Diana Mereu, Launch Health Tech: ”Avem nevoie de o colaborare apropiată cu specialiștii în sănătate”

Pe 18 mai, ecosistemul de tehnologie în domeniul sănătății, pentru a crea noi oportunități de inovare, cercetare, colaborare, scalare și finanțare se întâlnește la București în cadrul primei ediții a Launch Health Tech. Diana Mereu, Fondator al HealthFluencer și Director al verticalei de Health Tech în cadrul comunității Launch, ne-a povestit mai multe despre inițiativă și despre nevoile și oportunitățile pe care le au fondatorii locali de startup-uri din domeniul sănătății.

Obiectivul Launch Health Tech este de a crea cadrul necesar pentru celebrarea și dezvoltarea proiectelor locale de digitalizare a industriei de sănătate. La eveniment sunt așteptați fondatori de startup-uri, precum și reprezentanți ai mediului medical privat și public, media sau investitori.

Punctul central al evenimentului este reprezentat de tehnologiile care transformă industria medicală (aparatură, sisteme IT, biotehnologii, inteligență artificială, blockchain, aplicații)

Launch Health Tech va avea loc pe 18 mai, la Apollo111, de la ora 16:00, iar accesul este gratuit.

Înaintea evenimentului de joi am povestit cu Diana Mereu, Fondator HealthFluencer și Director Launch Health Tech, despre obiectivul Launch Health Tech și cum pot ajuta evenimentele de acest gen fondatorii din ecosistemul local de startup-uri de health tech.

Implicare activă în ecosistem

Este un moment ideal în care să ne uităm mai atent la verticala de tehnologie pentru sănătate. Vedem foarte multe oportunități de colaborare între mediul privat și cel public și un interes crescând din partea autorităților, al investitorilor, al fondatorilor pentru noi parteneriate. 

Pe plan local și regional, industria de health tech crește, apar noi startup-uri și inițiative de susținere. Este natural pentru noi, Launch, să ne implicăm în mod activ în acest ecosistem.

Înțelegere a evoluției startup-urilor de health tech

Prin Launch Health Tech vrem să creăm oportunități: de parteneriate, de inovație, de feedback, de finanțare, recrutare - tot ce are nevoie un fondator în primele etape pentru a-și lansa produsul și a-l duce pe piață. 

Este foarte importantă și masarea ecosistemului care se întâmplă prin aceste evenimente, pentru a putea urmări, înțelege și îmbunătăți constant evoluția sa.

Se poate și în România 

Poate unul dintre cele mai importante mesaje pe care le transmitem prin aceste evenimente este că se poate și aici. 

Un startup pornit din România, cu resursele potrivite, poate scala la nivel global. 

Piața noastră de tehnologie este din ce în ce mai apreciată de jucători externi, ceea ce înseamnă că ne uităm la un viitor mult mai optimist pentru aceste startup-uri. 

Finanțare și cunoștințe

Începem să vedem VC-uri specializate pe health tech, ceea ce este un beneficiu major pentru startup-uri. 

Acești investitori nu vin numai cu finanțare, ci cu o serie de cunoștințe specifice industriei, cu rețele relevante, ceea ce e critic pentru un startup early stage.  

Apoi, văd foarte multe oportunități de expunere a ceea ce face acest ecosistem, dar și de creare de comunități, ceea ce facem și noi la Launch.

Cred că avem nevoie de o înțelegere cât mai profundă a ecosistemului și a provocărilor sale, dar și de o colaborare apropiată cu specialiștii în sănătate, dacă ne dorim să creăm un domeniu și o tehnologie stabilă și sustenabilă pe termen lung. 

Comunitatea health tech se strânge la How to Web

Cea de-a doua ediție a Launch Health Tech va avea loc pe 3 octombrie și va fi organizată și ca un eveniment satelit al conferinței How to Web, care anul acesta va avea loc pe 4-5 octombrie, în București.



Citeste si