Tony Ran, președinte Honor Europa: "Investim 11,6% din venituri în cercetare"

Honor a intrat cu putere în ultimii 3 ani pe piața din Europa. Cândva un brand parte a Huawei, acum Honor dorește să aibă drumul său, cu smartphone-uri, tablete și laptopuri. La Paris, odată cu lansarea noilor dispozitive Honor 200 am discutat cu Tony Ran, președinte al Honor Europa.

Tony Ran a spus în cadrul interviului, la care au mai participat Alexandru Stănescu din partea mobilissimo.ro și o jurnalistă din Bulgaria, că rolul Honor nu este să fie încă un producător de smartphone-uri ieftine pe piață, ci unul care să aducă lucruri noi. Honor a început în 2014 în Europa ca un brand de ecommerce, dar treptat s-a transformat în ceea ce este astăzi.

11,6% din venituri investite în cercetare

"După COVID s-au schimbat multe lucruri. Ne uităm la ce putem aduce ca valoare în industrie. Piața nu are nevoie de încă un producător ieftin de smartphone-uri", spune Tony Ran.

El a spus că Honor nu are nevoie să fie în acel segment de preț, ci să se ducă acolo unde utilizatorii văd nevoi mai mari, cum ar fi zona de fotografie, de exemplu, pe care s-au concentrat odată cu Honor 200, dar și în cadrul liniei mai scumpe, Magic 6 Pro.

"În cei 3 ani de existență ca o companie independentă am investit 11,6% din veniturile noastre în cercetare. E o proporție mare, pentru că media industriei este între 3 și 5%", spune Tony Ran.

Astfel, investițiile s-au dus nu doar în smartphone-uri, ci și în PC-uri, Honor prezentând laptopuri cu Windows care au integrată inteligență artificială.

Inteligență artificială și prezență locală

Pentru Tony Ran, Europa e considerată a doua piață locală pentru ei, după China.

"Europa are 130 de milioane de unități vândute. E importantă pentru branding. Avem astfel nu doar dispozitive vândute în China, dar am înființat un centru pentru dezvoltarea produselor și un centru de cercetare la Paris, astfel încât să luăm din cunoștințele locale și să le ducem la nivel global", explică Tony Ran, care spune că Europa nu e doar despre vânzări, ci e despre viziune a brandului.

Conform președintelui Honor Europa, piețele din Europa de Est nu mai sunt doar piețe ieftine, ci asistăm la un trend de transformare a dispozitivelor într-unele premium.

"Oamenii se așteaptă la inovație în produse. Avem Honor Magic 6 Pro, Honor Magic V2 și ediția Porsche Design. 70% din smartphone-urile noastre sunt medium spre high end", explică Tony Ran.

Astfel, Honor se uită și spre inteligență artificială. Pe Honor 200 aceasta e folosită pentru a recrea imaginile care să arate ca într-un studio de fotografie. Dar pe viitor din ce în ce mai mult AI va fi în smartphone-uri.

"Vom vedea în piață și AI fizic, care va ajunge pe roboți. Noi ne gândim la AI ca o modalitate de a accesa interfețe Cloud cum ar fi ChatGPT sau Gemini. Dar trebuie să vedem care e valoarea unui AI pe un telefon mobil. Ne vom asigura că securitatea datelor este protejată local, la nivel de procesor, iar pentru noi experiențele AI sunt pe 4 piloni - Cloud, Aplicație (imagine), Sistem de operare (Magic Portal) și procesor", explică Tony Ran.

Pe lângă centrul de cercetare de la Paris, Honor mai are un sediu la Praga care vorbește cu utilizaatorii, dar discută și cu legislatorii pentru a aduce produse conforme cu piața.

Altfel, Honor se pregătește în curând pentru listarea la bursă, pentru a legitima eforturile de creștere ale companiei și independența de către fostul brand-mamă, Huawei. După creșterile din ultimii 3 ani, Honor, deși nu a anunțat când mai exact, se pregătește așadar de o listare publică.

Despre Honor 200 am povestit în acest review realizat după deplasarea noastră la Paris:  



Citeste si