- 4 Iulie 2019
Orașul Viitorului: cum poate arăta Bucureștiul peste 50 de ani?
Inspirați de Clever, parte a grupului Free Now, deținut de Daimler și BMW, am decis să plecăm într-o călătorie în care nu doar să ne imaginăm cum va arăta orașul viitorului, ci să vă povestim asta. Vrem să vorbim cu cei care au viziune, cei implicați acum și să creăm o imagine a unui București al anului 2050.
Când ai ajuns prima oară aici? Poate chiar te-ai și născut în București. Era un oraș diferit. Mai puține mașini, mai multe chioșcuri, mai multă mizerie, câini fără stăpân. Astăzi orașul s-a schimbat. S-a modernizat. Apar hub-uri de coworking, mașinile se înmulțesc, clădirile din sticlă încep să fac umbră pe locul fostelor fabrici comuniste.
Dar orașul de astăzi e un rezultat al acțiunilor noastre din ultimii ani și a evoluției. În această tranziție spre tehnologie, ne-am aglomerat. Stăm în trafic. Soluțiile inteligente vor veni să ne ajute.
Pregătirile pentru autonomia…mașinilorPeste 55% din populația României locuiește la orașe. Din ce în ce mai multe periferii vor fi integrate în orașele mari pentru a crea metropole. Dacă nu vom folosi tehnologia, atunci orașele ar putea intra într-un blocaj.
Orașele vor fi nevoite să se schimbe. Atât de la nivelul administrației, cât și cu ajutorul mediului privat.
Presiunea va fi diversă: furnizorii de electricitate vor avea de luptat cu un consum enorm, furnizorii de telecomunicații mobile vor fi nevoiți să asigure o funcționare 100% a rețelei pentru a asigura senzorii și mașinile autonome care vor merge prin oraș, iar producătorii de automobile, companiile de e-hailing și ridesharing, vor trece în următoarea fază de evoluție. Iar noi, oamenii simplu, s-ar putea să renunțăm la mașini sau să le oferim orașului pentru a face bani cu ele în cadrul unui sistem de transport cu mașini autonome.
Mobilitatea urbană va fi influențată pe mai multe aspecte. Vedem deja deschis trendul sharing-ului, fie că vorbim de mașini, trotinete sau scutere. Investițiile sunt masive.
Dar sharing-ul și modernizarea zonei de taximetrie e doar primul pas. Mașinile autonome se dezvoltă și se electrifică. Nu vom avea mașini autonome care merg pe combustibil fosil, ci doar electrice. Mașinile electrice se dezvoltă, infrastructura de încărcare crește din ce în ce mai mult. E doar un pas până când treptat mașinile să devină autonome, iar tehnologia să se ieftinească atât de mult încât să poată fi montată pe orice mașină.
Viitorul economic al orașelorÎn cadrul proiectului “Orașul Viitorului” vom dori să analizăm și impactul economic al tehnologizării și al implementării unor soluții de mobilitate complexe.
Internetul va conecta tot orașul, senzorii vor fi peste tot, camerele de supraveghere vor fi realitate, iar autobuzele vor primi și trimite notificări către oameni, Din această economie vor putea dispărea joburile necalificate sau care pot fi operate de calculator, precum șoferii de autobuz. Sau vânzătorii de bilete. Vom intra într-o dezbatere și pe aceste aspecte. La fel, orașele vor fi nevoite să găsească soluții pentru oameni și să-i recalifice.
Printre subiectele abordate vor fi:
- Ce facem cu pietonii într-un oraș ultratehnologizat și autonom?
- Proprietatea în lumea ultramobilității - vom ajunge să mai deținem mașini sau apartamente?
- Shopping-ul în orașul conectat și cum va fi integrat cu soluțiile de mobilitate.
- Supraveghere și siguranță.
- Intimitatea mai este posibilă în viitorul conectat?
Abonează-te la newsletter-ul start-up.ro pentru a primi toate articolele din această serie. Vom publica câte un material o dată la două săptămâni și așteptăm sugestiile și comentariile voastre.