- 31 Octombrie 2025
Piaţa globală de smartphone-uri a revenit la creştere în T3 2025: cine e liderul
Conform Omdia, economiile emergente au jucat rolul principal în revenirea pieţei, în timp ce unele regiuni mature au continuat să înregistreze declin.
Evoluţia livrărilor globaleRaportul Omdia arată că livrările globale de smartphone-uri au totalizat 320,1 milioane de unităţi în T3 2025, în creştere cu 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Această creștere reflectă o revenire după o primă jumătate de an dificilă, marcată de incertitudini comerciale, ajustări în lanţul de aprovizionare şi inventare mai mari.
De exemplu, Omdia precizează:
Analiza Omdia oferă date detaliate pentru primii cinci furnizori de smartphone-uri la nivel global în T3 2025:
-
Samsung: 60,6 milioane de unităţi, +6% YoY, cotă de piaţă ~19%.
-
Apple: 56,5 milioane de unităţi, +4% YoY, cotă ~18%.
-
Xiaomi: 43,4 milioane, +1% YoY, cotă ~14%.
-
TRANSSION (inclusiv sub‐mărci Infinix, iTel, TECNO): 28,6 milioane, +12% YoY, cotă ~9%.
-
vivo: 28,5 milioane, +5% YoY, cotă ~9%.
Aceşti furnizori continuă să domine piaţa, însă creşterile diferă semnificativ: Samsung şi Apple, deşi situate în segmente premium, au avut evoluţii pozitive; Xiaomi s-a menţinut „pe linie”, iar Transsion a crescut puternic, reflectând accentul pe economiile emergente.
Raportul evidenţiază divergenţe clare între regiuni:
-
Africa a înregistrat o creştere de 25% YoY, stimulată de activitatea intensificată a Transsion după ajustările de inventar.
-
Asia-Pacific a avut o creştere de 5% YoY, cea mai bună din trimestrul patru al anului 2021 pentru această regiune.
-
În schimb, regiuni precum America de Nord şi China Mare (Greater China) au înregistrat scăderi YoY, China aflată la al doilea trimestru consecutiv de declin după încheierea programelor de subvenţii.
Omdia semnalează o polarizare a creşterii: segmentele ultra-low-end (sub 100 dolari) şi high-end (peste 700 dolari) sunt mari contributori, în timp ce segmentul mid-range rămâne slab.
Analiza relevă că presiunile asupra costului componentelor şi lanţului de aprovizionare ar putea duce la creşteri de preţ şi la restricţionarea cererii în segmentul de preţ scăzut.
Pentru companii, revenirea pieţei concesionează câteva lecţii-cheie:
-
Ajustarea inventarului în prima jumătate a anului a devenit o prioritate strategică pentru a suporta cicluri de lansare mai agresive în partea a doua a anului.
-
Companiile pun accent pe modelele cu marjă mai mare, în special în segmentele premium şi ultra-low-end, pentru a contracara presiunile asupra costurilor.
-
Economiile emergente devin astfel importante pentru creşterea globală, însă riscurile rămân – inclusiv pentru lanţul de aprovizionare, costuri ale componentelor şi schimbări geopolitice/ comerciale.