- 23 Iunie 2020
IRIS, asistentul HR care ușurează interacțiunea companiei cu angajații care lucrează de acasă
Aplicația este una de tip chatbot, având la bază inteligența artificială în cloud, care îi permite să învețe, să se dezvolte și se adapteze nevoilor specifice ale fiecărei companii.
Lansarea aplicației IRIS vine în continuarea misiunii companiei Romanian Software de a dezvolta aplicații care să preia munca administrativă și repetitivă a expertilor HR și care transformă spațiul de lucru într-unul plăcut pentru angajați.
Concepută ca un asistent personal, IRIS ajută specialiștii de HR să-și crească eficiența și productivitatea, iar pe angajați să devină autonomi, indiferent că lucrează de acasă sau de la birou.
“Inovațiile tehnologice au deja un impact pozitiv asupra modului în care funcționează business-urile, iar departamentul de resurse umane nu ar trebui să facă exceptie. HR-ul și-a depășit demult condiția de centru administrativ, devenind un pilon strategic în orice companie de succes. În aceste condiții, automatizarea proceselor este esențială, pentru a permite specialiștilor să se concentreze pe crearea unui mediu mai plăcut de lucru pentru angajați. Noi susținem companiile aducând acum în echipa lor de HR un asistent virtual care lucrează non stop, este disponibil de oriunde și care poate prelua mare parte din taskurile administrative”, a declarat Victor Dragomirescu, CEO Romanian Software.
IRIS este o aplicație flexibilă care poate fi antrenată să automatizeze diferite procese de resurse umane, în funcție de nevoile companiilor. Cu ajutorul asistentului virtual IRIS, angajații pot solicita fluturașul de salariu, își pot verifica zilele de concediu efectuate sau rămase, pot depune sau anula cereri de concediu sau își pot face singuri pontajul.
Mai mult decât atât, IRIS are capacitatea de a răspunde atât în limba română, cât și în limba engleză, făcând mult mai simplă și eficientă comunicarea cu utilizatorii.
“Rolul unui chatbot pentru HR este să preia de pe umerii experților în resurse umane task-urile administrative și birocrația stufoasă care le îngreunează activitatea, astfel încât aceștia să se poată concentra pe proiecte strategice complexe. În cazul salariaților, aceștia obțin rapid informațiile de care au nevoie – fluturașul de salariu, situația zilelor de concediu sau își pot face singuri check in-ul și check out-ul. Cu ajutorul asistentului virtual, companiile reușesc să-și îndeplinească aceste obiective, dar și să devină mai eficiente și să își reducă costurile cu departamentul de HR”, a adăugat Victor Dragomirescu.
Pentru dezvoltarea chatbot-ului IRIS a fost folosită tehnologia de ultimă generație low code, care implică mai puțină programare manuală, acest lucru însemnând procese mai rapide și agile, dar și o experiență mai bună în interacțiunea clienților cu aplicația.
Companiile își fac deja strategii pentru a ieși din situația creată de pandemia de COVID-19 și pregătesc tranziția spre un loc de muncă în care interacțiunea față în față să nu mai fie necesară.
În acest context, tehnologia le vine în ajutor atât angajaților, care nu mai depind de prezența fizică la birou, dar și angajatorilor, care pot oferi un mediu de lucru plăcut și motivant pentru angajați, având în același timp control deplin asupra proceselor.