MOCAPP, soluția care găsește influencerii potriviți în ”adolescența publicității românești”

Influencer Marketing este o zonă a promovării digitale care a câștigat din ce în ce mai mult teren în ultima vreme. Industria prin care brandurile pot ajunge la oameni este un domeniu în continuă transformare și rafinare și aici intră și startup-uri care să susțină întregul proces, cum ar fi și MOCAPP, o soluție care creează punți de legătură între branduri și creatori de conținut pentru rezultate măsurabile.

Serviciul de influencer ads automatizează procesele de digital marketing, reducând cu 45%-70% eforturile brandurilor de a derula campanii și cu 74% - 97% costurile implementării campaniilor. Prin tehnologia care găsește influencerii potriviți pentru mesajele brandurilor, MOCAPP a ajuns să fie o companie evaluată la 6 milioane de euro. 

În acest moment, MOCAPP pune la dispoziția echipelor de marketing un portofoliu de 43.430 de influenceri din 48 de țări. Încă de la început, Florin Grozea, fondatorul, a gândit produsul ca fiind unul internațional, conform standardelor de advertising mondial, știind că face un pariu sigur pe eficiența serviciului. 

 

Cum funcționează mai exact Mocapp? 

 

Să spunem că reprezinți un brand sau ești în echipa de marketing a unei companii și vrei ca mesajul să ajungă la o anumită audiență, de exemplu, tineri antreprenori. Atunci, poți folosi MOCAPP care să-ți recomande creatorii de conținut potriviți care pot duce mesajul brandului fix către audiențele vizate. 

 

Poate nu știi exact cine sunt influencerii care vorbesc despre antreprenoriat și cine sunt creatorii urmăriți de publicul tău țintă. Aici te ajută tehnologia din spatele MOCAPP, construită în baza experienței fondatorului, Florin, care a lucrat multă vreme în industria de Influencer Marketing și a construit produsul pe nevoile specifice în astfel de colaborări. 

 

Tehnologia MOCAPP preuspune niște etape esențiale în serviciile furnizate: 

 

  • Discovery
  • Research
  • Budgeting & Briefing
  • CRM & Community Management
  • Payments
  • Reports
  •  

    ”Orice campanie bună în marketing începe cu un research; acesta este motivul pentru care cel mai mult am investit în modulul dedicat cercetării pieței. Platforma noastră oferă cea mai extinsă bază de influenceri din zonă (România, Bulgaria, Moldova), cu peste 191.000 data-points despre audiențe, demografice, statistici, onorarii. Alegerea creatorilor potriviți, care au valori comune cu brandul și comunități relevante pentru un brand, este vitală. Numai acest modul reduce timpul dedicat unei campanii de la câteva săptămâni la câteva minute”, spune Florin Grozea. 

     

    Modulele de Budgeting & Briefing ajută echipele de marketeri să scaleze eforturile lor în această zonă, tool-urile din platformă ducând la un maxim de 3 ore de lucru versus media de 32 de ore per campanie.

     

    ”În medie, din experiența noastră de peste 1.500 de campanii, clienții noștri reduc cu 61% timpul consumat în pregătirea și implementarea campaniilor, și cu 90% - 98% costurile echipei.”

     

    Cum ajută tehnologia Mocapp industria de marketing? 

     

    Bugetele alocate campaniilor cu influenceri au crescut de 4 ori mai mult față de 2019, ne spune Florin, și asta pentru că astfel de colaborări au rezultate cuantificabile, mai ales la nivel de notorietate de brand, tipul de campanii prin care produsele pot ajunge în mintea și inima consumatorului final. 

     

    ”Se vorbește despre un ROI (return of investment) mediu de 6X în piața românească, dar există și exemple de 10X și chiar 18X. Ce înseamnă asta? Înseamnă că rezultatele obținute de o campanie IM au fost de 6 ori mai bune decât o campanie Performance Ads de același buget. Desigur, depinde mult de nișă, de industrie, de bugete și de nivelul de knowledge al echipelor de marketing, depinde de piață și de oferte, dar  în general o campanie cu influenceri bine făcută va duce la rezultate mult superioare altor abordări din Digital Marketing.”

     

    Influencer Marketing, ca orice derivat nou al unei industrii bine delimitate, a fost văzută și ca un moft, și greșit înțeleasă sau deloc înțeleasă. Dar colaborările cu influenceri au devenit un mod de lucru unde digitalizarea, standardizarea și optimizarea erau mai mult decât necesare pentru a oferi industriei unelte de lucru eficiente pentru rezultate măsurabile. Mai exact, ca brand-urile să știe că bugetul alocat în campania X a fost un succes sau un eșec, tehnologia să învețe și să se perfecționeze pentru viitoare rezultate mai bune. 

     

    În 2023 bugetele de Influencer Marketing au ajuns la 5-10% din bugetele de publicitate pe care le gestionează majoritatea agențiilor de comunicare și digital. Unele branduri au alocat pentru Influenceri chiar 30-50% din bugetele de marketing. Cantitatea de muncă implicată la fiecare pas, multitudinea de rețele sociale și nișe de conținut, colaborarea multi-departamentală, lucrul remote, presiunea tot mai mare pe cheltuieli, așteptările mari pe rezultate - toate acestea duc la nevoia de optimizare, standardizare și integrare digitală.”

     

    MOCAPP a venit ca un rezultat firesc al unei nevoi depistate de fondator în lucrul cu influencerii timp de 6 ani, iar tehnologia a fost construită bazându-se pe un customer journey clar depistat în acești ani de experiență.

    Platforma a fost lansată în 2019 și de atunci a avut peste 200 de clienți, echipa a implementat peste 1.500 de campanii care au inclus 600+ influenceri diferiți, totalizând aproape 1 milion de euro. 

      

    Tehnologia game changer 

     

    Publicitatea nu mai seamănă cu ce vedeam noi în Mad Men și nici cu primii ani de Facebook. Rețelele de socializare au creat o nișă a publicității online în care oamenii pricepuți la un domeniu pot deveni ambasadori și promotori de brand. În acest spațiu creativ, tehnologia are rolul să creeze nu doar legături, dar și instrumente care să valideze acest tip de promovare și să ajute toate industriile să observe dacă și cât de performantă e. 

     

    ”Suntem într-un moment de cotitură în industria de advertising online: publicitatea în Social Media are nevoie de unelte automatizate care să crească eficiența, accesul la consumatori și să dea rezultate foarte bune, în timp scurt și cu costuri justificate. Să reduci la jumătate timpul alocat unei campanii digitale este un game changer. Să îți poți crește, astfel, productivitatea echipelor de marketing și, implicit, a business-ului, este un gamechanger. Să ai conținut credibil&autentic, cu impact măsurabil și rapid, este un game changer.”

     

    Soluția gândită de MOCAPP a atras atenția investitorilor, chiar într-o perioadă dificilă, în toamna lui 2020, când a luat prima rundă care a ajutat echipa să confirme autenticitatea produsului, dar și să câștige noi suporteri. 

     

    A doua rundă de investiții a venit în vara 2021 și a vizat dezvoltarea unui produs tech unic în Europa, cu potențial de scalare mondială. Partenerii care au susținut această inițiativă au fost fondurile de investiții ROCA X și NETOPIA Ventures - o nouă confirmare că MOCAPP este pe drumul cel bun.

     

    Inovarea nu se oprește 

     

    Cu o tehnolgie bine gândită, MOCAPP continuă să navigheze apele marketing-ului, astfel că au lansat recent și L!NK, o aplicație care scanează automat baza de date a magazinelor online și descoperă zilnic care sunt influencerii Instagram sau TikTok care au cumpărat de la acel shop. Acest algoritm de potrivire cu așa-numiți Shoppers-Influencers este construit in-house și se pregătesc să-l lanseze ca patent în Statele Unite.

     

    ”Acești Popular Shoppers cunosc brandul și produsele tale, au plătit din buzunarul lor pentru ele, vor fi deschiși să vorbească despre experiența lor si o vor face cu credibilitate maxima. În plus, onorariile sunt de obicei mult mai mici decât dacă apelezi la Influenceri din piață, iar conținutul generat, de tip testimoniale și recenzii recenzie, este autentic. Ceea ce duce la rezultate mai puternice în vânzări - iar magazinul online se promovează în cel mai etic mod posibil.”

     

    Suntem în ceea ce Florin numește ”adolescența” adverstising-ului online, una în care tendințele indică spre cât mai multe campanii cu influenceri. Iar aici tehnologia joacă un rol foarte important pentru stabilirea cadrului în care ”facem reclamă” altfel și adaptat vremurilor. 

     

    ”Ne aflăm la intersecția mai multor trenduri pozitive, pe care suntem pregatiti sa le valorificam. A trece de la operarea manuală la cea automatizată este o chestiune de obișnuință a oamenilor de marketing, iar pe măsura ce aceștia încep să înțeleagă și să utilizeze tot mai mult automatizarea, martech devine noul standard de lucru”, concluzionează fondatorul.


    Google for Startups are uneltele potrivite pentru startup-urile care vor să învețe funcțțile de bază ale promovării online. Puteți descoperi care sunt resursele disponibile în platforma Google for Startups, utile la marketing și promovare pentru companiile care vor să înțeleagă mai clar cum pot segmenta, targeta și verifica eficiența mesajelor. 



    Citeste si