- 5 Iulie 2023
Top 5 startup-uri românești de urmărit, alegerile lui Liviu Munteanu (partener Founders Bridge și angel investor)
Founders Bridge este o echipă de antreprenori și investitori în serie, cu o experiență combinată de peste 50 de ani în diferite piețe și industrii. Având și perspectiva fondatorilor, înțeleg nevoile startup-urilor de a obține sprijinul și sfatul potrivit la momentul potrivit, precum și importanța de a se conecta cu oamenii potriviți.
Founders Bridge sprijină fondatorii și antreprenorii în construirea unor companii făcând exact asta: oferind sprijin, consiliere în timp util și fiind un conector cheie.
Printre nevoile acoperite, Founders Bridge oferă planificarea strategică și adaptarea produsului-piață, dar și ajutor practic prin intermediul rețelei lor de experți în domenii precum: vânzări și marketing, creștere, CTO/Tech și juridic.
Liviu Munteanu este unul dintre cei 3 parteneri ai Founders Bridge, fondator de startup, angel investor, mentor în ecosistem și cofondator al unui centur ONG. Din experiența lui în toate ipostazele, Liviu împărtășește cu noi un Top 5 startup-uri românești de urmărit.
Top 5 startup-uri românești de urmărit, alegerile Founders Bridge (Liviu Munteanu - partener și angel investor)
FieldOS
"Echipa lor reușește să transforme un domeniu în general lipsit de disruperi într-o oportunitate de creștere surprinzătoare (fapt confirmat de runda supra-subscrisă pe care au strâns-o de curând). Admir fondatorii că au curajul să fie cu adevărat "all in" când vine vorba de expansiunea în US/UK."
Ce face FieldOS?
FieldOS este un startup românesc care a lansat o soluție mobilă pentru a rezolva în timp real problemele care pot apărea în teren. Prin acest software, angajații companiilor care dețin și utilizează active fizice (precum echipamente, mașini, proprietăți) pot participa în timp real alături de echipele de suport și contractori la soluționarea problemelor care pot apărea în anumite locuri, la diferite echipamente.
Platforma se asigură că toți cei implicați (clienți, angajați, echipe de suport) rămân conectați în timpul procesului de rezolvare a problemei ca urmare a regulilor automate de dispecerizare, a alertelor inteligente și protocoalelor de escaladare.
MERO"O echipă extrem de eficientă și de bine organizată, atacând una dintre cele mai competitive piețe. Arma lor principală: modelul de business corect ales si implementat. Mă aștept să aud multe lucruri bune despre ei în viitor."
Ce face MERO?
Platforma MERO este destinată industriei în creștere a saloanelor de înfrumusețare, facilitând conectarea clienților cu saloane aflate în proximitate și intermediază 100.000 de rezervări lunar.
MERO, fostă Nova Booker, a atras la finalul anului 2021 o investiție de 300.000 de euro din partea fondului Founders Bridge. De asemenea, în luna aprilie Mero a anunțat achiziția Logbox, un sistem avansat de gestiune pentru saloanele de înfrumusețare din România pentru a putea să se extindă cu o ofertă completă.
Focusul lor pentru saloane e de a le digitaliza experiența de programare cu clienții lor existenți, dar și de a câștiga clienți prin partea de marketplace, unde se expun, expun serviciile și sunt descoperiți de cei care vor să exploreze piața.
ORIGINi"Reinventarea lor (în spatiul aceleiași verticale) cred că e cea mai de succes pivotare pe care am vazut-o în 2023. Piața de MedTech e în continuă efervescență, așa că cele mai mari sanse la succes le au startup-urile care navighează abil printre schimbările din jur."
Ce face ORIGINi?
ORIGINi, fostul Oncochain, este startup-ul MedTech din Timișoara care dezvoltă o soluție inovatoare de management al datelor oncologice, și care a obținut recent un grant de 195.300 de euro de la fondul norvegian Innovation Norway.
Soluţia software dezvoltată realizează structurarea automată a datelor medicale și permite medicilor și spitalelor să acceseze elemente cheie din dosarele electronice ale pacienților, facilitând în principal analiza, dar și practica medicală.
Oncochain este un start-up lansat de către soții Mădălin Margan (32 de ani) și Roxana Margan (32 de ani), ambii fiind medici specializați în obstetrică - ginecologie. Datele colectate din practica clinică de zi cu zi sunt oferite profesioniștilor din domeniul sănătății oncologice, institutelor de cercetare și companiilor farmaceutice sub formă de analize statistice. Informațiile sunt anonime și au ca scop să genereze evidențe care pot orienta cercetarea și crește calitatea serviciilor medicale.
Kinderpedia"În continuare includ Kinderpedia în randul celor mai atractive startup-uri, la fel cum aș fi făcut-o și dacă interviul aceasta ar fi avut loc în 2020. Asta pentru că au reusit să confirme mereu că sunt pe drumul cel bun, făcând pași tot mai mari și tot mai deși spre reușită. Regret că sunt doar utilizator de Kinderpedia, și nu investitor în Kinderpedia."
Ce face Kinderpedia?
Kinderpedia este compania edtech care dorește să transforme educația cu ajutorul tehnologiei, fiind soluția digitală pentru management școlar și comunicare, recunoscută la nivel internațional pentru inovație și impact social.
Platforma ajută instituțiile de învățământ să își simplifice activitatea administrativă, să economisească timp și să faciliteze o comunicare dinamică între elevi, profesori și părinți.
În prezent, este utilizată de școli și grădinițe din peste 25 de țări. Soluția acoperă cinci domenii majore de transformare digitală a fiecărei școli sau grădinițe: managementul școlii, managementul clasei, respectiv catalogul electronic și toate funcționalitățile aferente, urmărirea progresului elevilor, comunicarea cu familia și managementul financiar al școlii. Kinderpedia și-a marcat recent debutul în Statele Unite, prin colaborarea cu Brave Generation Academy, un lanț internațional de centre educaționale extrem de inovator, fondat în Portugalia, care s-a extins în Spania, Italia, Olanda, Africa de Sud, Kenya, Namibia, Mozambic și Florida, Statele Unite.
Charger.ro"Admir curajul lor de a ataca o verticală aflată încă în faza incipientă în România. Echipa este un mix perfect de experiență și entuziasm, reprezentând și un etalon de diversitate în ecosistemul de startup-uri locale. Cu siguranță, industria lor va crește exponențial în următoarea decadă în România. Le urez și lor să facă la fel!"
Ce face Charger.ro?
Charger.ro este primul integrator romȃn de soluții și servicii de green-tech pentru consum personal și companii. Startup-ul a anunţat recent că a atras o investiţie de 245.000 EUR de la un grup de investitori, ȋntr-un proces coordonat de Bravva Angels.
Charger.ro este o platformă online de tip marketplace care oferă consultanță, suport pentru obţinerea finanţării, implementare, mentenanță și management pentru soluții de energie verde. Oferta include stații de încărcare pentru trotinete, mașini electrice și plug-in hybrid, soluții ”Smart City” (mobilier urban inteligent, iluminat urban, senzori de calitate a aerului, etc), sisteme de panouri fotovoltaice și sisteme off-grid sau on-grid.
Fondatorii intenţionează să folosească capitalul obţinut pentru a include peste 100 de furnizori pentru clienții săi, precum și pentru relansarea platformei în formula completă la începutul anului viitor. Totodată, Charger.ro mizeazăși pe programe guvernamentale de tip Electric Up, și vine ȋn ȋntȃmpinarea nevoii companiilor de a raporta din ce ȋn ce mai multe și diverse activităţi ESG (environmental, social, and corporate governance).