Steam, EA și jocurile de acțiune domină piața de gaming PC și console în 2025

Industria de gaming pe PC și console trece printr-un an puternic, cu Steam pe cale să depășească 12 miliarde de dolari venituri, Electronic Arts în topul publisherilor după descărcări și genul acțiune pe primul loc la nivel global

Datele arată o piață în care jucătorii preferă titluri premium și studiouri care livrează constant francize populare.

Potrivit raportului PC/Console Gaming Index 2025 al Sensor Tower, Steam conduce detașat pe segmentul de descărcări, cu 409 milioane la nivel global, urmat de PlayStation (376 milioane) și Xbox (283 milioane). „Steam continuă să fie centrul de greutate al gamingului digital datorită bibliotecii vaste și reducerilor regulate”, arată analiza.

Genurile și jocurile care au atras cei mai mulți jucători

Acțiunea rămâne genul preferat al jucătorilor, cu 262 milioane descărcări, depășind shooter-ele (189 milioane) și RPG-urile (131 milioane). Printre cele mai populare titluri se află R.E.P.O., Split Fiction și Peak, confirmând forța indie și AA pe această piață. În paralel, Marvel Rivals a fost unul dintre cele mai mari lansări free-to-play ale anului.

În ceea ce privește vânzările, EA SPORTS FC 25 a fost cel mai bine vândut joc al anului cu 12 milioane de unități, urmat de Monster Hunter Wilds și NBA 2K25. Jocurile live service își mențin puterea: Counter-Strike 2, Fortnite și Minecraft au fost cele mai jucate după numărul de utilizatori activi.

Jocurile indie, motorul creativității pe Steam

Raportul evidențiază performanța studiourilor independente, care au generat 60% din descărcările de pe Steam. Jocurile indie atrag prin mecanici inovatoare, povești originale și prețuri accesibile, reușind să concureze cu titlurile AAA. Succesul unor lansări precum Split Fiction, Hollow Knight Silk Song arată că piața globală are apetit pentru proiecte experimentale, mai ales atunci când beneficiază de vizibilitate pe platforme mari.

Publisherii care au dominat 2025

Electronic Arts conduce clasamentul publisherilor cu 82,8 milioane descărcări pe PC și console, urmată de Microsoft (75,4 milioane) și Sony (55,4 milioane). EA rămâne puternic prin sporturi și francize co-op, Microsoft capitalizează pe Call of Duty și Minecraft, iar Sony pe titlurile cinematice precum God of War sau Stellar Blade.

Pentru Microsoft, anul 2025 a fost marcat de consolidarea ecosistemului Game Pass și de integrarea completă a francizei Call of Duty în abonamentele sale. Această strategie a dus la creșterea numărului de descărcări și a păstrat utilizatorii în ecosistemul Xbox și PC. În plus, compania a investit puternic în cloud gaming, oferind acces rapid la titluri noi fără a necesita hardware de ultimă generație.

Sony a mizat pe exclusivități narative și pe experiențe cinematice, cu lansări precum Stellar Blade și o nouă extensie pentru God of War. Strategia PlayStation rămâne centrată pe jocuri first-party care creează francize puternice și atrag jucătorii pe termen lung. Raportul arată că Sony continuă să obțină cele mai mari încasări medii per utilizator datorită prețurilor premium și conținutului exclusiv.

 


Citeste si