- 29 Iunie 2022
Startup-urile din InnovX-BCR față-n față cu investitorii la Washington în SUA
Mai multe businessuri de tehnologie din cadrul InnovX-BCR participă în aceste zile la cel mai important eveniment dedicat investițiilor străine directe din Statele Unite: SelectUSA Investment Summit. Cele șapte companii fac parte din toate grupele acceleratorului InnovX-BCR 2020-2021 și au o cifră de afaceri sau finanțare atrasă între 50.000 de euro și peste 1 milion de euro și au fost selectate în funcție de rezultatele avute în ultimii doi ani – atragerea de finanțări, parteneriate și evoluție cifra de afaceri.
Reprezentanții Cyscale, Smarthuts, Salarium, MOCAPP, Credit Sky (Invoice Cash), Kinderpedia, Headlight Solutions participă la summitul SelectUSA ce promite să ofere oportunități importante de dezvoltare și finanțare business-urilor participante. Acestea au avut ocazia să participe la multe paneluri și workshop-uri cu teme precum: finanțarea, extinderea în SUA, sau sfaturi de la firme de venture capital și angel investors.
În același timp, companiile românești au avut ocazia să discute cu sute de reprezentanți ai unor companii străine prezente la eveniment, dar și cu reprezentanți ai guvernului american și cu reprezentanții celor 50 de state americane. De asemenea, Salarium și Credit Sky au susținut pitch-uri în secțiunea fintech, iar Cyscale la secțiunea cybersecurity. Cum a fost experiența veți putea citi într-un articol viitor.
Am stat de vorbă cu antreprenorii români aflați aici pentru a primi la cald reacțiilor lor legate de eveniment, ce au reușit să facă și cum arată planurile de internaționalizare. Toți antreprenorii au primit cu entuziasm propunerea de a veni la SelectUSA și de a cunoaște alți antreprenori și investitori.
„Am venit la SelectUSA cu gânduri bune, am venit să prezentăm ce facem și ce dorim să facem atât în România, cât și în Europa și, de ce nu, și în America”, ne-a declarat Bogdan Patriniche, fondator Credit Sky.
„Am identificat un potențial joint-venture, cât și alte potențiale colaborări cu companii ca și noi, din tehnologie, care participă la eveniment”, a spus Marius Dascălu, fondator al Headlight Solutions.
„SelectUSA este un eveniment care aduce foarte multe provocări și foarte multe surse de insipirație, unele chiar în același tim, aproape că nu știi în ce direcție să-ți îndrepți atenția”, este de părere și Evelina Necula, cofondator Kinderpedia.
Și ceilalți reprezentanți al startup-urilor românești au semnalat networking-ul un obiectiv important pentru participarea la acest eveniment, însă Ionuț Gavrilescu, confondator Smarthuts, a mărturisit că a reușit să lege relații puternice și cu celelalte companii românești prezente la Washington DC. ”Am reușit să ne conectăm foarte bine cu oameni de la noi din delegație. Timpul petrecut împreună a reușit să creeze niște relații de business. Mergem împreună să facem treabă în România, dar și în SUA”, a spus el.
Expunerea pe piața americană este unul dintre cele mai mari avantaje venite în urma prezenței business-urilor românești. Punct subliniat și de Ovidiu Cical, cofondator Cyscale. „Expunerea pentru produs și pentru brand este destul de importantă. Aici vin destul de multe persoane interesante de a investi în inclusiv în Europa, dar pe lângă asta vom putea atrage potențiali clienți dacă facem cunoscut brandul”.
În urma unui asemenea eveniment apar și schimbări în strategia de expansiune a business-urilor. „Se rafistolează foarte mult strategia. Avem mai multe repere pentru a putea gândi viitoare dezvoltări atât în business, cât și în dezvoltarea de soluții și feature-uri pentru soluția noastră”, explică Alina Ștefan, CEO Salarium.
„Noi la MOCAPP avem un plan foarte clar de a intra în Marea Britanie, pe asta ne concentrăm. Fiind aici în America mi-am dat seama că planul nostru de Marea Britanie cu siguranță va fi doar un prim pas și că economia americană care pune foarte mare accent pe comerț este o piață la care va trebui să ne gândim mai serios proabil după ce vom intra în piața din Marea Britanie”, povestește Florin Grozea, fondator MOCAPP.