele băncii în acest an aniversar.
„Vorbim tot mai mult în România despre slow fashion, piese vestimentare durabile care descurajează producția excesivă de îmbrăcăminte și consumul compulsiv. La nivel de societate, a crescut interesul pentru demersuri care încurajează un stil de viață mai sustenabil, iar acest lucru se observă și în rândul clienților ING care își doresc să găsească soluții pentru a reduce consumul de resurse naturale. La finalul anului 2022 am decis că vom colecta toate panourile publicitare și am ales să colaborăm cu remesh pentru reciclarea lor creativă. În plus, pentru acest an aniversar, colaborăm cu brandul pur. - tocmai pentru că ambii parteneri au dovedit, în ultimii ani, că au luat decizii sustenabile.” – a spus Silvia Jalea, Manager Comunicare internă & externă la ING Bank România.
Slow fashion pentru o colecție aniversarăpur. este un brand local care și-a asumat o misiune a sustenabilității în fashion. Fondatoarea atelierului de slow fashion, Roxana Puriș, creează articole vestimentare sustenabile, accesibile tuturor, care le transmit ceva celor care le poartă și care, prin diverse colaborări, donații și proiecte, devin concepte complexe al căror scop este de a aduce în prim plan valorile în care cred.
Descoperă mai multe despre creatoarea pur. și brandul de slow fashion în articolul de aici.
Despre colecția aniversară la care a colaborat cu ING, Roxana spune:
”Colecția capsulă creată la propunerea ING a fost unul dintre cele mai frumoase proiecte în care m-am implicat vreodată, pentru că a fost exact întruchiparea a ceea ce îmi doresc eu să fac la pur. Mi-am dorit, pentru această colecție, să demonstrez că poți fi chic și poți purta obiecte unice și chiar elegante, dar toate astea, cu un minim impact asupra mediului. Colecția capsulă creată împreună cu ING și remesh este realizată din foste mesh-uri publicitare și obiectele rezultate (borseta, husa de telefon, portofelul și broșa) sunt obiecte utile în viața de zi cu zi și versatile, astfel că oamenii care intră în posesia lor le vor folosi cu siguranță.”
Antreprenoarea a lucrat pentru realizarea celor 4 obiecte din colecție cu materiale publicitare, un material atipic față de cele pe care le folosește în mod normal în atelierul ei:
Upcycling din materiale publicitare”Lucrul cu acest material a fost cea mai mare provocare, dar și cea mai frumoasă! Nu am avut cum să apelez la tehnicile pe care le cunoșteam și mi-am dat seama că nu ar fi funcționat nicio metodă de croi, de coasere pe care le aveam, dar a fost minunat să ies din zona mea de confort, să mă detașez de tot ceea ce știam, să o iau aproape de la 0 și să start from scratch. Am simțit, astfel, materialul, cu adevărat, și cred că asta se vede în produsele care au rezultat.”
ING Bank România și remesh, unitate protejată pentru persoane cu dizabilități, înființată pentru integrarea socială, profesională și civică a persoanelor vulnerabile, excluse și marginalizate, au încheiat anul trecut un contract, ca parte a demersurilor băncii de upcycling.
remesh este certificată ca unitate protejată, specializată în realizarea și comercializarea de materiale promoționale personalizate și cadouri eco pentru evenimente și angajați. Produsele sunt manufacturate integral în atelier prin curățarea, croitul și cusutul materialelor publicitare reutilizabile (benăre, meshuri stradale și alte materiale publicitare) care nu au o soluție de reciclare. În acest fel, achiziția sau oferirea unei genți sau a unui accesoriu remesh reprezintă mai mult decât un cadou unic, constituie un mesaj despre sustenabilitatea asumată a persoanei sau organizației care oferă aceste produse.
,,Colaborarea atelierului remesh cu ING Bank România demonstrează un trend încurajator în rândul companiilor, care își îndreaptă atenția către achiziții care contribuie în mod real la indicatorii ESG ai sectorului de business. Este îmbucurător să vedem că, în contextul actual al economiei circulare, acest contract include și colaborarea cu unități protejate precum remesh, promovând incluziunea și angajând persoane din medii defavorizate, inclusiv cu dizabilități. Impactul pozitiv este triplu: social – prin crearea de oportunități de angajare, economic – prin activarea acestor persoane pe piața muncii, și de mediu – prin reutilizarea bannerelor publicitare, contribuind la reducerea deșeurilor. Într-un peisaj economic în care sustenabilitatea este din ce în ce mai importantă, achiziționarea unor produse promoționale locale care sprijină comunitatea și respectă mediul înconjurător ar trebui să fie un atribut esențial al oricărui eveniment." - Lorita Constantinescu, Director dezvoltare Ateliere Fără Frontiere.
Proiectul „Antreprenori” este susținut de ING Bank, partener de creștere pentru afacerile locale. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate, prin instrumentele financiare potrivite, si sprijină dezvoltarea sustenabilă a afacerilor din România, pentru a ajunge la nivelul următor.