- 24 Octombrie 2019
Proiectul care ar putea ajuta spitalele românești, premiat cu 25.000 de dolari
Peste 200 de programatori au participat la eveniment și au fost provocați să își folosească imaginația și expertiza pentru a dezvolta produse inovatoare pe următoarele categorii tehnice: ChatBots, AR/VR, Internet of Things, Artificial Intelligence și Machine Learning.
Echipa care a dezvoltat cel mai bun proiect a fost premiată cu 25.000 de dolari, în timp ce valoarea totală a premiilor s-a ridicat la 70.000 de dolari – cea mai mare valoare din istoria concursurilor de acest gen din România.
Premiul cel mare (25.000 de dolari) a fost câștigat de o echipă de studenți, cu proiectul „DistribDoc”.
Tehnologia din spate se bazează pe Federated Learning, un mod inedit de a antrena local sisteme inteligente, în medii unde datele au o rată mare de confidențialitate. Următorul pas constă în propagarea și agregarea cunoștințelor fiecărui sistem, pentru a obține un sistem global complet. De menționat este că datele nu părăsesc niciodată mediul local, iar cunoștințele obținute de sistem sunt total abstractizate de noțiunea datelor confidențiale.
Această soluție a fost folosită pentru a demonstra, pe baza unui set de imagini radiologice care indicau pneumonia, că o posibilă implementare ar fi fezabilă în spitalele și clinicile din România, pentru a îmbunătăți performanțele doctorilor în a oferi un diagnostic mai rapid. Echipa câștigătoare a fost compusă din Horia Paul Ion, Tudor Cebere, Ionuț Ursescu, George Muraru și Valentin Mocanu.
Premiul al doilea (20.000 de dolari) a fost câștigat de echipa 30, cu proiectul „Smart Bookstore – provide an AR way of interacting with hardcover books”. Cu ajutorul aplicației, utilizatorii vor putea afla mai multe detalii despre cartea care îi interesează, să o adauge în coș (fie în format fizic sau digital) și să primească recomandări de carți similare. Aplicația permite oamenilor un mod interactiv de căutare și cumpărare a carților din inventarul unei librării (fizice sau online), folosind tehnologia AR. Echipa a fost compusă din Mihaly Nagy, Ioan Vlad, Alexandru Gherghina și Leonard Leon.
Premiul al treilea (15.000 de dolari) a fost câștigat de echipa 14, cu proiectul „Connected Neighborhood System – facilitate the access in private or restricted areas”. Aplicația permite managementul intregrat al unui spațiu de parcare privat, configurarea interactivă și vizuală a echipamentelor de pe bord pentru un autovehicul și un sistem de monitorizare și intervenție în caz de pericole urbane, utilizând unități mobile și rețele de senzori. Echipa a fost compusă din Dan Petrescu, Alin Ciungulescu, Orlando Pîrlog, Cătălin Cimpoeru și Răzvan Petrescu.
Premiul pentru inovație și originalitate (5.000 de dolari) a fost câștigat de echipa 10, care a dezvoltat proiectul „Autonomous threat tracking and response system for smart cities”.
Premiul pentru rezolvarea provocării competiției (5.000 de dolari) a fost câștigat de echipa 22, cu proiectul „Configure the interior of a car on a mobile app and then see it in VR”.
Participanții au avut de ales din patru categorii pentru care puteau coda (AR/VR, ChatBots, IoT și Machine Learning), în orice limbaj de programare, în timpului concursului care s-a desfășurat pentru aproape 24 de ore, la Hotelul Intercontinental din București.
Juriul a evaluat soluțiile propuse, în funcție de tehnologia folosită, inovație, originalitate, modul în care răspund provocărilor competiției, experiența utilizatorului, funcționalitatea interfeței cu utilizatorul, design, claritatea conținutului și abilitățile de prezentare.
„S-a confirmat încă o dată că suntem un pol valoros de inovație digitală, având unii dintre cei mai talentați și pasionați ingineri. Suntem bucuroși că prin acest Coding Contest am oferit oamenilor oportunitatea de a crea soluții revoluționare, bazate pe cele mai noi tehnologii, menite să îmbunătățească viața și să schimbe lumea”, a declarat Lia Apostol, Marketing and Communication Manager, Cognizant Softvision România.