- 28 Martie 2022
Planurile de extindere internațională ale platformei Gomag. 2.500 de magazine în România
Topul categoriilor de produse vândute în 2021 pe Gomag a fost ocupat de Casă, grădină și unelte, Fashion, Health & Beauty și Produse pentru copii. Pentru 2022 se mențin tendințele de anul trecut și se observă o creștere tot mai mare pe nișa Produse alimentare și băuturi.
Mai mult decât o platformă de eCommerceGomag a ajuns să fie mai mult decât o simplă platformă de eCommerce. În jurul companiei s-a creat o întreagă comunitate, în care antreprenori, experți, marketeri și oameni de online colaborează și învață să facă eCommerce.
”Trăim vremuri de incertitudine. Însă nu e prima dată când se întâmplă asta. Indiferent cu ce ne confrutăm, cea mai importantă trăsătură care ne face să continuăm este abilitatea de a ne adapta. eCommerce-ul a crescut și va continua să o facă. De aceea ne dorim ca Gomag, platformă eCommerce, precum și sursă de educație în piață, să rămână un reper de stabilitate, relevant și util. Împreună cu echipa muncim pentru a aduce la realitate inițiativele clienților noștri, precum și pentru a oferi poate cea mai accesibilă cale de intrare în eCommerce pentru antreprenorii din România și nu numai”, spune Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder Gomag.
Peste 2500 de magazine online folosesc platforma GomagPână la finalul anului 2021, compania a ajutat peste 2350 de afaceri să vândă online. Vânzările acestora au variat în funcție de tipul de business și evenimentele de peste an, însă ca un reper, de Black Friday 2021 (12-14 noiembrie), magazinele Gomag participante au înregistrat 50.000 de comenzi, cu 160.000 de produse vândute.
În luna martie 2022, peste 2500 de magazine folosesc platforma Gomag pentru a vinde online, majoritatea în țară, însă compania are în portofoliu și clienți cu oferte pentru publicul internațional.
Doar în 2021 au fost lansate 1000 de magazine online pentru afaceri complet noi, dar și pentru afaceri existente, offline sau online.
Creșteri și investiții de peste 500.000 de euro printre obiectivele Gomag pentru 2022
Anul trecut, Gomag a înregistrat venituri de peste 2 milioane de euro și o creștere de 45% față de 2020, iar pentru 2022 preconizează o creștere cel puțin asemănătoare. În 2021, Gomag a investit peste 250.000 de euro în dezvoltarea platformei și a serviciilor oferite. Pentru 2022 estimează investiții de peste 500.000 de euro.
În 2022, companiaîși dorește să continue să construiască oportunități noi pentru antreprenori, care să le permită să lanseze și să își dezvolte mai rapid afacerea online.
“Există pe rol anumite dezvoltări, zicem noi, revoluționare pentru piața de eCommerce, care în acest moment se află în ultimele teste. Chiar am făcut puțin teasing în cadrul evenimentelor recente, însă nu vrem să le publicăm până nu suntem 100% siguri că funcționează așa cum trebuie. Pregătim, de asemenea, câteva oportunități exclusiv pentru clienții Gomag, în care va fi implicată întreaga echipă, împreună cu top partenerii de marketing”, mai spune Cosmin Dărăban.
De asemenea, în 2021 a crescut și echipa Gomag: 30 dintre colegi lucrează permanent, la care se adaugă colaboratori și angajați remote în toată țara. Datorită creșterilor înregistrate de companie și investițiilor în dezvoltare, Gomag va genera noi locuri de muncă și oportunități de colaborare.
Extinderea la nivel internațional“Categoric, urmărim cu interes evoluția pieței de eCommerce în CEE. Am făcut deja un prim pas pentru extinderea Gomag la nivel internațional prin intermediul clienților care vând cross-border. Integrări cu procesatori de plăți sau transportatori cu activitate în afara granițelor României există deja în platformă, urmează și alte dezvoltări în acest sens”, spune Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder Gomag.
În anii precedenți, clienții early-adopters erau antreprenorii cu experiență care fie migrau la Gomag de pe alte platforme, fie doreau să își extindă business-ul prin magazine noi sau pe nișe noi.
Însă, în ultimii 2 ani, echipa Gomag a observat o creștere semnificativă în rândul clienților care sunt la prima afacere. Oamenii sunt deschiși să își înceapă propriul business, iar online-ul este cea mai rapidă și ieftină metodă pentru ei.
Anul trecut, Gomag a introdus în platformă noi opțiuni care permit antreprenorilor să își dezvolte business-ul online. Lunar anunță mici îmbunătățiri sau integrări noi, însă există și dezvoltări mai mari, bine de implementat cât mai rapid.
“De exemplu, în 2021 am lansat un nou GoBot pentru automatizarea proceselor de business - CRM Bot + dezvoltări pentru GoBoții existenți, opțiuni avansate pentru fidelizarea clienților - de exemplu puncte extra la înregistrarea unui cont în magazin, și simplificarea proceselor de listare și vânzare în marketplace-uri.
De asemenea, am lansat parteneriate care permit clienților Gomag să se adapteze la modul în care a evoluat piața. Printre acestea se numără servicii de plată Buy now, Pay later (integrări cu TBI Pay și Mokka) și opțiuni de livrare în lockere și livrare locală.
În 2021 am continuat seria de evenimente de business și educaționale oferite antreprenorilor, inclusiv cu evenimente noi, dedicate, precum Gomag Black Friday Summit sau Gomag LevelUp Summit’, spune Cosmin Dărăban.
Proiectele pentru 2022 continuă în aceeași direcție: opțiuni pentru dezvoltarea afacerilor online, integrări recomandate pentru a ține pasul cu evoluția pieței de eCommerce și organizarea de evenimente business online și offline pentru comunitatea Gomag.
Peste 13.4K persoane în comunitatea online Gomag“Ca reper, în comunitatea noastră pe Facebook, eCommerce cu Gomag avem peste 13.400 de membri înscriși, însă numărul oamenilor care consumă conținut creat de noi în mod constant este mult mai mare.
Comunitatea Gomag este formată în primul rând din clienții noștri activi pe platformă, colegii, colaboratori și parteneri de business & marketing, precum și oameni activi sau interesați în piața de eCommerce din România.
Aceștia participă la cursurile realizate în Academia de eCommerce Gomag, citesc cartea eCommerce no Bull$#!T, urmăresc podcastul Doza de eCommerce, folosesc plannerul Made for Business, joacă GoFunnel sau pur si simplu ne urmăresc materialele educaționale pe blog, în format video sau participă la sesiunile live”, povestește Cosmin Dărăban.