- 29 Octombrie 2020
Rezultate financiare Orange: serviciile Orange Money au crescut cu 60%. Datele mobile în creștere, cifra de afaceri în ușoară scădere
În intervalul iulie-septembrie, Orange România a realizat o cifră de afaceri de 273,1 milioane €, în scădere cu 2,1% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Evoluția cifrei de afaceri este determinată de vânzările moderate înregistrate în contextul crizei COVID-19, scădere pronunțată mai ales în ceea ce privește vânzările de echipamente.
La 30 septembrie 2020, Orange România oferea servicii mobile, fixe și TV pentru 10.613.176 de clienți, menținându-se la nivelul T3 2019.
Serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV, număra la finalul lunii septembrie 519.869 clienți, în ușoară scădere faţă de T3 2019, iar serviciile fixe în bandă largă aveau 377.272 de clienți, în creștere cu 13% față de aceeași perioadă din 2019.
Dezvoltarea rețelei Orange a continuat și în perioada iulie – septembrie 2020, când 1.297 de noi localități au primit acces la conectivitate 4G+, pentru un număr de peste 845.000 de locuitori.
Astfel, la finalul lunii septembrie, 63,84% din populația țării avea acces la viteze 4G+. Rețeaua 4G, la finalul celui de-al treilea trimestru, acoperea 98.99% din populația țării și 100% din cea urbană.
Consumul de date mobile a crescut cu 37%În contextul crizei sanitare și a creșterii nevoii utilizatorilor de a fi conectați online, consumul de date mobile a avut o creștere de 37% în T3 2020 comparativ cu T3 2019. În condițiile creșterii traficului, experienţa superioară a clienţilor în reţeaua Orange a fost confirmată şi de raportul netograf.ro.
Conform raportului, reţeaua Orange înregistrează cele mai mari viteze atât în cazul serviciilor de internet mobil, cât şi al celor de internet fix.
În august 2020, Orange a anunțat acoperire 100% 5G pentru București, efort ce plasează capitala în topul oraşelor europene din punct de vedere al conectivităţii.
În prezent, reţeaua Orange 5G este disponibilă în Bucureşti și în alte 14 orașe: Bragadiru, Brașov, Chitila, Cluj-Napoca, Constanța, Iași, Măgurele, Otopeni, Ovidiu, Pantelimon, Popești-Leordeni, Predeal, Timișoara și Voluntari.
De asemenea, în trimestrul 3 al acestui an a continuat extinderea reţelei proprii de fibră optică, disponibilă la nivel național în 178 localități.
Servicii pentru companiiDigitalizarea accelerată a companiilor din perioada pandemiei și nevoia crescută de soluții IT a influențat și sectorul B2B.
Veniturile pentru produsele IT&C oferite de Orange Business Services au crescut cu 21% în comparație cu T3 2019, iar interesul mult mai mare pentru securitate cibernetică, în contextul mutării activității angajaților în online, a dus la o creștere de aproape 26% pentru soluția Business Internet Security.
Orange Money a crescut cu 60%Numărul clienților care au ales pentru operațiuni financiare Orange Money a continuat să crească cu 60% în T3 2020 comparativ cu T3 2019 ajungând la 245.000 de utilizatori.
După numărul record de 1 milion de tranzacții atins în trimestrul anterior, tranzacțiile Orange Money au ajuns la un nou prag de 1,3 milioane în T3 2020.
De asemenea, față de T3 2019, s-a dublat numărul de tranzacții cu cardurile de debit Orange Money, la peste 500.000.
La șase luni de la începerea crizei sanitare, trendul de alegere a soluțiilor digitale și a interacțiunilor online este în continuare ascendent.
Numărul clienților care utilizează aplicația My Orange a crescut cu peste 20% față de trimestrul anterior, în timp ce comenzile din magazinul online Orange s-au dublat.
Oferta digitală YOXO, abonamentul ce poate fi gestionat exclusiv din aplicația mobilă dedicată, se dovedește a fi atractivă pentru clienți, iar numărul utilizatorilor crește constant.
“Deși traversăm o perioadă de criză, cu multiple incertitudini, în al treilea trimestru al acestui an vedem o ușoară revenire a consumului. Comportamentele digitale nou formate în rândul clienților devin obișnuințe și sunt pe un trend ascendent. Orange Money a atins un nou prag de 1,3 milioane de tranzacții, semn că oamenii se îndreaptă din ce în ce mai mult spre aplicații mobile pentru servicii financiare. De asemenea, vedem o continuă creștere, de la începutul pandemiei, pe segmentul de business, în contextul în care companiile au nevoie de soluții diverse de IT&C”, a spus Liudmila Climoc, CEO al Orange România.