Startup românesc: robotul care procesează cererile de amânare a ratelor

Startupul Future WorkForce lansează o soluție care preia cererile de amânare de plată depuse la bănci, le evaluează și integrează apoi toate detaliile pentru procesarea mai rapidă și eficientă de către angajații din back-office ai acestor instituții.

Se au în vedere cererile depuse de către persoanele și companiile care se află într-una dintre situațiile stipulate în OUG 37/2020.

Robotul poate procesa până la 240 de cereri pe oră pe care le preia de pe toate canalele digitale ale unei bănci: formular online integrat pe website, e-mail trimis către adresa oficială, chatboți, conform procedurilor de lucru ale instituției creditoare aliniate cu OUG 37/2020. După ce robotul preia informațiile depuse, va valida cererea în sistemele băncii și, după primirea aprobării finale din partea angajaților din back-office, robotul va furniza un răspuns automat clientului în maxim 3 zile de la depunerea solicitării. De asemenea, deoarece cererile depuse pot fi pentru mai multe tipuri de credite bancare, aplicația poate face diferențierea între acestea și le redirecționează către canalele corespunzătoare pentru a fi procesate.  

Soluția Future WorkForce se bazează pe un set de tehnologii precum: automatizări dezvoltate folosind roboți UiPath și integrări cu sistemele interne prin API. Soluția permite interacțiunea robot-om printr-o interfață ușor de personalizat. 

Deși această soluție reprezintă o alternativă rapidă pentru prelucrarea anumitor tipuri de documente și informații  prevăzute în OUG 37/2020, aplicabilitatea robotului poate fi extinsă și către alte procese ale unei bănci care presupun activități de contact center și back-office. În plus, cu ajutorul Future WorkForce, pot fi încorporați algoritmi ce permit structurarea informației ce ajunge către bancă într-un format nestandardizat, cum ar fi un email sau un mesaj trimis printr-un formular web.

“O astfel de cerere este procesată în câteva secunde, în timp ce un angajat al băncii care analizează un astfel de set de documente poate consuma până la 20 de minute pentru a identifica toate detaliile necesare pentru evaluarea corectă și aprobarea amânării de plată. Așa cum ne-am așteptat, clienții băncilor au depus peste o sută de mii de astfel de cereri, ceea ce a generat un volum de lucru de 50 de ori mai mare pentru persoanele din back-office. Soluția noastră le poate degreva de orele suplimentare alocate pentru acest proces, însă ea poate fi folosită pe termen lung pentru că poate fi extinsă cu usurință și către alte procese” a declarat Mihaela Moisa, Co-Fondator Future WorkForce.

Soluția implică doar costul de implementare pentru bancă, în calitate de client al Future WorkForce și va fi integrată în toate sistemele operaționale ale respectivei instituții bancare. Demo-uri privind această soluție sunt disponibile la cerere.

“Atât timp căt băncile vor implementa cu ajutorul tehnologiei o soluție de colectare și procesare a solicitărilor ce se poate modela și pe alte procese, vor deschide ușile și spre alte oportunități precum actualizarea de date la distanță, implementarea planurilor de rambursare la expirarea termenului de amânare, preluarea și procesarea refuzurilor la plată pentru tranzacții online cu cardul” a adăugat oficialul Future WorkForce.

Robotul Future WorkForce a fost integrat deja în două dintre băncile care se află în portofoliul startup-ului de tehnologie. 

Din prima parte a acestei luni, Future WorkForce a pus gratuit la dispoziția mediului de business și o soluție prin care activitatea de HR de eliberare a adeverințelor pentru angajații care trebuie să se deplaseze la muncă este preluată de un robot. Automatizarea acestui proces eficientizează timpul alocat cu peste 90%. Soluția este utilă în special companiilor cu cel puțin 30 de angajați sau a celor cu echipe mai mici, dar în cazul cărora adeverința trebuie actualizată foarte des.  

În portofoliul Future WorkForce sunt disponibili roboți care automatizează și alte procese din zona de resurse umane. Printre acestea se numără o soluție care face preselecția CV-urilor candidaților cu profil de LinkedIn pe baza unor cerințe predefinite ale postului și o alta care operează modificări ale contractelor de muncă din cadrul Registrului General de Evidență a Salariaților. 

Printre cei peste 25 de clienți ai companiei se numără cele mai importante bănci din România, companii de asigurări, respectiv telecom. 



Citeste si