- 25 Mai 2018
Rezultatele financiare ale Lenovo arată că piața PC-urilor nu moare
Lenovo continuă transformarea dintr-un producător de PC-uri într-un grup inovator cu un portofoliu complex care include dispozitive inteligente, centre de date, Internet of Things (IoT) și inteligență artificială.
Grupul Lenovo a raportat în perioada ianuarie – martie 2018 încasări de 10,6 miliarde de dolari, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta este prima creștere de două cifre procentuale din ultimele 10 trimestre, ceea ce demonstrează un progres excepțional al performanței companiei.
Tot în trimestrul patru, grupul Lenovo a înregistrat venituri înainte de impozitare de 37 milioane de dolari, cu 143% peste nivelul din aceeași perioadă a anului trecut (15 milioane de dolari). Și profitabilitatea companiei s-a îmbunătățit în toate cele trei divizii cheie, respectiv profitul operațional* a crescut cu 255 milioane de dolari, la 76 milioane de dolari.
Pe parcursul întregului an fiscal 2017 - 2018, veniturile grupului au crescut cu 5% față de anul anterior, la peste 45,3 de miliarde de dolari. Performanța operațională a grupului a crescut cu 96 milioane de dolari comparativ cu anul anterior, la 193 milioane de dolari.
Divizia Personal Computer and Smart Devices (PCSD) a raportat venituri de 7,7 miliarde de dolari în trimestru patru, în creștere cu 16% față de aceeași perioadă a anului anterior și cea mai mare creștere din ultimii patru ani. La nivelul întregului an fiscal, divizia a raportat încasări de 32,4 miliarde de dolari, în urcare cu 8% față de anul fiscal precedent.
Divizia Data Center Group (DCG) a înregistrat o creștere trimestrială a veniturilor de 44% față de aceeași perioadă a anului anterior, respectiv la 1,2 miliarde de dolari. Pentru întregul an fiscal, DCG a raportat încasări de 4,4 miliarde de dolari, cu 8% peste valoarea din anul fiscal 2016-2017.
Divizia Mobile Business Group (MBG) a înregistrat în trimestrul patru încasări de 1,3 miliarde de dolari, respectiv 7,2 miliarde de dolari pentru întregul an fiscal. Divizia MBG a înregistrat performanțe excepționale pe continentul american, respectiv creșteri anuale de 40% în volum în America Latină (de 20 de ori mai mult decât media industriei) și de 57% în America de Nord.
De asemenea, Lenovo a anunțat în trimestrul patru integrarea diviziei Personal Computer and Smart Devices cu divizia Mobile Business Group într-o nouă divizie denumităIntelligent Devices Group (IDG). Această nouă divizie va ajuta compania să își accelereze și să își dezvolte statutul de lider și inovator în dezvoltarea de dispozitive inteligente.