- 23 August 2018
Seagate Rescue, serviciul care îți recuperează datele chiar și de pe device-urile distruse
Înainte să redactez acest articol, tocmai pierdeam cinci fișiere video foarte importante. O eroare de mutare a unor fișiere dintre telefon și laptop m-a făcut să vreau să-mi smulg părul din cap, fir cu fir, și să mă gândesc la orele pe care le voi petrece încercând să refac munca pierdută. Dar nu e un capăt de lume.
Capăt de lume ar fi ca laptopul pe care ți l-ai cumpărat când ai început să lucrezi la startup-ul tău, cel pe care ai toate fișierele, toată munca, toate ideile, tot codul și tot designul, să-ți fie dărâmat de pisică, de pe birou. Bine că ai salvat toate fișierele în cloud, nu-i așa? Ah, nu le-ai salvat pe toate, pentru că nu te-ai gândit că s-ar putea întâmpla așa ceva.
Ce faci în această situație? Cu toate că backupul bun trece defecțiunea rea - și că recomandăm tuturor să salveze informațiile importante, atât pe medii locale, cât și în cloud - există și o altă opțiune.
Se numește Seagate Rescue și, spre deosebire de serviciile clasice care promit recuperarea pe loc a datelor, vine cu o serie de avantaje.
Cum funcționează Seagate Rescue și cum îți recuperezi dateleSpre deosebire de serviciile tradiționale, Seagate Rescue vine sub forma unui abonament. Când ți-ai cumpărat un dispozitiv nou (sau dacă ai deja unul, dar care nu e mai vechi de un an de zile), intri pe site-ul Seagate Rescue și îl înregistrezi. Alegi tipul de dispozitiv, selectezi durata abonamentului (doi sau trei ani) și ești asigurat.
Ce fel de device poți înregistra pe site? Telefoane, tablete, console XBOX, laptopuri, desktopuri, sisteme de supraveghere, HDD-uri/SSD-uri interne sau externe, carduri SD, stick-uri USB, camere foto și chiar drone. Prețurile diferă în funcție de tipul de device și de durata abonamentului. Totuși, un abonament de trei ani pentru un HDD extern, de exemplu, costă numai 40 de dolari, iar unul pentru un card SD/stick USB, tot pentru trei ani, costă între 5 și 9 dolari.
Bun. Ai făcut abonamentul, dormi mai liniștit. Pisica îți dărâmă laptopul. Ce se întâmplă acum? Intri pe site, faci o cerere și primești o etichetă. O lipești pe cutia în care pui laptopul și un curier vine la tine la ușă, ca să-l ridice. Tu nu plătești nimic în plus, nici măcar livrarea. Inginerii Seagate îți duc device-ul în laborator, îți recuperează toate datele și le pun pe un HDD Seagate, în cutie, lângă laptop, sau în cloud, pe box.com. Curierul îți aduce laptopul înapoi la ușă și tu continui să lucrezi la startup-ul care va schimba lumea. Și, ca să nu îți faci griji că poate îți intercepteze cineva ideea de business și te lasă cu ochii în soare, trebuie să știi că Seagate îți va cripta datele, astfel încât tu să fii singurul care le poate accesa.
Citind rândurile de mai sus, poate te-ai gândit: ”dar eu nu am o pisică” sau ”eu nu merg cu telefonul pe lângă piscină” sau ”nu mi se poate întâmpla mie”. Totuși, cifrele zic altceva.
32% dintre toate pierderile de date se produc din cauza erorilor umane, 14% sunt provocate de erorile de software (backup ratat sau probleme ale aplicațiilor de diagnostic), 7% sunt din cauza virușilor (infecții ale fișierelor sau ale sectoarelor de boot), iar 3% se petrec în cazul dezastrelor naturale, potrivit unor date adunate de Seagate.
În plus, un studiu mai vechi detaliază și mai mult cazurile de date pierdute. 19% dintre respondenții acestuia au admis că au pierdut date ștergându-le chiar ei, accidental. Această cauză se află pe locul al doilea, după persoanele care pierd date în urma defectării dispozitivului (23%). Atunci când vorbim despre atașamentul oamenilor față de datele lor, fotografiile și video-urile sunt văzute de mulți drept cele mai valoroase și de neînlocuit forme de date stocate pe dispozitivele digitale. Însă, acestea se află în cel mai mare pericol de a fi pierdute de pe smartphone-uri, 44% dintre oameni spunând că li s-a întâmplat în trecut, în timp ce 37% dintre utilizatorii de Internet și 30% dintre utilizatorii de tablete au experimentat același lucru.
Și datele pierdute nu se manifestă doar în bani pierduți și afaceri ratate. Un alt studiu arată cât de stresantă ajunge să fie pierderea datelor, chiar dacă informațiile nu au fost neapărat considerate valoroase de către deținătorii lor. Pe parcursul studiului, oamenii au fost de acord că cele mai importante informații personale (fotografiile și video-urile personale cu ei înșiși) sunt și cele care le-ar cauza cele mai mari neplăceri dacă le-ar pierde. Totuși, oamenii au fost surprinzător de afectați și în cazul pierderii unor informații considerate mai puțin importante. De exemplu, perspectiva pierderii detaliilor de contact este cea mai stresantă dintre toate, ajungând în top 3 cele mai neplăcute tipuri de informații care ar putea fi pierdute, în ciuda faptului că detaliile de contact au fost clasate, în general, mult mai jos, după criteriul importanței lor.