REVIEW Grounded și Sea of Thieves: jocuri Microsoft pe PS5

Grounded și Sea of Thieves sunt printre primele jocuri Microsoft care au fost lansate pe PlayStation 5 și primele testate de mine pe consola Sony.

Microsoft a anunțat că vrea să renunțe la strategia de exclusivitate cu jocurile lor și că vrea să le aducă pe cât mai multe platforme, către câți mai mulți gameri. Compania va lansa în continuare prima dată jocurile pe Xbox și PC, dar le va aduce și pe PlayStation sau Switch. 

Acest articol nu este un review clasic al celor două jocuri deoarece aceste titluri au apărut de mult timp pe piață și nu cred că mai este nevoie de așa ceva, ci de o prezentare a acestora și o descriere a modului în care se prezintă pe PS5. 

Grounded PS5

Grounded este un joc de tip survival în genul Valheim sau Ark: Survival Evolved, care te lasă liber într-o grădină după ce ai fost micșorat la dimensiunea unei furnici. Te trezești într-o junglă de fire de iarbă, te ferești de păianjeni, navighezi printre tot felul de gadgeturi și vechituri aruncate, cauți mâncare și, mai presus de toate - prin puterea științei - cauți o modalitate de a reveni la dimensiunea ta normală. Ideea centrală amintește de grădina lui Andy din filmul Toy Story de la Pixar, sau chiar de filmul Honey, I Shrunk the Kids de la Disney.

Este o idee amuzantă cu o execuție solidă, cu un ciclu zi-noapte și câteva efecte de iluminare volumetrică frumoase. În mod impresionant, aceste ultime portări pe PS5 și Switch includ, de asemenea, cross-play prin conectarea la un cont Microsoft, astfel încât până la patru prieteni de pe mai multe platforme își pot combina forțele pentru a construi structuri și a supraviețui creaturilor din grădină.

Potrivit testelor realizate de Digital Foundry și Eurogamer, pe PS5 rezoluția jocului este dinamică și fluctuează între 1080p și 1215p, ceva mai jos decât rezoluția dinamică de pe Xbox X, unde poate ajunge și la 4K. Vizual, jocul arată aproape la fel de bine pe PS5 ca și pe Xbox Series X, cu câteva mici excepții.

Seria X de la Xbox are o rată solidă de 60fps pe tot parcursul jocului, cu excepția unor scăderi ocazionale de un cadru și a unor probleme ciudate în timp ce se activează salvarea automată. Trecând la PS5, vedem un rezultat foarte diferit. Pe ultimul patch 1.02, jocul atinge 60fps pe alocuri, dar des se duce și spre 50 sau chiar 45 fps. În ceea ce privește motivul pentru care scăderile sunt atât de frecvente pe PS5, cauza nu este clară.

Aducerea jocului Grounded pe PS5 nu este una tocmai lină, iar performanța este sub așteptări pe PS5. Totuși, Grounded nu este un joc competitiv și din experiența mea de cam 60 de minute de joc nu am observat probleme majore, iar Grounded ar merita atenția ta, mai ales din perspectiva creativității.

Sea of Thieves PS5

Sea of Thieves a început ca un joc exclusiv Xbox, devenind în timp un adevărat succes cu o comunitate mare și dedicată. Acum, jocul vine și pe PS5. De menționat este că jocul este online și vei avea nevoie de un abonament PS Plus pentru a putea accesa campania online. Are o componentă offline, însă dacă vrei să te bucuri de joc atunci îți trebuie conexiune online.

În această  aventură online în largul mărilor tu și un echipaj de până la trei prieteni veți navia oceanele, veți lupta cu furtunile și în lupte navale, în timp ce îți umpli nava cu comori și le vinzi pentru profit. Gameplay simplu dar distractiv.

Jocul se concentrează pe crearea unor aventuri distractive și pline de acțiune pentru tine și echipajul tău. Efectuând vânători de comori și recompense, veți urca în rang într-una dintre cele trei facțiuni ale jocului, care ulterior deblochează misiuni și tot așa. Cu toate acestea, adevărata recompensă a isprăvilor tale este pur cosmetică, ceea ce schimbă structura fundamentală a unui joc în evoluție ca acesta. „Creșterea în nivel” în acest caz se referă la dobândirea de cunoștințe și tactici pentru a juca jocul mai eficient.

La fel ca și Grounded, Sea of Thieves se prezintă destul de bine pe PS5, cu mici excepții. Jocul rulează la 60 de FPS, dar suferă de căderi de cadre, mai des decât Xbox Series X, potrivit aceleași analize Digital Foundry. Jocul arată 90% la fel pe consola Sony ca și pe cea Microsoft cu anumite diferențe în umbre, de exemplu. 

Pe PS5 și Xbox Series X există și un mod de joc 120 FPS. Astfel îți  permite să rulezi jocul la 120 fps, dar la rezoluție 1080p. Există și alte câteva compromisuri: umbrele sunt de calitate inferioară și se apar mai rar la distanță. Și aici jocul suferă frecvent de scăderi ale frame-rate-ului.

Sea of Thieves își pătrează farmecul și calitățile care au atras atât de mulți jucători pe PC și Xbox, iar acum și jucătorii de PS5 au ocazia să-l încerce, chiar dacă cu mici probleme tehnice. 



Citeste si