Telekom Banking este serviciul bancar pus la dispoziție de Telekom România

Telekom România, împreună cu Alior Bank, lansează Telekom Banking, un serviciu bancar. Acesta se numește Telekom Banking și constă, în primă fază, în doi piloni.

În prezent, universul serviciilor financiare este într-o continuă expansiune inovativă. Noile tehnologii din sfera digitalizării sunt cele care permit băncilor să ofere noi servicii adresate celor care caută soluții simple, eficiente și croite pe măsura așteptărilor lor. Dacă până de curând lumea serviciilor bancare era percepută ca fiind una care stătea sub semnul rigidității, în prezent, tehnologiile din sfera „internet of things” oferă băncilor capacitatea de a dobândi o flexibilitate care poate deveni reper și pentru alte tipuri de afaceri.

În acest sens, Telekom Banking, cel mai nou proiect financiar digital din România, dezvoltat în cadrul parteneriatului dintre Telekom Romania şi Alior Bank, una dintre cele mai mari bănci din Polonia, urmăreşte nevoile consumatorilor de produse şi servicii rapide, uşor de utilizat, oriunde şi oricând.

 

Serviciile Telekom Banking sunt lansate gradual, începând cu doi piloni – operațiuni zilnice bancare (primare) și o nouă soluție pe piața românească, platforma de Schimb Valutar Online.

Astfel, prin intermediul Telekom Banking, clienții își pot deschide conturi curente în RON, EUR, USD și GBP, pot atașa carduri de debit acestor conturi și pot beneficia de acces 24/7 la fonduri, prin intermediul soluțiilor de internet și mobile banking.

Contul curent poate fi solicitat online, pe www.telekombanking.ro, fie direct prin aplicația pentru mobil sau vizitând unul dintre magazinele Telekom și Germanos. Totodată, procesul inițiat online de deschidere a unui cont poate fi finalizat prin transmiterea gratuită prin curier a documentelor necesare deschiderii contului. Tot prin curier, si tot gratuit, banca poate livra cardurile de debit. Unicitatea deschiderii unui cont în magazin constă în faptul că solicitantul primește cardul pe loc și îl poate utiliza imediat, după semnarea unui acord.

Prin intermediul ofertelor Telekom Banking, clienții care își deschid un cont curent pot beneficia, timp de trei ani, de retrageri gratuite de la orice bancomat, în țară și în străinătate, și de transferuri în lei gratuite, la orice bancă din România, prin intermediul serviciilor online de internet și mobile banking.

Cel de-al doilea pilon al ofertei de lansare de astăzi este  platforma de Schimb Valutar Online, prin intermediul căreia clienții beneficiază de un curs de schimb valutar avantajos, pentru zece valute, actualizat în timp real, la un interval de maxim 10 secunde (în timpul zilelor lucrătoare). De asemenea, clienții pot stabili în detaliu condițiile în care vor să efectueze schimburile valutare - de ex., își pot seta data și ora la care doresc să efectueze schimbul valutar și nivelul cursului de schimb la care doresc să se efectueze tranzacția. Nu în ultimul rând, opțiunea “Pay later” (Plătește mai târziu) îi permite clientului să efectueze schimburi valutare fără să aibă întreaga sumă disponibilă. Este necesar să dețină cel puțin 5% din suma tranzacționată, urmând ca în maxim două zile lucrătoare să asigure diferența necesară pentru finalizarea tranzacției.

Cu Telekom Banking, clienții pot beneficia și de o aplicație de mobil modernă - o soluție care se concentrează pe o abordare de tip omnichannel, reprezentând o integrare deplină a aplicației mobile și a platformei de internet banking. Odată cu lansarea platformei Internet Banking, la începutul lunii noiembrie, clienții vor obține o experiență unică, regăsind integrate complet și coerent toate informațiile despre produsele și serviciile folosite de ei. Totul este centrat pe confort și ușurință în utilizare (cele mai frecvent utilizate funcții sunt amplasate intuitiv, la îndemână), precum și pe soluții inovatoare realizate în linie cu nevoile clienților. Alior Bank a dezvoltat un sistem care elimină barierele și stabilește un nou standard pentru excelența bancară digitală.

Aplicația oferă o gamă largă de funcționalități, inclusiv transferuri către alte conturi, folosind coduri QR sau funcția NFC; vizualizarea ultimelor trei tranzacții fără a fi autentificat, plăți P2P etc. Există, de asemenea, posibilitatea de a deschide alte conturi curente, în lei sau valută, direct din aplicația Mobile Banking, de a solicita carduri de debit sau de a crea depozite la termen sau conturi de economii.

La nivel naţional, serviciile Telekom Banking lansate astăzi vor fi disponibile online, la www.telekombanking.ro, și vor fi disponibile, gradual, în reţeaua de magazine Telekom şi Germanos. Practic, în următoare lună, în magazinele Telekom și Germanos și ale partenerilor selectați, orice persoană va putea solicita deschiderea unui cont curent și emiterea unui card de debit.

În plus, prin intermediul conceptului bancar Shop-in-Shop corner, introdus în magazine selectate Telekom şi Germanos, vor fi oferite servicii bancare suplimentare, inclusiv produse de creditare. Rețeaua Shop-in-Shop va fi extinsă sistematic pe durata următorului an, țintindu-se un număr de 120 de magazine în care să fie introdus acest concept.

Pe viitor, oferta Telekom Banking va fi completată cu servicii de finanţare a dispozitivelor din oferta Telekom Romania, dar şi cu servicii de tip credite de nevoi personale fără garanții și facilitatea overdraft.

Ce oferă concurența

Telekom România nu este singurul operator de la noi de pe piață care oferă (sau plănuiește să ofere) servicii de banking. 

Orange Bank oferă câteva servicii digitale pentru clienți. De exemplu, banii pot fi trimiți cu ajutorul unui mesaj text, iar pe lângă telefonul mobil, un dispozitiv de plăți este și cardul Orange, care va putea fi blocat sau deblocat direct din aplicație.

În România, Orange vrea să lanseze serviciile băncii la începutul lui 2018, dar fără o licență completă de banking. Practic, va fi o instituție financiară, nu o bancă. Reprezentanții Orange au spus că operatorul mobil va oferi în România servicii de credit pe termen scurt și servicii de plăți. Din acest motiv, Orange Bank nu va fi o bancă reglementată în România, ci o instituție de plăți și credite de la 3 luni la un an. Cei de la Orange spun că nevoia românilor e mai mare pentru credite pe termen scurt, decât pentru depozite și credite lungi. De asemenea, clienții din România vor avea acces și la carduri bancare pentru cumpărături.

Probabil cel mai mare competitor al celor doi operatori, cel puțin din prisma serviciilor de online banking, este ING Bank. Compania a investit mult în aplicația sa de Home Bank și permite chiar și accesarea de credite de nevoi personale direct din aplicație, fără a fi necesară deplasarea la sediul băncii. 

 

 



Citeste si