- 9 Octombrie 2018
Ce le lipsește afacerilor independente românești?
Din acest studiu reiese faptul că, la nivel local, 42% dintre respondenții afirmă că afacerile independente au o contribuție majoră în economia locală. Doar 10% au afirmat același lucru despre afacerile non-independente.
Cu toate acestea, studiul arată că afacerile independente nu au vizibilitate în rândul consumatorilor din România - atât online, cât și offline. Ziua Afacerii Tale, creată de METRO, oferă o platformă eficientă pentru rezolvarea acestei probleme.
De asemenea, proprietarii de afaceri independente se așteaptă să fie sprijiniți de guvern: 58% dintre antreprenorii din România intervievați au spus că reducerea și simplificarea impozitării ar contribui semnificativ la prosperitatea afacerilor pe care le dețin.
METRO a desfășurat studiul în 10 țări, pe o bază de 10.000 de respondenți, dintre care 1.500 de proprietari de afaceri. În România, eșantionul a cuprins 1.000 de respondenți, inclusiv 150 de antreprenori.
Rezultatele sunt prezentate în cadrul Studiului privind Afacerile Independente realizat de METRO cu ocazia evenimentului Ziua Afacerii Tale, cu participarea a 10 țări: România, Cehia, Franța, Germania, India, Italia, Portugalia, Rusia, Spania și Turcia.
Concluziile METRO- Proprietarii afacerilor independente se confruntă cu multe provocări, dar au o idee clară despre cum pot fi susținuți
- Antreprenorii se confruntă cel mai des cu obstacole economice și birocratice, dintre care cele mai importante sunt valoarea impozitelor (44%), situația economică a țării în care activează (39%) și siguranța financiară (18%). Mulți dintre proprietari știu care sunt soluțiile pentru rezolvarea acestor probleme, mai mult de jumătate (58%) considerând că guvernul îi poate susține mai mult prin reducerea și simplificarea im-pozitării.
- Consumatorii știu că afacerile independente sunt punctul de susținere al economiei și comunității locale.
Studiul METRO arată că afacerile independente sunt respectate în toată lumea. În România, conform unui procent de 42% dintre consumatorii respondenți, antreprenorii au o contribuție majoră în economia locală. În același timp, 38% dintre consumatori cred că afacerile independente sunt importante pentru diversitatea comunității în care trăiesc.
Consumatorii își arată apecierea față de afacerile independente mai ales prin comportamentul de cumpărare: 31% dintre respondenți preferă să achiziționeze produse de la afaceri independente, de patru ori mai mulți față de cei care frecventează afaceri non-independente (7%). Motivele sunt variate: pentru susțienerea comunității locale (40%), pentru că apreciază calitatea mai bună a serviciilor (39%) sau pentru că preferă să cumpere de la oameni pe care îi cunosc (39%).
Afacerile independente nu au vizibilitateStudiul Afacerilor Independente arată aprecierea și susținere pe care consumatorii le oferă micilor antreprenori. Totuși, un procent covârșitor de 69% dintre români se confruntă cu dificultăți în accesarea afacerilor independente. Acest lucru este cauzat de lipsa de vizibilitate: 79% dintre consumatori au declarat că nu sunt expuși la destule reclame ale afacerilor independente, în timp ce 74% dintre respondenți afirmă că afacerile independente nu au prezență online. Mărturie stă faptul că doar puțin peste jumătate dintre proprietarii intervievați au conturi de social media (51%) și doar 33% au site propriu, deși majoritatea (90%) recunosc că instrumentele digitale sunt importante pentru promovarea afacerii.
De asemenea, 64% dintre antreprenori declară că nu au avut suficient de mulți clienți în ziua deschiderii afacerii pe care o dețin.
”Studiul confirmă rolul lor esențial pentru oameni, comunitățile și economiile locale, lucru pe care METRO l-a susținut încă de la startul inițiativei Ziua Afacerii Tale. Familiaritatea dintre consumator și comerciant este un punct central pentru construirea încrederii și, mai departe, promovarea afacerii prin opiniile clienților. Dar acesta nu este singurul instrument de marketing de luat în considerare,” spune Marina Zara, Head of Marketing & Communication METRO Cash & Carry România.
METRO oferă partenerilor numeroase instrumente și servicii pentru a-și crește gradul de vizibilitate și pentru a atrage noi clienți. În 2016, METRO a inițiat pentru prima dată Ziua Afacerii Tale, sărbătorită în fiecare an în a doua marți din octombrie.
METRO operează în 35 de țări și numără peste 150.000 de angajaţi la nivel mondial. În anul financiar 2016/2017, METRO a înregistrat vânzări de aproximativ 37 miliarde de euro. METRO Cash & Carry România a fost lansată oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie, în Bucureşti. Distribuţia naţională a magazinelor METRO România este următoarea: 5 centre în Bucureşti, câte 2 centre în Braşov, Constanţa, Timişoara şi câte un centru în fiecare din următoarele oraşe: Cluj, Bacău, Iaşi, Craiova, Baia Mare, Pitești, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Sibiu, Suceava, Tg. Mureş, Arad, Deva, Satu Mare, Piatra Neamţ, Buzău, Târgovişte şi Turda.