Until Dawn Remake - perfect pentru Halloween

Until Dawn este un joc PlayStation care cred că a căpătat un statut de clasic în genul joc interactiv horror, iar acum în 2024 primește tratamentul unui remake pentru lansare pe PS5 și PC.

Until Dawn a fost lansat pe PS4 în 2015 și acum, aproape 10 ani mai târziu, este lansat acest remake. Nu este un joc care necesita un remake, deoarece jocul arăta bine în continuare, dar uite că-l avem și eu cred că e o versiune bună realizată de Ballistic Moon. Jocul a fost primit destul de negativ de comunitate cu mulți semnalând probleme tehnice sau faptul că nu le place direcția artistică.

Eu l-am jucat pe PS5 și am avut un singur crash la începutul jocului, dar apoi nu am mai avut probleme, iar jocul a rulat bine la rezoluție 4K, cu mici momente de scăderi de frame rate. Alții au reclamat bug-uri, dar eu nu am văzut. Cât în ceea ce privește direcția artistică - mie îmi place această modernizare cu o iluminare mult mai bună și ușor mai caldă. 

Ballistic Moon a confirmat că acest nou joc rămâne în mare parte fideli poveștii originale din Until Dawn, iar remake-ul se concentrează în principal pe oferirea unui update vizual jocului. Acest lucru nu înseamnă că nu și-au luat unele libertăți în reîncadrarea anumitor momente ale poveștii și adăugarea mai multor lucruri pe care jucătorii să le găsească în experiența narativă și există destul de multe schimbări la care vă puteți aștepta să vină în remake.

Until Dawn este un joc horror interactiv în care controlezi mai multe personaje, pe rând, și ești în pus în fața mai multor decizii, mari sau mici, care vor influența soarta personajelor și modul în care povestea se va încheia. Merge pe ideea filmelor horror în care fiecare personaj moare pe rând până când la final cineva iese învingător (supraviețuitor). Doar că aici chiar poți să-i salvezi pe toți, dar va trebui să faci alegerile bune.

Until Dawn Remake - arată mai bine

Primul și cel mai mare accent în remake este o revizuire a aspectelor vizuale de la lansarea originală din 2015. Mai exact, acum veți putea vedea efecte precum apa și zăpada pe personaje, alături de animații corporale și faciale îmbunătățite.

Efectele de iluminare au fost, de asemenea, schimbate semnificativ, astfel încât scenele și personajele să poată avea un efect mai emoțional pe parcursul poveștii. Iluminarea contribuie mult la poveste și cred că arată mult mai bine în remake decât în original. De asemenea, noul joc are mai multe detalii și rulează la rezoluție 4K și 30 de FPS pe PS5, față de 1080p și 30 de FPS pe PS4. Pielea, părul personajelor arată mai bine și mai real. 

Au fost refăcute și scenele cinematice și acum personajele arată mai realist, au mai multe detalii. De asemenea, prologul a fost refăcut puțin pentru a da mai mult context farsei care a generat întreaga poveste, dar nu este nimic dramatic schimbat. 

Schimbare controversată - un nou unghi al camerei

Una dintre cele mai mari schimbări din Until Dawn Remake este trecerea la o vedere la persoana a treia în mare parte peste umărul personajului. În jocul original camera era în unghiuri fixe ca într-un joc horror tradițional. Am văzut că mulți consideră că această schimbare știrbește din farmecul jocului original, dar mie îmi place noul mod de a vedea personajele și lumea din joc. Îi dă o calitate mai modernă jocului și-ți lasă libertatea să explorezi mai în detaliu mediul înconjurător. Vechiul mod de a vedea lumea din joc mi se pare ușor învechit și limitativ. 

Originalul Until Dawn a avut Totemuri pe care le puteți găsi ca o modalitate de a vă ghida alegerile viitoare, iar acestea sunt prezente și în Remake alături de o nouă ramură de Totemuri „Hunger”, acestea oferă un tip diferit de viziune față de cele originale, dar nu prea le-am înțeles rostul. Poate să ofere mai mult context întregii povești. 

Pe lângă noile Totemuri, în joc exista și mici zone noi pe care le poți explora și descoperi unele interacțiuni noi între personaje. Aceste interacțiuni vor adăuga ceva mai mult context Muntelui Blackwood și locurilor pe care le puteți găsi în joc.

Mecanica Don't Move din Until Dawn te forța în esență să ții controlerul cât mai nemișcat posibil pentru a schimba rezultatul anumitor scenarii. Aceasta va rămâne, desigur, în Remake, sub denumirea de „Stay Calm” în schimb. Mie îmi place deoarece oferă foarte multă tensiune mai ales spre finalul jocului, însă dacă nu-ți place o poți dezactiva. De asemenea, am văzut setări în meniu care să facă jocul mai accesibil și mai ușor celor care nu vor să fie foarte atenți în momentele de Quick Timed Events, de exemplu.

O îmbunătățire semnificativă este suportul pentru controllerul PS5 cu feedback haptic. Astfel vei simți mai bine jocul și momentele tensionate de-a lungul acestuia deoarece controllerul va vibra și va prinde viață. Muzica a fost și ea schimbată și au fost adăugate melodii noi. 

Until Dawn Remake pe PS5 și PC este un joc care cred că merită atenția ta dacă nu ai jucat originalul. Altfel dacă ai jucat originalul atunci nu prea are sens să-l joci din nou, decât dacă ești curios să încerci schimbările pe pielea ta. 



Citeste si