- 18 Iunie 2024
Mihaela Stan, Micostore: de la 5.000 de carioci din China la un magazin online pentru familie cu 65.000 de clienți
Interviul cu Mihaela Stan este publicat în secțiunea “Antreprenori” de pe start-up.ro, susținută de către ING Bank, partener de creștere pentru afacerile din România.
Învățam împreună din poveștile antreprenorilor români care au clădit afaceri care ne inspiră. ING este alături de ei în fiecare etapă de creștere, cu expertiză, consultanță, produse digitale și soluții de banking și mai și. Într-un context dinamic și încă incert, ING oferă predictibilitate si sprijină dezvoltarea lor sustenabilă, pentru a-și duce afacerea la nivelul următor.
Discuția integrală cu Mihaela o poți descoperi în clipul de mai sus.
Investiție cu toate economiile pe care le aveau
Mihaela dezvoltă de mai bine de 6 ani acest business alături de soțul ei. Micostore, în universul părinților, e locul de unde poți cumpăra carioci, sclipici, lipici și tot ce trebuie pentru activități creative în familie.
Din culise, așa cum am aflat chiar de la fondatoarea micostore.ro, acesta este un magazin cu o gamă diversificată de jucării, accesorii și, recent, haine și produse de curățenie sau pentru casă, noutăți aduse în shop după ce au observat că asta își doreau clientele MicoStore.
În oboseala specifică femeilor care au devenit mame recent, Mihaela a simțit că e momentul unei schimbări de la domeniul financiar în care lucrase până la concediul de creștere copil. Cu o doză de curaj, atât Mihaela, cât și soțul ei, Cosmin, și-au dat demisia ca să construiască un magazin pentru familii.
Joacă responsabilă în familieÎn 2018 când au început, aveau o signură clientă, pe fetița lor în vârstă de 4 luni.
În prezent, clienții Micostore în continuare fac alegeri care să valideze ideea de la care a pornit întregul business: ”categoria de jucării din lemn rămâne populară și opțiunile de produse s-au diversificat, reflectând preferințele clienților pentru sustenabilitate și calitate”.
În trei ani de activitate, au reușit să ajungă la un magazin online cu peste 15.000 de clienți, un depozit prin care au trecut sute de mii de jucării și accesorii pentru întreaga familie, dar și la vânzări de peste un milion de euro.
Pandemia, creșterea și pierderea
Micostore a început ca un business profitabil, în 2022 având o fluctuație financiară și ieșind pe pierdere, dar cu o revenire înspre profit în 2023.
”Cred că am crescut foarte rapid odată cu pandemia. Noi fiind în magazin online și în pandemie oamenii comandau cât mai multe lucruri acasă, asta ne-a adus o creștere mai mare decât ne așteptam în acea perioadă. Așa că am făcut angajări, am semnat niște contracte pe servicii, iar 2022 a venit cu o scădere a pieței, pentru că deja ieșeam din pandemie. Oamenii abia așteptau să se întoarcă la muncă, așa că s-a schimbat un pic și modalitatea clientului de a cumpăra. Astfel, noi am avut cheltuieli mai mari decât ar fi fost ok pentru noi, dar anul care a urmat am redresat și ne-am revenit.”
Echipa Micostore a trecut prin fluctuații, ajungând la șapte persoane în timpul pandemiei și stabilizându-se acum la cinci membri. Investițiile principale ale Micostore au fost în angajați și în dezvoltarea antreprenorilor, prin cursuri și training-uri.
Pentru dezvoltarea afacerii, Mihaela consideră că antreprenorii au nevoie de soluții de creditare accesibile și apreciază sprijinul primit de la bănci chiar și în momente dificile, așa cum au primit și ei la începuturi, când pe hârtie nu erau tocmai finanțabili.
”Noi am trecut în 2022 prin experiența asta, am luat o linie de credit pe care am și acoperit-o între timp, dar banca aleasă a fost foarte deschisă, chiar dacă noi eram în acel moment pe pierdere”, ne spune antreprenoarea.
O provocare majoră pentru Micostore a fost găsirea furnizorilor de servicii serioși și de încredere, întâmpinând adesea probleme legate de calitatea și de respectare a termenilor contractuali.
În viața antreprenorială, Mihaela își găsește motivația în echilibrul familie-business, spunând că alegerea de a avea propria afacere i-a oferit și mai mult timp pe care să-l petreacă alături de familie, dar și pentru a-și organiza timpul mai bine.
La final de discuție, Mihaela oferă și un sfat celor care se gândesc să devină antreprenori:
”Începeți cât mai repede”.