- 18 Septembrie 2018
Viitorul comunicării online în viziunea "omului cu banii" de la Google
Foarte multe branduri se gândesc cum să mai comunice cu posibilii lor clienți. Și în fiecare an apare un nou trend. Philipp Schindler, Chief Business Officer la Google a vorbit despre asta, dar și despre privacy și respectarea drepturilor utilizatorilor la DMEXCO.
Viitorul comunicării e în secvențe
Ce tehnologii și formate urmează? "Schimbarea până acum a fost de la desktop spre mobile. E clar că următoarea evoluție va fi spre machine learning și superinteligență artificială. Vom vedea din ce în ce mai multe feature-uri asistante și un mod mai natural de a interacționa", spune Schindler.
El crede că vom ajunge să vorbim în mod natural cu laptopul, mobilul, boxa inteligentă, mașina sau televizorul.
Așadar, care va fi viitorul comunicării? "Publicitatea tradițională nu va mai funcționa în acest mediu. Va funcționa publicitatea secvențială, șase secunde. Vorbim de un storytelling secvențial în momentul de față", a spus Schindler.
Google în Uniunea Europeană
Știm că Google a avut destule probleme în Uniunea Europeană, unde a primit de curând o amendă de un miliard de dolari. Cum se raportează Google la ele?
Pe lângă faptul că întotdeauna reprezentanții Google (sau a oricărui gigant online) vorbesc despre respectarea drepturilor utilizatorilor și folosesc același speech învățat, au fost și câteva aspecte interesante.
"Trebuie să eliminăm reclamele proaste. Anul trecut am eliminat 3,2 miliarde de dolari de reclame proaste. În fiecare secundă am eliminat 100 de reclame proaste. Am ajuns la un procent de 99% în cazul plasării reclamelor lângă un conținut corect și încercăm să eliminăm asocierile nefericite.", a spus Schindler.
Ce înseamnă asociere nefericită? Înseamnă că un brand a ajuns cu reclama lângă conținut extremist sau periculos.
În privința reclamelor politice, Google a făcut ceva nemaivăzut până acum la referendumul din Irlanda, pentru legalizarea avorturilor. Pentru că nu puteau garanta calitatea și originea unor reclame, au decis să interzică toate reclamele din acea campanie. Au pierdut bani, dar nu au vrut să se implice. Schindler consideră că nu acesta e viitorul și nu ar trebui să fie, dar aceea a fost singura soluție viabilă pentru un referendum atât de controversat.
El a anunțat că va oferi publisherilor noi unelte pentru a se proteja de atacuri DDoS (Distributed Denial of Service) și pentru a identifica de unde sunt atacați.
În privinței reformei drepturilor de autor din Uniunea Europeană, directivă votată zilele trecute, care poate aduce un filtru pentru conținut pe internet, reprezentantul Google a spus că e rău pentru creatori, pentru antreprenori și pentru Europa.