Teatrul absurdului: Taxify reduce tariful la 65 de bani pe kilometru

După ce săptămâna aceasta a redus tariful pe kilometru la 1,1 lei pe kilometru, deja sub prețul pieței, și așa mic, Taxify se pregătește de o nouă reducere, de data aceasta temporară. Astfel, prețul ajunge absurd de mic.

Potrivit lui Mihai Florea, city manager la Taxify, tarifele vor fi reduse de pe 14 august și va dura două săptămâni. Iar tariful va fi... 0,65 de lei pe kilometru. Adică 65 de bani. Jumătate din prețul vechi de la Taxify și mult sub prețul Uber sau taxiurilor.

Astfel, tariful va fi de 65 de bani pe kilometru și 11 bani pe minut. Tariful minim se înjumătățește și el la 5 lei. Aceste reduceri vin după ce, la nivel global, Taxify a primit o investiție de la grupul chinez Didi Chuxing. Taxify a fost lansată în Estonia acum patru ani.

Multă lume s-a întrebat, după reducerea la 1,1 lei pe kilometru, dacă rentează să fii șofer partener Taxify. De altfel, din informațiile start-up.ro, șoferii parteneri s-au plâns de faptul că tariful face cursele să nu mai fie deloc productive, iar costul nu acoperă benzina și cheltuielile de întreținere ale mașinii. Am vorbit cu Mihai Florea și despre acest lucru.



“Taxify acoperă în totalitate această reducere de tarif astfel încât câștigurile partenerilor să nu scadă sub nicio formă - nu ne referim că vor efectua mai multe curse și timpul de așteptare va fi mai mic, ci prin eliminarea comisionului și compensarea prin bonus până la valorile câștigurilor nete înainte de reducere”, a declarat Mihai Florea. Astfel, spune city managerul Taxify, reducerea de tarif a fost de 15%, iar Taxify acoperă această scădere cu un bonus de 15% după fiecare cursă. Strategia e folosită pentru a câștiga clientelă și șoferi parteneri, dar prețurile sunt absurd de mici pe termen lung. Pentru a susține șoferii parteneri să “iasă la stradă”, deși 65 de bani e o sumă infimă, Taxify va oferi și bonusuri în funcție de numărul de curse.

L-am întrebat pe Florea care e explicația pentru o reducere de 50% după o reducere sub prețul pieței. “Simplu. Am observat că utilizatorii sunt foarte receptivi în urma primei scăderi și vrem să arătăm cât mai multor persoane că Taxify este o aplicație convenabilă”, a spus Mihai. 

Până unde mai pot scădea tarifele? Pe piața din București, Uber are 1,30 de lei pe kilometru, majoritatea taximetrelor au 1,39 de lei pe kilometru, iar puțini ajung la 1,99 de kilometru. S-ar putea să ajungem ca în gluma care circula pe internet acum ceva vreme: să fim plătiți să mergem.

Foto - Flickr/Kārlis Dambrāns



Citeste si