- 3 Octombrie 2017
Uneltele care te fac mai productiv în timp record
În seria #Businesspresso oferim doze bisăptămânale de motivație și inspirație pentru antreprenori, ca parte a unui proiect realizat împreună cu cei de la Beanz Cafe. Am decis, de data aceasta, să facem o listă a celor mai interesante și utile aplicații pentru antreprenori ca să fiți mai productivi și să le puteți implementa inclusiv în cadrul echipei voastre.
Multe dintre ele nu sunt pentru voi, individual, ci sunt pentru întreaga echipă, ca rezultatele să fie mai vizibile și mai rapide.
Toggl e o unealtă prin care poți monitoriza timpul pe care-l petrec angajații tăi la muncă și ceea ce fac ei. Se instalează ca o extensie de Chrome sau de Firefox și îți spune ce fac angajații tăi, fie că folosesc Slack, Salesforce, Google Drive sau alte unelte care sunt integrate. Evident, intimitatea conversațiilor se păstrează, dar astfel poți vedea mai bine unde se pierde productivitatea. Nu folosi unealta pentru a pedepsi angajații, ci chiar pentru a descoperi trenduri despre ei. Poate un angajat e foarte productiv dimineața și își pierde din energie seara. Poate cineva lucrează mai bine după ora 14. Astfel, poți ajunge să personalizezi munca pentru a fi mai ușor.
Motivation Daily & PositivityÎn zilele în care nu ne citești articolele noastre și te trezești deprimat, poți folosi aplicația pentru doze de motivație scurte. Oferă citate inspiraționale, povești reale de afaceri și de viață și-ți arată că și cei mai puternici oameni ai planetei au trecut prin ceea ce treci și tu zilnic.
AccompanyE o aplicație puțin cunoscută și care te va costa, dar dacă vrei să fii pregătit pentru toate întâlnirile, atunci lasă inteligența artificială să te ajute. Accompany conectează mail-ul, rețelele sociale, telefonul mobil, pentru a crea un profil pentru fiecare persoană pe care urmează să o întâlnești sau care e un interlocutor pe mail. Astfel, poți să fii pregătit la întâlniri fără mare efort. Știi bine că vânzările sunt, de cele mai multe ori, realizate prin relații personale și prin convingerea celui din fața ta că ești un partener de încredere care-și face temele. De asemenea, poți afla despre cineva ce investiții care, care sunt interesele sale de business și ce a studiat.
WunderlistE cea mai bună aplicație pe care o poți folosi ca să-ți organizezi task-urile zilnice și nu numai. Dacă vrei să știi ce ai de făcut mereu, în Wunderlist îți poți trece un minimum de sarcini pe care le ai de îndeplinit și le poți șterge pe parcurs. Aplicația e și pentru telefoanele mobile, dar și pentru desktop. În zile complicate, riști să uiți lucruri pe care le ai de făcut, dar Wunderlist te poate ajuta să știi exact care e ordinea dintr-o anumită zi.
SlackDespre Slack se spune că e înlocuitorul email-ului, dar nu aș merge atât de departe. Slack e înlocuitorul lui Yahoo Messenger sau Skype în unele organizații. Te ajută pentru că poți crea o echipă cu toți angajații și poți să-i organizezi în diverse discuții și topic-uri care te interesează. Cu ajutorul lui Slack, poți coordona rapid proiecte de mici dimensiuni, care au nevoie de acțiune rapidă. Are un transfer de fișiere ușor și pentru cei care vor să-l ducă la un nou nivel, pot crea inclusiv mici automatizări în Slack, prin care să primească mesaje automate. Să zicem dacă vânzările au trecut de un anumit nivel sau dacă există o problemă la curentul electric. Varianta Premium te costă, dar îți permite să comunici cu echipe mai mari
Telegram pentru echipă și cliențiCum comunicați în echipă? Dacă e vorba de trimis mesaje scurte către o echipă mare sau pentru un proiect comun, puteți folosi Telegram. E o alternativă la mai multe programe software. În primul rând, dacă vrei un WhatsApp securizat, Telegram are toate caracteristicile utile. În plus, cu ajutorul grupurilor pe care le poți crea poți adăuga până la 5.000 de persoane. Astfel, poți comunica în timp real. De asemenea, poți crea grupuri de Telegram în care să comunici în timp real pentru feedback de la clienți. Telegram e o aplicație de chat care poate fi instalată pe iPhone, pe telefoane cu Android sau pe Desktop. De asemenea, dacă folosești ultimul browser Opera, ai Telegram direct în bara din stânga a programului. Evident, e gratuit să-l folosești.
Brainstorming cu XmindXmind îți permite să creezi hărți. Nu orice hărți, ci mindmaps. Practic, programezi întregul proces de gândire și organizare a unui proiect sub forma unor grafice care să te ajute să vizualizezi mai bine, pe tine și pe echipa ta, evoluția proiectului. Poți să faci astfel brainstorming de idei și poți împărți și echipei tale cu ajutorul uneltei de distribuire. Funcționează și pe desktop și mobil. E util de cele mai multe ori atunci când plănuiești să lansezi un software.