Startup-ul românesc MorphL, selectat în Techstars Montréal AI

MorphL, startup-ul românesc care construiește un AI-as-a-platform, face parte din a doua serie de companii care trec prin acceleratorul specializat în AI din cadrul Techstars. 

MorphL este primul startup din România care va experimenta procesul de accelerare Techstars din cadrul programului specializat pe inteligență artificială din Montréal, Canada.

Timp de 13 săptămâni, cofondatorii Ciprian Borodescu (CEO) și Alexandra Anghel (CTO) - foto- vor lucra cu mentori specializați pe IA din toată lumea pentru a dezvolta produsul și compania mai departe, într-un ritm extrem de intens.

MorphL devine astfel parte din a doua serie de incubare a acceleratorului din Montréal, în prima serie fiind selectați fondatori din SUA, UK,  Israel, Chile și Canada.

Programul începe pe 9 septembrie 2019 și culminează cu un Demo Day la început de decembrie, la care participă investitori și jurnaliști, dar și reprezentanți ai mediului academic și public.

Startup-urile selectate de către echipa Techstars și incluse în programele lor de accelerare primesc frecvent oferte de finanțare din partea investitorilor interesați de aplicațiile din zona inteligenței artificiale.

Contextul este unul favorabil pentru startup-ul românesc, având în vedere accentul pus pe automatizarea sau eficientizarea proceselor folosind AI, în special în companii de mari dimensiuni, care colectează și procesează big data.

“La nivel global, există un avans rapid al numărului de companii care investesc în utilizarea inteligenței artificiale pentru a crește indicatorii de performanță în business. Concret, raportul The State of AI 2019 Divergence arată că adoptarea AI s-a triplat în ultimul an, ceea ce reprezintă cea mai rapidă transformare din domeniul tehnologiei din istorie”, spune Ciprian Borodescu, cofondator și CEO MorphL.

Criteriile în baza cărora echipa Techstars din Montréal a ales startup-urile din această serie:
  • Experiența CTO-ului și capacitatea sa de a dezvolta modelul de IA cu resursele existente, până la mărirea companiei
  • Abilitatea produsului de a face predicții sau de a lua decizii de cel puțin 10 ori mai eficient decât soluțiile existente pe piață
  • Capacitatea produsului de a rezolva o problemă reală și specifică
  • Accesul la un volum mare de date pentru a dezvolta modelul de IA pentru a face prognoze de încredere
  • Măsura în care produsul ușurează semnificativ operarea sau implementarea de aplicații AI.

“Inteligența artificială nu este o industrie: este o tehnologie care va influența profund și care va schimba toate industriile. Prin urmare, căutăm companii ce nu au neapărat un interes specific legat de acest sector, ci care au idei care pot schimba cu adevărat o industrie sau alta”, afirmă Bruno Morency, Managing Director Techstars Montréal AI.

MorphL, platforma care ajută companiile să anticipeze dorințele clienților

Indiferent că e vorba de companii B2B sau B2C, competiția pentru atenția și bugetele clienților este acerbă. Pentru a-și spori sau crea avantajul competitiv, companiile încep să experimenteze cu inteligența artificială.

Dificultatea intervine în etapa de implementare, fiindcă AI e un tip de tehnologie cu un nivel de dificultate foarte avansat. Specialiștii în inteligență artificială sunt puțini și dificil de găsit.

MorphL vine să rezolve această problemă printr-o platformă ușor de folosit și de integrat de către echipele tehnice deja existente în companii. Startup-ul dezvoltă modele de AI capabile să învețe comportamentul clienților și să-l anticipeze, furnizând informații esențiale departamentelor de marketing sau vânzări.

“În practică, principala provocare este complexitatea integrării acestei tehnologii în toate procesele și funcțiile unei companii. Misiunea noastră la MorphL este să ușurăm din punct de vedere tehnic adoptarea IA în acele companii în care există potențial pentru rezultate cu impact real pentru business. Mă refer aici la organizațiile care procesează un volum important de date. Ele se află în postura ideală pentru a câștiga un avantaj competitiv prin utilizarea MorphL. Din rezultatele deja obținute putem vedea clar cum folosirea modelelor predictive MorphL duce la creștere exponențială - în vânzări, utilizatori, trafic - și la reducerea costurilor prin automatizarea proceselor în baza inteligenței artificiale”, precizează Ciprian.

La mai puțin de 2 ani de la înființare, platforma MorphL oferă o serie de aplicații AI care ajută companiile să identifice și să deservească mai bine nevoile utilizatorilor sau clienților:

  • Churn Prediction: probabilitatea de a renunța la abonamentul plătit sau la folosirea unui site/produs
  • Next Shopping Stage Prediction: indică etapa a procesului de cumpărare în care urmează să treacă un utilizator individual (spre exemplu: adăugarea unui produs în coș)
  • User Intent Prediction: intenția de cumpărare din spatele cuvintelor cheie folosite în căutări
  • Customer Lifetime Value Prediction: valoarea previzionată a clientului pe durata relației sale cu compania și altele.

În baza acestor predicții, echipele de marketing, vânzări și business development pot concepe campanii și mecanisme de loializare care să preîntâmpine nevoile clienților, oferind mai multă valoare acestora și îmbunătățind rata de conversie, rata de click sau alți indicatori de performantă. 

Companii precum Mobexpert, JOT Internet Media din Spania sau PressOne deja folosesc cu succes platforma MorphL, integrând în procesele de business aplicații AI fără să fie nevoie să recruteze specialiști din domeniu pentru a le dezvolta sau implementa.

MorphL a obținut anterior finanțare și susținere din partea European Data Incubator și Google Digital News Initiative, dobândind validarea produsului și a contextelor în care platforma poate avea cel mai mare impact. 

Totodată, MorphL este unul dintre startup-urile pentru care puteți vota în cadrul categoriei Best AI/ Machine Learning Startup de la CESA 2019 (finala regională are loc la București pe data de 21 noiembrie). 

Techstars, rețea globală de acceleratoare

Techstars este o rețea globală care ajută antreprenorii să construiască companii de success și al treilea cel mai important accelerator pentru startup-uri din lume, conform unui clasament realizat de către Forbes în baza exit-urilor înregistrate de companiile care au absolvit programul.

Până acum, Techstars a investit în 1557 de startup-uri, dintre care 134 au avut exits de succes, prin achiziția de către alte companii sau prin listarea de la bursă.

Startup-urile care au absolvit Techstars au primit finanțare în valoare de peste 8 miliarde de dolari în total, cu o investiție medie per startup de 4,5 milioane de dolari.

Printre cele mai cunoscute companii care au trecut prin acest program de accelerare se numără SendGrid, DigitalOcean, Sphero (creatorii roboțelului BB-8), Next Big Sound (care au fost cumpărați de Pandora Radio) și PillPack (care a primit finanțare de peste $64 milioane de dolari).

TypingDNA, MEDIjobs, NiftyLearning, Appsulate și Planable sunt, alături de MorphL, printre puținele startup-uri din România care au trecut prin programele de accelerare derulate de Techstars.  

Motivul pentru care Techstars a lansat un accelerator dedicat inteligenței artificiale în Montréal fiindcă este că orașul canadian e cel mai important hub internațional pentru cei care doresc să dezvolte aplicații AI.

Montréal are o istorie de peste 25 de ani de cercetare în domeniul inteligenței artificiale, iar interesul și investițiile din partea mediului public și privat sunt la un nivel extrem de ridicat.

În acest context, MorphL are oportunitatea să acceseze cunoștințele și experiența unui ecosistem avansat, care îi poate propulsa în următoarea etapă de creștere.



Citeste si