- 24 Ianuarie 2024
Travelscan.ro: cu ce mai poate inova un startup dedicat turismului local
Travelscan.ro este o platformă de rezervări care-și propune să simplifice și să modernizeze experiența turismului românesc. Obiectivul startup-ului este să devină destinația principală pentru planificarea vacanțelor în țară.
Pe piața turismului mai sunt și alți jucători care oferă opțiuni similare, așa că am vrut să știm de la Bogdan Jingoi, fondatorul platformei, ce aduce nou prin soluția creată de el.
”Travelscan funcționează pe baza disponibilității în timp real pentru toate unitățile. Avem un partener care ne furnizează această disponibilitate în timp real (la secundă) prin API, iar șansele de overbooking sunt foarte mici, aproape inexistente.
Comparativ cu Travlocals, modelul nostru de business este diferit. Locațiile noastre sunt variate, pentru diverse bugete, acoperind o gamă largă de clienți. Travlocals face o treabă excelentă pe nișa lor de locații exclusiviste.
În plan local, concurența noastră principală este Travelminit, care are un portofoliu de peste 8000 de locații și servicii asemănătoare cu Booking.com. Noi, spre deosebire de ei, oferim în primul an 0% comision, deci tarife egale sau chiar mai mici decât la recepție.”
Pe lângă acești diferențatori, ce mai vrea Bogdan să facă prin plaltforma creată este să contribuie la îmbunîtățirea calității serviciilor, prin suportul pentru clienți, cât și prin conținut de calitate, de exemplu prin realizarea de ședințe foto pentru unitățile cu potențial, dar care nu convertesc din cauza conținutului slab, o problemă observată destul de frecvent în rândul hotelierilor.”
De la hotelier la fondator de startup pentru hotelieriPe scurt, ”în primul an, scopul nostru este să facem ce există deja pe piață, dar mai bine”, ne spune Bogdan.
Experiența anterioară a fondatorului aduce și niște insights valoroase pe care le-a folosit în dezvoltarea și poziționarea platformei.
Bogdan Jingoi a intrat în domeniul turismului în 2018, când a fondat Roots Villas, vile în județul Brașov care se închiriază integral. Având experiențe atât ca turist, cât și ca hotelier, și-a propus să extindă turismul și în mediul online, printr-un produs care să ofere profesionalismul pe care și l-a autoimpus în calitate de antreprenor.
”Travelscan a fost creat din necesitatea unei platforme care să vândă și să promoveze la standardul dorit de mine, cu prețuri accesibile și fără planuri tarifare preferențiale. Oferim atât cazări de top, cât și cazări mai accesibile. Este ușor să promovezi o unitate care arată bine și are un grad mare de ocupare, cu ajutorul fotografiilor profesionale. Totodată, ne propunem să sprijinim și unitățile mai puțin cunoscute, oferindu-le conținut de calitate.”
Prin experiența de la Roots, Bogdan a învățat cât de mult contează aspectul vizual atunci când clienții aleg unde să meargă. Și la fel, a observat că hotelierii nu conștientizează acest aspect și aici vrea să intervină cu ajutor prin Travelscan: ”noi suntem aici pentru a oferi sfaturi, statistici, idei de facilități și ghiduri (de exemplu, cum să faci cele mai bune poze cu telefonul). Astfel, nu excludem unitățile mai puțin faimoase, ci ne concentrăm să le aducem valoare adăugată pentru a atinge un standard superior.”
Travelscan a fost lansat pe 8 ianuarie, dar până la lansarea oficială au acumulat unități în portofoliu timp de un an și jumătate. Pentru înscrierea unei locații în platformă, TravelScan se asigură că toate unitățile înscrise funcționează legal. Nu colaborează cu persoane fizice, iar un hotelier este clasat într-un rang superior în baza certificatului de clasificare.
”În ceea ce privește autorizațiile suplimentare, fiecare hotelier este responsabil pentru conformitatea unității sale”, adaugă Bogdan.
Cât despre dezvoltarea platformei și a opțiunilor din aceasta,fondatorul ne spune că momentan se concentrează doar pe cazări, nu și pe experiențe sau activități.
”Cazarea este o necesitate de bază, iar experiențele și activitățile sunt suplimentare. Există multe module pe care le putem dezvolta pentru a îmbunătăți experiența de cazare, cum ar fi utilizarea inteligenței artificiale pentru sugestii de vacanțe, bazate pe profilul clienților. Un alt aspect prioritar este posibilitatea plății vacanțelor cu carduri de vacanță sau în rate. În ceea ce privește alte servicii, intenționăm să colaborăm cu restaurante sau furnizori de activități, recomandându-le pe baza profilului de utilizator. Este un proiect pe termen lung, care necesită timp pentru a satisface complet nevoile turiștilor și clienților hotelieri.”