Fondatorii Taraba Virtuală lansează Logistia, un tool pentru gestionarea livrărilor prin optimizarea traseului

Fondatorii startup-ului taraba Virtuală, o aplicație unde găsești producători români, lansează Logistia, un SaaS ce ajută magazinele online și nu numai să își gestioneze livrările cu propria flotă, generând rute optime pentru șoferi.

”Ideea unui produs ca Logistia a apărut în mințile noastre în urma feedback-ului primit de la utilizatorii Taraba Virtuală. Printre funcționalitățile aplicației pentru producători se află managementul angajaților și optimizarea traseului și am avut situații în care producători cu branduri stabile au fost interesați de acestea, însă fără a fi prezenți ca vânzători pe platformă”, ne-a povestit Roxana Bitoleanu, cofondator Taraba Virtuală și Logistia.

Potrivit Roxanei, producătorii de pe platformă le-au indicat faptul că ar avea nevoie și de o soluție de a-și gestiona angajații, de a le optimiza traseul pentru livrări și de a avea detaliile comenzilor necesare pentru a finaliza cu succes livrarea.

”Pentru că expertiza noastră este dezvoltarea produselor software, am început să-i construim fundația și să o testăm rapid să vedem dacă rezistă”, adaugă ea.

Astfel, la finalul lui 2019 s-au apucat de lucru, iar în luna martie 2020 Logistia era deja listată în magazinul de aplicații al Shopify, în urma unei investiții de aproximativ 50.000 de euro în dezvoltarea sa.

Ajutor pentru producători în plină pandemie

Și deși nu s-au gândit niciodată că soluția lor va fi gata în plină criză cauzată de pandemia de coronavirus, când majoritatea afacerilor au fost nevoite să se mute în mediul digital, sau chiar să facă livrări personal către clienți, prin Logistia au reușit să rezolve nevoia de a face aceste operațiuni eficient pentru șoferi, ținând cont de programul lor de lucru sau intervalul de livrare solicitat de client.

”Ceea ce a coincis cu izbucnirea pandemiei și închiderea forțată a business-urilor care au fost nevoite să găsească soluții alternative pentru supraviețuire. Una din soluții a fost să regândească organizarea și să înceapă să livreze local comenzi primite online, cu minimum de training pentru angajați și investiție în infrastructură”, spune Roxana.

Așadar, pentru a ușura și automatiza din task-urile administratorilor de magazine online, Logistia comunică bidirecțional cu Shopify și WooCommerce, dar oferă și posibilitatea importului de fișiere Excel. La rândul lor, șoferii pot accesa rutele pregătite de administratori fie din portalul aplicației, fie instalând aplicația mobilă Logistia (disponibilă pe iOS și Android).

”Avem în plan să integrăm mai multe platforme de e-commerce precum Magento, PrestaShop, OpenCart, Squarespace, pentru ca mai multe magazine cu propria flotă să beneficieze de o astfel de soluție și să ne extindem către alte industrii”, afirmă Roxana, precizând faptul că în acest moment au ajuns la peste 800 de magazine.

Totodată, Roxana menționează faptul că ruta optimă ține cont de constrângeri precum intervalul de livrare solicitat de client sau programul de lucru al șoferilor, printre altele, ceea ce face din Logistia o soluție flexibilă atât pentru magazinele online, dar și pentru restaurante cu pre-comandă, indiferent unde sunt în lume.

Logistia, o soluție flexibilă

Retailerii își pot crea cont pe portalul Logistia și beneficiază de 14 zile în care pot încerca serviciul în mod gratuit.

Totodată, aceștia pot opta pentru plata unui abonament lunar, costul fiind în funcție de numărul de comenzi rutate optim și de șoferi. ”Prețul abonamentelor pentru Logistia este flexibil, serviciul fiind potrivit atât pentru afaceri la început de drum, cât și pentru cei care gestionează un număr mare de comenzi”, adaugă Roxana.

În ceea ce privește dezvoltarea proiectului Taraba Virtuală, startup-ul s-a calificat în faza a doua a programului de accelerare al grupei Grinders din cadrul programului BCR-InnovX (despre Taraba Virtuală puteți citi mai multe informații și în acest material).

”Căutăm să mărim portofoliul de producători și să conectăm producătorii și cu alte tipuri de clienți din alte industrii, nu doar cei pe care îi avem în prezent”, concluzionează Roxana Bitoleanu. 

Roxana Bitoleanu și Vlad Retca au fondat Taraba Virtuală dintr-o problemă personală, pentru că au avut probleme de sănătate din cauza fructelor și legumelor din comerț. Taraba Virtuală e o aplicație mobilă unde găsești producători locali. Cei doi, de profesie ingineri, au făcut documentarea online și au găsit producători locali care încearcă să se adapteze la timpurile moderne.



Citeste si