Investiții în startup-uri românești în 2017 - Partea a III-a

Ultimul articol din seria investițiilor făcute în startup-uri românești în 2017 aduce cinci companii care au primit investiții. Unele dintre ele au fost fondate aici, altele sunt create de moldoveni care au venit în România, iar apoi au plecat în străinătate.

România a fost pe harta investițiilor în startup-uri în 2017. UiPath a primit 30 de milioane de dolari, iar Bitdefender are noi investitori și o evaluare la 600 de milioane de dolari.

Iată ultimele cinci startup-uri din lista noastră. Dacă aveți voi sugestii și știți alte startup-uri care au primit investiție, lăsați-ne un comentariu.

Serafim

Serafim Technologies e un startup românesc din domeniul agriculturii care a primit o investiție considerabilă acum, după ce au trecut și prin schimbări de viziune și echipă.

Astăzi, Serafim monitorizează 100.000 de hectare din România, au obținut o investiție de cinci zerouri de la investitori din străinătate.

“Am devenit un startup de data analytics. Schimbarea a avut loc când am ajuns pe piață și am realizat că nu gândisem produsul cu gândul la agricultori și că nevoile erau cu totul altfel. Am avut foarte mult suport din partea fermierilor și am construit un produs utilizat în peste 100.000 de hectare din România”, a spus Robert Mistovski, CEO al Serafim.

Baro

Fribourg Digital, noua divizie creată de fondul de investiții Fribourg Capital, a anunțat o primă finanțare: startup-ul Baro.io, companie specializată în automatizarea campaniilor de marketing digital. Pentru dezvoltare tehnologică și comercială, Baro.io a primit din partea Fribourg Digital o investiție seed de 80.000 de euro.

Baro.io a fost înființată în anul 2016 de tânărul antreprenor Teodor Scorpan, totodată CEO al companiei, și francezul Axel Le Borgne ce ocupă poziția de CTO în prezent. Tehnologia dezvoltată de Baro.io permite automatizarea întregului proces al unei campanii online pe Facebook (creare, gestionare, oprire, raportare), fapt care reduce semnificativ volumul de muncă în departamentele de marketing. Compania are deja clienți cu notorietate, printre aceștii numărându-se ejobs.ro, imobiliare.ro sau Upswing.

Planable

Startup-ul Planable, fondat în Republica Moldova și crescut la Cluj-Napoca, a fost acceptat la acceleratorul Techstars din Londra, fiind prima companie românească ce reușește să ajungă la unul dintre cele mai cunoscute programe de accelerare din lume.

Planable e un startup care a fost fondat la Spherik Accelerator de Vlad Caluș, Xenia Muntean și Nicu Gudumac (foto sus) și care a câștigat în 2016 competiția Startup Avalanche de la Techsylvania. Moldovenii realizează o unealtă prin care brandurile și managerii conturilor de social media pot să administreze mai bine postările și să colaboreze. Astfel, putem să comparăm Planable cu o unealtă de productivitate pentru negocierea postărilor din social media între administratori și brandurile ale căror pagini le păstoresc.

Odată cu acceptarea în acceleratorul Techstars, Planable a primit și o investiție de 20.000 de dolari pentru dezvoltarea proiectului și 100.000 de dolari într-un convertible note. Momentan, startup-ul a avut produsul în faza de testare beta, fiind folosit de mai multe branduri în mod gratuit. Pe viitor, planurile Planable sunt de a monetiza folosirea uneltei.

Frisbo

Startup-ul braşovean Frisbo, primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din România, care preia depozitarea şi procesarea comenzilor magazinelor online, a primit o investiţie de 250.000 de euro de la un investitor clujean, la o evaluare a business-ului de 1,5 milioane de euro. Cu aceasta sumă, Frisbo îşi va extinde activitatea, putând să introducă mai multe hale din România în sistemul de e-fulfillment.

Operând iniţial o hală în Braşov, Frisbo a atras recent în sistemul său de e-fulfillment o hală din Otopeni, iar acum porneşte operaţiunile şi la Cluj-Napoca.

“Sistemul nostru de scalare nu se bazează pe achiziţii sau construcţii de hale, ci pe activarea spaţiilor neutilizate astăzi şi introducerea lor în sistemul Frisbo, ca operatori de e-fulfillment. Acestea nu sunt neapărat pe harta spaţiilor de inchiriat, dar pot produce mai mult în sistemul nostru decât prin inchiriere”, explică Bogdan Colceriu, Fondator Frisbo.

Doclandia

Doclandia e o platformă prin care poți lua legătura cu medicii direct pe internet. A fost fondat de Matei Țiboc și a primit o investiție inițială de 500.000 de euro de la grupul Quickmobile.

Utilizatorii care doresc să beneficieze de sfaturile medicilor colaboratori ai platformei online, vor trebui să achite, cu cardul sau prin sms, o taxă de 10 euro, ce reprezintă contravaloarea unui abonament lunar. În urma solicitării, utilizatorului îi este alocat automat un medic. În plus, utilizatorii își pot încărca în cont diverse documente medicale, precum analize, electrocardiograme etc., în vederea unei consilieri optime.

Citește și: 

Investiții în startup-uri românești în 2017 - Partea a II-a 

Investiții în startup-uri românești în 2017 - Partea I-a



Citeste si