- 3 Aprilie 2024
Românii pun preț pe protejarea casei - 55% apreciază soluțiile smart
Trei sferturi dintre cei chestionați consideră că securitatea încuietorilor, ușilor și a sistemelor de acces este esențială, iar 53% afirmă că nu fac compromisuri când vine vorba de siguranța locuinței.
Acest studiu, realizat de filiala locală a grupului suedez ASSA ABLOY, arată că 55% dintre români sunt conștienți de beneficiile oferite de soluțiile smart în comparație cu cele tradiționale, în timp ce 54% acordă o importanță deosebită achiziționării unui brand bine-cunoscut.
„Un procent de 77% dintre gospodăriile din România au cumpărat în ultimii 10 ani un sistem de securitate nou sau, cel puțin, iau în considerare acest lucru. Ponderea acestora crește în special odată cu mărimea orașelor în care locuiesc, ajungând la 85% în cele de peste 100.000 de locuitori”, a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY Opening Solutions România.
Principalul motiv pentru schimbarea sau îmbunătățirea sistemelor de securitate este defectarea acestora, conform studiului. Alți factori care influențează decizia de achiziție includ conștientizarea vulnerabilității încuietorilor standard, sentimentul general de nesiguranță, confruntarea cu amenințări directe sau influența reclamelor.
„Atunci când vine vorba de achiziționarea unui sistem de securitate, prețul este cel mai important aspect pentru clienți, urmat îndeaproape de calitatea produsului. Nivelul sau clasa de securitate este al treilea factor crucial. De asemenea, clienții menționează adesea recomandarea unui specialist și caracteristicile tehnice specifice, urmate de perioada de garanție și experiența anterioară pozitivă”, subliniază reprezentantul ASSA ABLOY Opening Solutions România.
Cum arată clientul de sisteme de acces
Analiza efectuată de companie distinge mai multe tipuri de clienți în funcție de atitudinea lor față de securitatea locuinței și comportamentul de cumpărare, punând în evidență trei categorii principale: clientul modern (22%), cel exigent (19%) și cel conservator (19%). În același timp, consumatorul orientat către preț (15%) și cel pragmatic (13%) reprezintă segmente cu o pondere mai mică.
Clienții din categoria modernă sunt cei care adoptă soluții adaptate tendințelor tehnologice și sunt în principal tineri, cu nivel de educație mediu și venituri familiale de peste 10.000 RON, cu domiciliul în orașe cu peste 100.000 de locuitori. Pe de altă parte, cei exigenți sunt în general persoane în vârstă de peste 50 de ani, cu educație superioară, deținătoare de apartamente. Pentru aceste două categorii, securitatea locuinței are o importanță deosebită, iar achizițiile lor includ în mod obișnuit soluții smart sau produse de brand recunoscute. Clienții conservatori, în schimb, sunt în general bărbați cu vârste cuprinse între 30 și 39 de ani și cu educație medie. Aceștia fac achiziții doar atunci când produsul actual se defectează, iar mulți dintre ei au achiziționat doar sisteme de securitate de bază în ultimii 10 ani.
Cumpărătorii orientați către preț și cei pragmatici sunt în general caracterizați de venituri reduse. Cei din prima categorie preferă adesea încuietorile clasice, punând mai puțin accent pe securitate, în timp ce clienții pragmatici, deși nu sunt atrași de mărcile scumpe, se concentrează mai mult pe raportul calitate-preț și au achiziționat diverse tipuri de produse de securitate pentru casă.