Patru activități legate de startup-ul tău pe care le poți face mai bine în cloud

Vorbim deseori despre diferitele moduri în care te poate ajuta tehnologia mai ales dacă te pregătești să îți lansezi o afacere. Trebuie să fii online pentru ca mesajul tău să ajungă la cât mai mulți clienți și parteneri (chiar dacă business-ul tău nu se desfășoară în mediul digital), și, în același timp, e nevoie să ai conturi pe diverse rețele sociale tot pentru a-ți promova startup-ul și a ajunge la consumatorii pe care îi înteresează produsele sau serviciile tale.

În același timp, prezența în mediul online se poate dovedi utilă și pentru derularea activităților de rutină ale startup-ului tău. Iar aici putem vorbim atât despre păstrarea informațiilor legate de business și posibilitatea de a le accesa în orice moment, din orice loc, despre inițierea procesului de recrutare (accesezi CV-urile angajaților pe care îi dorești în afacerea ta și îi poți contacta mai ușor) sau despre modul în care poți ține legătura cu oamenii care lucrează pentru tine.

Oricum ai privi situația, e clar că prezența afacerii tale în mediul online te poate ajuta să câștigi timp prețios, bani, și, în același timp îți permite să controlezi mai ușor diferite aspecte legate de conducerea startup-ului tău. Am identificat și noi câteva lucruri pe care le poți face mai bine în cloud.

Organizarea întâlnirilor: în cazul în care nu dorești să îți folosești opțiunile de calendar pe care le oferă smartphone-ul, există o serie de aplicații gratuite care te ajută să ții o evidență a întâlnirilor pe care ți le programezi în timpul săptămânii: Setmore, SimplyBook.me, Easy!Appointments. Folosește-le și nu vei mai rata nicio întâlnire cu partenerii tăi.

Customer support: odată ce ai pornit afacerea și ai găsit primii clienți, indiferent de domeniul tău de activitate este foarte important să ai o serie de activități ce presupun acordarea de asistență de specialitate. Aplicații precum AzureDesk (Microsoft), sau SmarterTools, Zendesk, te pot ajuta să ții o evidență a clienților, poți interacționa mai ușor cu ei și ai acces rapid la rapoarte de customer care.

Facturare & contabilitate: decât să mai stai să alergi după furnizori sau clienți cu facturi pe care și așa abia te pricepi să le completezi, este mult mai ușor să folosești servicii online de facturare: vei avea toate informațiile într-un singur loc și vei avea acces la chitanțele și facturile tale în orice moment. În plus, vei ști imediat care sunt datele scadente. Și aici avem câteva softuri extrem de utile: SmartBill, Factureaza.ro, EasyBill.

Stocare în cloud: startup-ul tău produce o grămadă de documente. Pentru a nu le pierde prin cutii și spații de depozitare, cel mai bine este să le ai în mediul digital. Din nou, este o chestiune de accesibilitate, dar și de protecție a informațiilor vitale desfășurării afacerii tale.



Citeste si