- 22 Iulie 2017
Nu mai procrastina: patru sfaturi pentru a deveni mai productiv
Dacă tot am făcut asta, am zis să împărtășesc și cu voi câteva sfaturi pe care le-am găsit care ne-ar putea ajuta să evităm procrastinarea și să devenim mai productivi. Folosește săgețile de jos pentru a le descoperi pe toate.
1. Nu-ți pune pe farfurie mai mult decât poți mâncaE ușor sa devii copleșit de volumul de muncă, întâlniri și deadline-uri. Dacă sarcinile ți se par imposibil de dovedit, fă-ți o listă clară cu lucrurile pe care le să le faci. Apoi, ia cea mai dificilă sarcină și împarte-o în "porții" mai mici și începe cu ea.
În felul acesta, vei reuși să-ți creezi o imagine mai clară asupra respectivei sarcini și îți va fi mai ușor să te apuci de ea. Cu fiecare pas parcus, vei primi o doză de satisfacție care te va ajuta să îți duci munca la bun sfârșit.
De asemenea, începând cu sarcina cea mai dificilă, celelalte lucruri pe care le ai de făcut nu vor mai părea atât de obositoare.
2. Uită de perfecțiuneE ușor să cazi în capcana perfecțiunii. Vrei mereu să arăți cât de meticulos ești și asta e normal, dar îți poate dăuna când vine vorba despre productivitate. Uneori, procrastinăm din teama că nu vom reuși să ducem o sarcină la bun sfârșit așa cum ne-am dori.
Trebuie să te gândești că un deadline depășit este mult mai rău decât un proiect terminat la timp. Dacă ești îngrijorat de calitatea muncii tale, alocă-ți timp în fiecare zi pentru a revizui lucrurile la care ai lucrat deja - poți perfecționa un proiect fără să devii neproductiv.
3. Blochează tot ce te poate distrageEmailuri, notificări pe Facebook, GIF-uri și articole de pe Buzzfeed - e foarte ușor să te lași dus de val și să îți abandonezi munca pentru a sta pe internet.
Vrei să eviți asta? Deconectează-te câteva ore de la toate conturile și concentrează strict pe sarcinile de serviciu pe care le ai deja.
Uneori, nu internetul de vină pentru faptul că ești distras de la muncă. Uneori colegii sunt cei care îți distrag atenția. Folosește o pereche de căști pentru a bloca zgomotul de fundal, dă-ți și telefonul pe silent.
4. Trezește-te devreme și împarte-ți bine timpulCine se scoală de dimineață, departe ajunge. Dovada sunt oameni precum Tim Cook (care se trezește la 3.45 în fiecare dimineață) sau Richard Branson (care se trezește la 5.00). Dacă nu te numeri printre puținii norocoși care au nevoie de mai puțin de 8 ore de somn pentru a funcționa cum trebuie, încearcă să te culci mai devreme.
Dacă reușești să te trezești devreme, să-ți faci rutina de dimineață cum trebuie, atunci vei ajunge la birou mult mai motivat și eficiența ta va fi mai mare. Când colegii vor tânji după a doua ceașcă de cafea, tu deja vei fi îndeplinit o parte importantă din sarcini.
Apropo de sarcini - încearcă să stabilești încă dinainte cât timp vrei să dedici fiecăreia dintre ele. Vei încerca să respecți programul și vei ajunge să ai mai mult timp liber pentru distracție, lectură sau odihnă.