- 2 Iulie 2019
Țara lui Andrei: cele 12 proiecte care primesc 500.000 de euro de la Petrom
Proiectele câștigătoare se încadrează în următoarele domenii: sănătate, educație, mediu și infrastructură.
Cei 12 câștigători au fost aleși dintr-un total de peste 110 de proiecte eligibile, în urma unei evaluări cu două componente: jurizare din partea unui grup de experți (80%) și vot al publicului din comunitatea Țara lui Andrei (20%).
Printre proiectele câștigătoare se numără proiectul Campus Inteligent al Universității Politehnice București care vizează creșterea eficienței energetice în campus și implementarea unor soluții de energie regenerabilă, proiectul My Smart Hospital pentru reducerea timpului de așteptare în spital (spitalul Marghita, jud Bihor), dar și proiectul Smart School al comunei Ciugud – Alba, pentru creșterea interactivității în școli.
Peste 150 proiecte din toată țara au fost înscrise în perioada 02 aprilie - 27 mai, pe site-ul www.taraluiandrei.ro.
Dintre acestea, 110 au fost declarate eligibile, 25 au intrat în finală, iar 12 dintre ele primesc finanțări între 30.000 euro și 45.000 euro și mentorat din partea angajaților OMV Petrom.
Procesul de jurizare s-a desfășurat în perioada 5 iunie – 23 iunie: votul publicului a avut o pondere de 20% din punctajul final, iar evaluarea juriului format din 13 experti - 80%. Aceasta este cea de-a doua ediție a competiției de proiecte ”RO SMART în Țara lui Andrei”. Prin ediția din 2018, zece proiecte au beneficiat de o finanțare cumulată de 400.000 de euro.
Proiecte câștigătoare Țara lui AndreiInițiativa vizează îmbunătățirea accesului pe piața muncii a tinerilor defavorizați, prin crearea unei biblioteci online care va permite accelerarea semnificativă a procesului de descoperire a carierei, combinând tehnologii digitale (web, Machine Learning, digital marketing).
Proiectul își propune crearea unei platforme interactive care să permită relaționarea elev, profesor, părinte, introducerea manualului electronic și înlocuirea celui clasic, înlocuirea tablei clasice cu o tablă smart interactivă, realizarea unei biblioteci virtuale și sală de lectură virtuală.
Proiectul va susține elevii din școli izolate din munții Hunedoarei să aibă parte de lecții speciale realizate în direct (istorie, geografie, biologie), cu ajutorul dronelor. Un profesor recunoscut la nivel național va preda chiar din locul care este subiectul lecției. Lecțiile la distanță sunt înregistrate, montate și distribuite online devenind adevărate vehicule de promovare a proiectului.
Proiectul oferă un dispozitiv personalizabil care ajută la recuperarea mâinii şi care oferă o determinare precisă, cantitativă a evoluţiei pacientului în activitatea de recuperare. Dispozitivul poate fi folosit la clinică, sub supraveghere medicală sau oferit pacientului pentru exerciţii de recuperare la domiciliu, medicul putând vizualiza de la distantă prin internet dacă şi cum îşi face pacientul exerciţiile.
Soluția constă într‐un sistem integrat de tip pagina web și o aplicație software care optimizează timpul de așteptare al pacienților spitalului municipal Dr. Pop Mircea din Marghita.
Green City Lab propune ca prin intermediul tehnologiilor de ultimă generație, să se realizeze cartarea elementelor naturale din Parcul Natural Văcărești: arbori, suprafețe de apă și biodiversitate acvatică, pajiști. Pe baza informațiilor adunate, vor fi evaluate serviciile ecosistemice oferite de parc. Astfel, proiectul își propune să faciliteze accesul comunităților la informații relevante despre contribuția parcului la calitatea vieții.
Își propune să contribuie la îmbunătățirea calității vieții comunității din cadrul Universității Proiectul POLITEHNICA din București. Obiectivul general al proiectului este realizarea unui smart-campus bazat pe producerea energiei din surse regenerabile și utilizarea tehnologiilor ITC performante. Proiectul va realiza un sistem ecologic de alimentare cu energie a clădirii Grădiniței și Școlii UPB prin producerea în cogenerare a energiei electrice și termice cu ajutorul unor panouri solare hibride. De asemenea, se va implementa și un un sistem de stocare a energiei electrice și termice. Se propune îmbunătățirea actului didactic prin implementarea unui sistem interactiv de prezentare a situației energetice a clădirilor monitorizate, de tip laborator in vivo al UPB, în vederea îmbunătățirii accesului la educație în domeniile surselor regenerabile și eficienței energetice a întregii comunități din cadrul UPB.
Proiectul propune dezvoltarea platformei educaționale Kidibot cu noi functionalități, prin care copiii vor fi impulsionați să citească și să învețe mai mult, prin elemente de gamification și răspunzând la quizuri. Platforma este web și mobile, bazată pe php și MySql, Java, JS, C++, HTML5.
În cadrul proiectului 10.000 de elevi din clasele VII – X din 100 de localități rurale și urbane, preponderent din zone defavorizate vor avea acces la module digitalizate Junior Achievement pentru dezvoltarea abilităților de viață, folosind activități curriculare transversale de educație antreprenorială, financiară și orientare profesională. 10 școli din cadrul proiectului vor beneficia de tehnologie smart classroom.
Proiectul propune îmbunătățirea platformei 4B care furnizează detalii despre cantitatea de deșeuri ce necesită a fi colectată. Astfel, se vor trimite automat către autoritățile responsabile prin email și fax sesizări referitoare la zona în care au fost identificate deșeuri, iar acestea au 30 de zile timp să soluționeze problema.
Proiectul își propune să îmbunătățească recuperarea și integrarea copiilor cu autism și alte tulburări de dezvoltare prin digitalizarea și transpunerea în realitate virtuală (VR) a terapiei ABA (Applied Behavior Analisys) aplicate acestora. Prin această tehnologie, atât specialiștii în terapie ABA, cât și copiii și familiile acestora nu vor mai avea obstacole în ceea ce privește expunerea la medii, stimuli sau situații sociale noi.
Scopul proiectului este dezvoltarea primului curs de Robotică în limba română disponibil online gratuit, care se adresează tuturor celor pasionați sau vor să exploreze domeniul tehnic, indiferent de vârsta, locul sau contextul în care se află. Proiectul își propune abordarea la scară largă a educației STEAM prin deprinderea de noțiuni practice de Robotică, adică Programare, Electronică și Mecanică prin experimentare, folosind tehnologii accesibile publicului larg, care nu necesită investiţii majore din partea beneficiarilor.
”RO SMART în Țara lui Andrei” este competiția națională de proiecte care prin tehnologie și digitalizare pot transforma comunitățile din România în comunitățile viitorului. În prima ediție, din 2018, au fost finanțate 10 proiecte cu o finanțare totală de 400.000 de euro și anul acesta în ediția a doua vor fi finanțate 12 proiecte cu o finanțare totală de 500.000 de euro.