Lăptăria cu Caimac, pregătită să ”ia caimacul” și în vestul Europei

Lăptăria cu Caimac a devenit, în 4 ani de existență, unul dintre cele mai recunoscute și apreciate branduri din industria alimentară la nivel local. Fondatorii săi, Mădălina și Adrian Cocan, fac eforturi pentru a transforma Lăptăria într-un brand cunoscut și peste hotare.

”Exporturile fac parte chiar din activitatea noastră curentă”, ne-a povestit Adrian Cocan într-un interviu pentru start-up.ro.

Potrivit managerului Lăptăria cu Caimac, compania a testat deja zona de export în Marea Britanie înainte de Brexit.

”Am exportat un camion cu produse către Londra, dar lucrurile s-au complicat din punct de vedere logistic”, recunoaște el, precizând faptul că produsele Agroserv Măriuța, compania care deține brandul Lăptăria cu Caimac sunt încă exportate, chiar dacă în cantități limitate, spre mici magazine din vestul Europei.

”Pentru că pandemia a adus transformări importante în zona de retail, ne-am aflat în situația de a lucra aproape exclusiv de acasă, cu lanțuri de aprovizionare blocate, cu personal insuficient în magazine, dar și la birouri. Cu toate că au existat retaileri care și-au exprimat interesul pentru produsele noastre încă din 2020, anul trecut nu au avut loc listări de clienți noi de nivel național în toată Uniunea Europeană”, mai spune Adrian Cocan.

Reprezentantul Lăptăria cu Caimac precizează faptul că, pentru viitor, planurile de extindere vizează piețele din vestul Europei, mai ales piețe mari precum Germania, de exemplu.

Noi produse și business pozitiv

Recent, Lăptăria cu Caimac a lansat gama de unturi, produsele fiind disponibile în marile lanțuri de magazine și online. În ultimul an, alte trei noi produse au fost lansate pe piață - Iaurtul cu miere și polen, Rotocolul de cașcaval și Iaurtul răcoros – iar echipa companiei dorește ca până la finalul anului în curs să mai aducă în portofoliu alte 3-4 produse, axându-se, în special, pe categoria brânzeturi.

Referindu-se la evoluția business-ului Lăptăria cu Caimac în prima jumătate a acestui an, Adrian Cocan ne-a precizat faptul că a fost una pozitivă, ”însă fără a repeta creșterile spectaculoase ale anilor trecuți”.

”Pandemia și războiul și-au spus cuvântul asupra consumatorilor, iar restricțiile au continuat să afecteze în mod clar vânzările”, mai spune el, adăugând faptul că vor păstra direcțiile principale de dezvoltare din planul creionat la începutul acestui an.

”Ce s-a adăugat, în schimb, este un imens sentiment de volatilitate, de imprevizibilitate asupra prețurilor, dar și a disponibilității materialelor, pieselor, sau a unor input-uri agricole”, menționează Adrian Cocan.

Business dezvoltat prin listare pe bursă

Agroserv Măriuța este una dintre firmele românești din domeniul agricol ale cărei acțiuni sunt listate pe Bursa de Valori București. Adrian Cocan ne-a vorbit și despre oportunitățile pe care le-a adus prezența pe bursă pentru finanțarea business-ului.

”Listarea și finanțarea prin bursă au ajutat atât în execuția unor investiții, cât și prin vizibilitate și prin susținerea activă a investitorilor - am vrea să menționăm aici fondul de investiții Evergent. Suportul unui fond de investiții este important pentru orice business, iar pentru unul antreprenorial aduce acces la resurse care sunt altfel foarte greu de atins”, afirmă el.

Despre activitatea de reciclare a sticlelor și borcanelor în care sunt amblate produsele Lăptăriei și despre direcțiile strategice de sustenabilitate am scris într-un material publicat pe Green Start-Up.

Acțiunile Agroserv Măriuța sunt listate pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. De la debutul acțiunilor și până la 31 decembrie 2021, investitorii au tranzacționat acțiuni MILK în cadrul a 6.230 de tranzacții, în valoare totală de peste 30 de milioane de lei. 

Din punctul de vedere al fondatorului brandului Lăptăria cu Caimac, antreprenorii ar trebui să se uite în mod activ la diversificarea surselor de finanțare pentru propriile business-uri.

”Contează foarte mult etapa de dezvoltare, iar bursa este ideală pentru a atinge o anumită maturitate, dar dublată de potențialul de a scala afacerea”, ne-a precizat Adrian Cocan.

Lăptăria cu Caimac are propria fermă și o fabrică de procesare de ultimă generație, în care s-au investit peste 5 milioane euro, are o capacitate tehnică de procesare de aproximativ 75 tone de lapte pe zi.

Produsele Lăptăria cu Caimac pot fi găsite și în peste 400 de magazine mici și băcănii.

Pentru anul 2021, Agroserv Măriuța, companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, a raportat o cifră de afaceri de 68,4 milioane de lei, o creștere cu 40% față de 2020 și un profit net de 1,7 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,2 milioane de lei înregistrată la nivelul anului 2020.



Citeste si