- 29 Mai 2020
Pontajul electronic, o soluție pentru administrarea de la distanță a afacerii
”Există o solicitare constantă din partea angajatorilor cu care lucrăm de a găsi cele mai bune metode de măsurare a activității oamenilor, mai ales în această perioadă. Cu soluțiile IT potrivite, transferul, peste noapte, a mii de angajați din clădirile de birouri acasă a făcut mai ușoară diferențiera angajaților care chiar muncesc față de cei care consideră munca de acasă drept un concediu”, a declarat Adrian Dinu, fondator al producătorului de soluții informatice Creasoft.
Pentru clienții Creasoft, un efect pozitiv al crizei a fost acela că angajații din majoritatea departamentelor au avut o productivitate cel puțin la fel de bună ca cea de la birou și de acasă în această perioadă.
”După implementarea soluției de pontaj electronic, productivitatea angajaților din departamentul de contabilitate clienți externi a crescut cu aproximativ 15%”, a declarat Mirela Şerban, tax advisory partner în cadrul firmei de contabilitate R&M Audit.
Evidența pontajului electronic de către angajator este o obligație legală, iar dincolo de măsurarea timpului de lucru, soluțiile IT permit angajatorului să optimizeze procesul de alocare a sarcinilor angajaților.
Aproximativ 500.000 de salariați din România din birouri lucrează în prezent de acasă, potrivit estimărilor Creasoft.
Starea de urgență și starea de alertă i-au făcut pe angajatorii din sectorul serviciilor să fie precauți și să prelungească politica muncii de acasă. Cei mai mulți salariați care au astăzi birourile acasă lucrează în domenii precum IT, telecomunicații, servicii de externalizare, consultanță sau chiar servicii financiare.
Creasoft, parte a grupului Creative General Invest, este un produs de control acces și pontaj electronic disponibil pe piața din România din 2017. Compania este deținută de antreprenorul Adrian Dinu, unul dintre foștii acționari ai SAS Grup (companie care operează platforma de monitorizare alarma.ro). În prezent, soluția de pontaj Creasoft permite pontajul pe telefonul mobil și, opțional, și verificarea locului de desfășurare a activității (cu acordul explicit al utilizatorului de fiecare dată).
Creasoft a avut o cifră de afaceri de 2 milioane de lei în 2019, iar în prezent soluția este utilizată de 265 de companii-cliente.