Ți s-a livrat un produs deteriorat? Cum ieși Pe Plus fără bătăi de cap

Am pățit-o cu toții la un moment dat. Comandăm un produs, îl așteptăm cu sufletul la gură și, când deschidem cutia, ne trezim cu sufletul bucăți și cu produsul comandat în aceeași stare. Nu toate magazinele îți oferă opțiunea de verificare a coletului la livrare, iar asta poate avea consecințe negative asupra ta și portofelului tău. Înainte să vorbim despre soluția simplă, să vedem ce zice legislația.

Încearcă acum noul abonament Revolut Plus


Aici lucrurile sunt mai complicate, cu toate că legislația e simplă. În primul rând, legislația prevede că orice colet ar trebui să poată fi deschis la livrare, fără taxe suplimentare și fără niciun fel de explicație dată curierului. Un bun achiziționat online ar trebui să poată fi verificat atunci când e primit și poate fi refuzat instant dacă prezintă urme de lovire sau dacă nu corespunde așteptărilor și nevoilor clientului. Realitatea din teren e alta - curierii sunt fie mereu grăbiți ori retailerul îi instruiește să nu permită deschiderea coletului, dar tu trebuie să reții că este dreptul tău. Unele site-uri menționează deschiderea coletului ca un extra beneficiu, altele menționează costuri adiționale pentru acest serviciu, dar legislația prevede că dreptul la deschiderea coletului nu poate fi condiționat nici de către comercianți, nici de către curieri. 

Apoi, orice produs cumpărat beneficiază de o perioadă garantată de retur de 14 zile. Dar ce faci dacă un colet ajunge la tine și produsul e afectat, iar curierul a plecat înainte ca tu să constați asta? 

Revolut Plus - Protecția achizițiilor

Magazinele mai mari de ecommerce te roagă să faci o sesizare în acest sens în primele 48 de ore după primirea coletului și, cel mai probabil, nu vei avea prea mari bătăi de cap dacă ți se întâmplă să dai peste un produs ce s-a defectat ca urmare a șocurilor. Dar unii comercianți vor refuza să recunoască că produsul a fost vătămat din vina lor sau a curierilor, iar atunci singura scăpare ar fi reclamația la ANPC, care se va finaliza în favoarea ta. Sau poți opta pentru Revolut Plus. 

Știm cu toții că nu e cea mai plăcută experiență să apelăm la ANPC sau la alte instituții ale statului pentru a ne face dreptate. Pe lângă faptul că procesul poate dura mult timp, nici emoția așteptării nu e cea mai plăcută. Aici intervine Revolut Plus, abonamentul lunar de 14,99 lei pe lună care te poate scăpa de aceste griji. 

Revolut Plus vine cu protecție pentru cumpărături care include și rambursarea pentru cazurile când produsul ajunge la tine deteriorat sau… nu mai ajunge deloc. Pentru că, de ce nu, s-ar putea să comanzi un smartphone și să primești în loc un set de șaibe - s-a mai întâmplat. Pentru doar 14.99 lei pe lună beneficiezi de o protecție a achizițiilor în limita a 1.000 euro pe an la cumpărăturile efectuate cu cardul tău Revolut. Pentru a beneficia de această facilitate odată ce ți-ai activat abonamentul Revolut Plus trebuie să intri în aplicație în zona de Marketplace, la categoria Insurance și apoi la ”Purchase Protection”. Apeși pe butonul Get Help și apoi pe ”Make a Claim” și urmezi pașii din aplicație. Veți găsi toate informațiile despre protecție și T&C în aplicație.

Banii îți vor fi returnați în cont și măcar data viitoare vei ști de la ce magazin să nu mai cumperi.

Atât pentru acest episod din seria Pe Plus powered by Revolut. Accesează ACEST LINK și află mai multe despre unul dintre cele mai avantajoase abonament din lumea fintech-urilor.



Citeste si