Planurile Public Square după preluarea de către Mediahuis. Cum se va transforma aplicația care ajută la clădirea comunităților

Public Square, o aplicație dezvoltată în Iași, a fost achiziționată de către Mediahuis, una dintre cele mai importante companii media și de publishing din Belgia. Noi am vorbit cu Andrei Botez, creatorul aplicației, pentru a afla mai multe despre tranzacție și despre planurile de viitor.

Aplicația Public Square a fost creată Expert Network, o companie de tehnologie cu sediul în Iași cu o echipă de aproximativ 60 de angajați. Andrei Botez este cel care a avut ideea aplicației. "Expert Network este orientată spre oferirea de servicii de consultanță și dezvoltare IT, Public Square fiind prima platformă proprie dezvoltată până acum. Între clienții companiei se numără Opel, Citroen, Viessman, Radisson, Fiat, BNP Paribas, Mediahuis, Maxipress și Haribo. Între soluțiile notabile dezvoltate de Expert Network aș menționa platforma pentru servicii post-vânzare myOpel și platforma Carflow destinată dealerilor auto care este lider pe segmentul său de piață. La acestea se adugă serviciile unor startup-uri cum sunt Growzer, Arena, Workero și altele", explică antreprenorul.

Potrivit surselor start-up.ro, valoarea tranzacției depășește considerabil suma de 500.000 de euro, parte din bani urmând să fie investiți în definitivarea produsului.
 

Ce face Public Square  

Platforma funcționează ca o aplicație de comunicare ce permite utilizatorilor să se organizeze în comunitățile locale din care provin. Aceasta integrează într-o singură interfață canale de comunicare în interiorul comunității, instrumente pentru servicii publice, alerte, notificări și fluxuri de informație cu relevanță locală. Este genul de aplicație care ajută comunitățile să devină mai unite, care îi ajută pe cetățeni să fie mai implicați. Public Square a funcționat în stadiul de public beta în câteva localități, precum și în Piatra Neamț.

Public Square li s-a părut o soluție pentru problema cea mai serioasă a marilor lor publicații – migrarea bugetelor de publicitate ale afacerilor locale dinspre cotidienele tradiționale înspre platforme închise gen Facebook sau Google

"Platforma a fost lansată într-o versiune inițială în câteva localități din județul Neamț, inclusiv la Piatra Neamț, într-o formulă public beta. Aceasta deservea o populație de 100.000 de locuitori și am avut subscriși aproape 10.000 de utilizatori. Am avut o rată de înscriere bună, dar nivelul de engagement a fost scăzut. Nevoia părea să existe, dar produsul nostru nu se ridica încă la nivelul așteptărilor. Am realizat că este necesar să investim mai mult decât anticipasem în sistemul de notificări, în automatizarea unor procese de transmitere a informației și în restructurarea logică a aplicației. Aplicația a fost refăcută începând cu vara anului trecut, iar pe finalul anului deja era clar că se va implica într-o formă sau alta și Mediahuis", a declarat Botez, pentru start-up.ro.

Viitorul Public Square 

Cum au ajuns belgienii să fie interesați de o aplicație relativ mică și foarte nișată? Andrei Botez a cerut feedback de la două companii, Mediahuis și Proximus, ambele din Belgia. Răspunsul ambilor giganți a fost pozitiv, dar Mediahuis și-a arătat și interesul de a investi în Public Square. "În acest moment, Mediahuis investește masiv în platforme digitale, iar Public Square li s-a părut o soluție pentru problema cea mai serioasă a marilor lor publicații – migrarea bugetelor de publicitate ale afacerilor locale dinspre cotidienele tradiționale înspre platforme închise gen Facebook sau Google. Public Square poate livra conținut de relevanță locală și închide perfect cercul serviciilor pentru un grup media de acest gen", explică Botez.

Practic, Public Square va deveni, în "mâinile" Mediahuis o platformă foarte ușor de monetizat. Compania belgiană a achiziționat drepturile asupra platformei "și va investi în continuare în dezvoltarea ei și integrarea în produsele media pe care deja le deține. Expert Network rămâne furnizor pentru Mediahuis, urmând să realizeze serviciile de dezvoltare, integrare și suport tehnic pentru această platformă", spune antreprenorul.

Expert Network, compania ieșeană în cadrul căreia activează Botez, va crește echipa de programatori dedicată proiectului. "Restul activităților sunt preluate de echipa Mediahuis din Belgia. Activitatea mea în proiect se oprește odată cu integrarea Public Square în primul produs Mediahuis, după o perioadă de tranziție de aproape 6 luni", spune el. Expert Network nu lucrează, deocamdată, la alte proiecte similare, ci va continua să ofere servicii de consultanță și dezvoltare IT pentru partenerii săi. 

Utilizatorii actuali ai platformei vor putea să o folosească în continuare, dar nu se știe exact cât timp. "Nu știu când se va putea face trecerea de la versiunea inițială la cea actualizată, care înglobează semnificativ mai multe beneficii pentru utilizatori – un sistem complex de alerte și notificări, canale de comunicare, servicii pentru evenimente locale, fluxuri de știri locale, donații și crowdfunding pentru obiective de interes comunitar, achiziții de grup, un sistem de ticketing pentru probleme locale și altele", conchide Botez.



Citeste si