- 12 Septembrie 2019
Producătorii auto, dezamăgiți de veniturile din mașini electrice
În următorii zece ani producătorii auto vor fi obligați să-și diminueze costurile deoarece cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, precum și cele cu fuziunile și achizițiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potențiale. Prin urmare, rolul roboticii și al automatizărilor în fabrici va crește exponențial.
Presiunea pe reducerea costurilor și automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătățirea forței de muncă din industria auto mondială până în 2030. De asemenea, este preconizată și o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.
PwC a realizat trei scenarii pentru evoluția industriei auto până în 2023, în care valoarea pieței va atinge aceeași valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câștig sunt diferite.
În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investițiile și ar reduce la jumătate producția de vehicule electrice, marjele s-ar situa la 5,1–5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiții dificile de piață și investiții mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.
Alte concluzii ale raportului PwC:
Urmare a automatizării și robotizării, companiile vor trebui să își schimbe politicile de recrutare.
Cererea pentru ingineri software va crește cu până la 90%, iar cea de de ingineri de date cu 80%
Timpul necesar între cercetare și dezvoltare și producție ar putea scădea de la trei - cinci ani astăzi până la doi ani, pentru a ține pasul cu schimbările tehnologice și de design.
Fabricile auto ale viitorului se vor încadra în două categorii: Prima categorie va fi „plug and play”, extrem de automatizată, care va produce volume mari de mașini cu variații minime întremodele, destinate segmentului de preț mic. A doua categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile; clasice, electrice, autonome, etc
Dezvoltarea vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc senzori, baterii, software de propulsie și programe de infotainment și conectivitate.
Termenul până când mașinile autonome vor circula în număr mare pe șosele a devenit dificil de estimat.