Trei instrumente de automatizare utile pentru startup-uri

Într-o perioadă precum cea prin care trecem, dar nu numai, campaniile de comunicare sau marketing trebuie să fie atât empatice și adaptate la nevoile clienților, cât și eficiente.

O campanie eficientă presupune o strategie în care potențialii clienți nu doar că află de afacerea ta sau au o interacțiune unică, ci în care pui bazele unei relații pe termen mai lung și devii un partener de încredere, prezent în mintea publicului tăi țintă în fiecare etapă din procesul de achiziție. 

Însă construirea unor astfel de campanii și optimizarea lor, dar și campaniile de comunicare internă, la fel de valoroase, presupun timp. Iar pentru un startup, timpul este una dintre cele mai valoroase resurse, de aceea orice instrument care poate ajuta la economisirea sa, dar și la obținerea de rezultate mai bune, este extrem de valoros. Aici intervine automatizarea.

Ce este automatizarea?

Automatizarea eforturilor de marketing te ajută să îți prioritizezi și să îți duci la capăt activitățile de marketing într-un mod mult mai ușor, mai eficient și mai adaptat obiectivelor tale. 

A devenit una dintre tendințele populare la nivel global, un studiu recent realizat de HubSpot arătând că 68% dintre oamenii de marketing consultați au declarat că își automatizează procesele de marketing într-un fel sau altul. 

Există multe instrumente pe piață, cu prețuri variabile, care te ajută să îți îmbunătățești activitatea astfel, iar noi le vom prezenta pe cele pe care nu doar că le folosim și noi la STOICA.CO, dar și pe care credem că niciun antreprenori nu ar trebui să le ignore.

Pentru ce poți folosi instrumentele de automatizare? 

Tool-urile de automatizare au diverse roluri prin care te ajută să creezi procese mai bune. Câteva exemple de activități în care le poți folosi ar fi:

  • Adăugarea lead-urilor noi în liste gata create, astfel încât să nu te mai ocupi manual de acest proces și gestionarea lor. Crearea de liste și adăugarea automată a lead-urilor noi, în funcție de mecanismul de conversie (ex lead-uri care s-au înscris pentru o ofertă, lead-uri care s-au înscris la newsletter). 
  • Menținerea unei relații apropiate cu potențialii clienți la care ajungi prin social media sau alte campanii de comunicare, astfel încât să îi poți converti mult mai ușor în cumpărători
  • Trimiterea de secvențe automate de email-uri, astfel încât să faci mult mai ușor follow-up
  • Obținerea de feedback-uri și sugestii de la clienți sau echipă prin formulare, survey-uri sau chiar oferte promoționale
Cu ce tool-uri să începi

HubSpot

HubSpot este una dintre cele mai cunoscute platforme de marketing din lume, iar funcționalitățile gratuite pe care le oferă te pot ajuta foarte mult în automatizarea campaniilor de marketing (inclusiv sistemul de CRM de la HubSpot este gratuit și foarte bine realizat).

Câteva exemple de automatizări pe care le poți face folosind HubSpot includ: 

  • Instalarea de chat-uri live pe site, cu întrebări și răspunsuri predefinite. În plus, poți integra chat-ul din pagina de Facebook și administra în interfața HubSpot, încât să ai toate conversațiile într-un singur loc.
  • Crearea și publicarea de formulare prin intermediul cărora să colectezi date despre utilizatori
  • Crearea de campanii de email marketing (cu o limită de 2000 de trimiteri pe lună)
  • Programarea și publicarea postărilor pe canalele de social media și monitorizarea rezultatelor
  • Monitorizarea rezultatelor website-ului tău
  • Păstrarea și administrarea datelor clienților sau potențialilor tăi clienți prin sistemul de CRM

 

  

ActiveCampaign

Costul pentru ActiveCampaign, un alt tool pe care îl recomandăm, începe de la 9 dolari pentru conturile cu mai puțin de 500 de contacte (deci ideal pentru un startup la început de drum), iar printre opțiunile pe care ți le oferă acest tool se numără:

  • Trimiterea de notificări clienților atunci când realizează o achiziție
  • Crearea de secvențe de email-uri pe care le poți folosi, de exemplu, atunci când cineva se înscrie la un webinar sau când descarcă un eBook
  • Crearea și trimiterea de notificări atunci când cineva nu finalizează achiziția pe site-ul tău
  • Colectarea de feedback de la clienți
  • Categorisirea lead-urilor în funcție de anumite criterii

 

Ontraport 

Ontraport este un alt tool de automatizare a campaniilor de marketing pe care îl recomandăm. Oferă o perioadă de testare gratuită, care este ideală dacă vrei să înțelegi dacă acest tool este potrivit pentru tine, iar planurile de facturare ulterioare încep de la 79 de dolari pe lună. Este de asemenea un instrument complex, care îți va permite, printre altele:

  • Administrarea datelor prin CRM
  • Automatizarea campaniilor de email
  • Trimiterea de remindere sau a altui tip de mesaje prin SMS
  • Crearea de landing pages și formulare
  • Crearea de site-uri de membership

Există multe opțiuni de instrumente care pot ajuta să creezi campanii mai eficiente și să le monitorizezi mai ușor, însă primul pas prin care trebuie să treci este definirea nevoii pe care vrei să o acoperi. În acest fel, te vei putea orienta către tool-uri cu funcționalități recunoscute și validate, care să răspundă nevoii tale și să te ajute să economisești timp.

 


Andrei Stoica este și unul dintre consultanții pe care îi puteți contacta pe BizTool.ro.



Citeste si