LEGO lansează un fond de 143 milioane $ dedicat susținerii dezvoltării copiilor

Fundația LEGO a anunțat lansarea unei competiții globale și a unui fond în valoare de 143 milioande de dolari, dedicate finanțării ideilor care vizează dezvoltarea timpurie și abordează „criza globală a copilăriei”, în cuvintele CEO-ului Fundației, Anne Birgitte Albrectsen, criză definită de către accesul deficitar al copiilor la servicii, și accentuată de pandemia globală. 

Lansată de Fundația LEGO, competiția globală Build a World of Play va permite organizațiilor care pot avea un impact pozitiv în rândul preșcolarilor să acceseze finanțări din fondul de 143 de milioane de dolari USD. Fondul consolidează angajamentul Fundației LEGO în cel de-al 90-lea an de existență a Grupului LEGO, acela de a se asigura că tinerii din toată lumea au oportunitatea de a învăța prin joacă. Această inițiativă susține învățarea timpurie și dezvoltarea abilităților holistice, astfel încât copii să își poată atinge adevăratul potențial. 

Vor putea beneficia de fonduri organizațiile care explorează soluții la cele mai mari probleme din ziua de azi, precum accesul la educație timpurie de calitate, nutriție adecvată, eradicarea condițiilor toxice de stres care pot impacta viața unui copil, reducerea violenței în familie și la nivel comunitar, protejarea împotriva poluării și susținerea bunăstării sociale și emoționale a întregii familii. Astfel de soluții ar trebui să producă un impact pozitiv asupra vieților copiilor de la naștere până la vârsta de 6 ani și să dea curs unei mișcări globale de a prioritiza dezvoltarea timpurie. 

„Toți copiii au dreptul să se simtă în siguranță și să aibă acces la învățământ de calitate și asistență medicală. Însă, până în prezent, dezvoltării timpurii nu doar că i s-a acordat prea puțină atenție, dar și prea puține fonduri. Copiii vor construi viitorul. Pentru a construi o lume mai bună pentru următoarele generații – concentrându-ne pe inovație și acțiune- trebuie să lucrăm împreună. Dacă nu investim în cei mai mici membri ai societății, nu investim în viitorul nostru comun.”, a declarat Thomas Kirk Kristiansen, Membru al Consiliului Fundației LEGO și reprezentant al familiei fondatoare LEGO. 

În cel de al 90-lea an de existență a brandului LEGO, investițiile în dezvoltarea timpurie sunt mai importante decât oricând anterior. Între martie 2020 și februarie 2021, 167 de milioane de copii din 196 de țări au pierdut accesul la învățământ preșcolar. Preșcolarii au avut cel mai puțin acces la mijloacele de educație remote, circa 120 de milioane de copii fiind direct afectați în aceeași perioadă. 

Mai mult, între 2018 și 2020, între 290.000 și 340.000 de copii au fost născuți anual în tabere de refugiați, însemnând că aproximativ un million de copii au fost născuți ca refugiați, pe parcursul a 3 ani. 

„Ne confruntăm cu cea mai mare urgență în ce privește dezvoltarea timpurie la nivel global. Calitatea experiențelor din primii ani de viață ai unui copil este foarte importantă, întrucât în acei ani creierul se dezvoltă și adaptează cel mai rapid. Acești ani reprezintă totodată fundația pentru învățare, sănătate și dezvoltarea de comportamente sănătoase pe termen-lung, îmbunătățind performanța școlară, dezvoltarea de abilități complexe și calitatea vieții. Să le oferim susținere copiilor în acești ani reprezintă un instrument deopotrivă puternic și rentabil, pe care trebuie să îl utilizăm! Prin programul Build A World of Play, vrem să ne unim forțele și cu alți actori care vor să rezolve provocările societale cu care ne confruntăm în prezent prin idei creative, de impact, care plasează copiii în centrul procesului decizional. Trebuie să începem să construim o lume în care cei mici sunt pe locul întâi: să construim orașe, sisteme educaționale și de sănătate, să venim cu soluții pentru a salva planeta. Această competiție este o oportunitate să producem o schimbare cu adevărat pozitivă în vieților celor mici.”, a declarat Anne-Birgitte Albrectsen, CEO LEGO Foundation said

Finanțarea, în valoare de 143 de milioane de dolari, va putea fi accesată de 5 organizații câștigătoare, la nivel global. Trei dintre organizațiile câștigătoare vor avea la dispoziție aproximativ 30 de milioane de dolari, iar două dintre câștigătoare vor primi aproximativ 15 milioane de dolari fiecare. Mai mult, cele 10 organizații finaliste vor primi câte un milion de dolari pentru a-și îmbunătăți propunerile, forma echipele și pentru a se pregăti de implementarea ideilor. Participanții trebuie să se înregistreze până pe 7 aprilie 2022, urmând ca termenul-limită pentru proiecte să fie 17 mai 2022. 

Toate organizațiile participante trebuie să completeze o aplicație online aici. Factorii care determină câștigătorii contau în fezabilitatea, impactul, orientarea către comunitate și sustenabilitate a aplicațiilor. 



Citeste si