- 8 Octombrie 2024
Towerborne: nu poți da greș cu o aventură clasică
Un multiplayer, role-playing action game de tip side-scrolling (un tip de joc video în care acțiunea se deplasează orizontal de la stânga la dreapta; N.red.), Towerborne, produs de Stoic și publicat de Xbox Game Studios este disponibil în early access și vine cu sentimentul tradițional al unei aventuri clasice.
Personajul tău, un Ace care și-a pierdut aproape toate amintirile, se aventurează în sălbăticia pentru a proteja refugiații din Belfry, un turn uriaș care le servește ca oraș. O premisă simplă, care își face treaba bine.
Ce părere am despre Towerborne?
La prima vedere, Towerborne nailed it. Culorile sunt vibrante, muzica e bună, opțiunile pentru character creation sunt generoase și controalele sunt ușor de înțeles.
Am petrecut mai mult timp decât sunt dispusă să recunosc pentru a crea un personaj, vrăjită de numărul de opțiuni și posibilități, gama de culori și posibilități de customizare a trăsăturilor faciale. Un detaliu care m-a lăsat plăcut surprinsă a fost customizarea vocii, chiar dacă personajul principal nu are multe de spus. Un mic detaliu care te ajută enorm să te transpui în joc.
Muzica e plăcută, se potrivește cu estetica jocului și nu se simte repetitive sau monotonă.
La nivel vizual, Towerborne are un aspect simplu, dar bine definit. E consistent, de la meniul principal la arhitectura orașului. NPC-urile sunt diverse, plasați prin oraș într-un mod organic, unii relaxați în spatele tarabelor, alții purtând conversații în colțurile orașului. Cât m-am învârtit buimacă prin Belfry, m-am oprit din minut în minut să observ cum dorm animalele de companie pe străzi, cum sunt făcute clădirile sau ce haine poartă NPC-urile.
Combat-ul este ușor de prins și ușor de înțeles, cu minim efort necesar pentru a trece de nivele, cel puțin la început. Desfășurarea lor e intuitivă, poți citi atacurile inamicilor repede și poți naviga lumea fără mari dificultăți, asta din perspectiva unei persoane care nu joacă foarte des genul ăsta de jocuri. Intuitivitatea a făcut experiența ușor de digerat și mi-a oferit suficient timp să mă bucur o experiență nouă.
Ai la dispoziție patru clase din care poți să alegi: Sentinel, Rockbreaker, Pyroclast și Shadowstriker, cu stiluri de combat diferite, dar la fel de captivante în simplitatea lor. Fiecare clasă are o armă specifică, un atac light și unul heavy și câte un atac special.
De asemenea, co-op este o opțiune care îți stă la dispoziție, în caz că nu vrei să te aventurezi singur în luptele cu monștrii care vor să atace Belfry.
Ce părți negative există în Towerborne?
Pe partea mai puțin plăcută, lucrurile stau light. Încă din early access nu e greu să realizăm că e un joc care necesită grind și timp investit pentru a ajunge la potențialul maxim și la echipamentul ideal. Nu e o îngrijorarea mare, totuși, căci după cum am menționat, combat-ul și misiunile nu sunt greu de parcurs sau lungi ca durată.
Un alt lucru pe care îl aștept după early access este o poveste mai amplă, din moment ce avem baza și premisa e interesantă, chiar dacă nu are ceva nemaivăzut. Sper ca pe viitor să primim elemente mai bogate care să ne explice cum funcționează lumea. Dialogul mi s-a părut pe alocuri plictisitor și care nu îți spune multe despre cultura, istoria și tradițiile lumii în care trăiești și poate părea superficial uneori. Lipsa de voci care să nareze dialogul mi se pare o alegere stilistică bună, dar care trebuie să fie consolidată de scris bun.
Deci, merită Towerborne?
Pe scurt, da! Pentru un early access, jocul e deja pus la punct și știe ce vrea. Nu încearcă să îți dea lumea peste cap sau să te emoționeze, ci să te ducă într-o aventură simplă, interactivă și distractivă.
Jocul o să fie gratis la lansarea lui din 2025, iar până atunci este disponibil pe Steam de la 25 de euro dacă achiziționezi Silver Founders Pack, care vine cu o serie de cosmetice și beneficii lunare.
Happy playing!