Visage Cloud, recunoaștere facială creată de români. Toate planurile startup-ului [Ziua Zero]

Bogdan Bocșe e un antreprenor care vrea să revoluționeze zona de supraveghere și de marketing inteligent printr-o soluție de recunoaștere facială. Visage Cloud e o soluție abia lansată care chiar poate fi testată. I-am avut invitați la emisiunea Ziua Zero.

Bogdan Bocșe și Cosmin Nicula au lansat Visage Cloud la începutul lunii februarie. E prima soluție de recunoaștere facială lansată în România și poate fi folosită pe viitor în soluții de supraveghere inteligentă, dar și în marketing și publicitate. Visage Cloud poate recunoaște fețe, comparate cu o bază de date, dintr-o imagine sau un video.

"Am făcut brainstorming înainte să ne apucăm de treabă, eu și Cosmin, cofondatorul meu. Domeniul acesta se află într-un punct de inflexiune. Se face trecerea de la early adoption spre mainstream și se investește interes, inclusiv de companiile mari. Am pus în balanță două lucruri - ce știm noi să facem tehnic și care este domeniul pe care crește interesul foarte mult în perioada aceasta? După ce am tras linie și am adunat mai multe idei, am ajuns la concluzia că recunoașterea facială e un domeniu în care am vrea să ne implicăm", a spus Bocșe la Ziua Zero.

După ce am tras linie și am adunat mai multe idei, am ajuns la concluzia că recunoașterea facială e un domeniu în care am vrea să ne implicăm

"Am construit soluția în șase luni. E mult mai ușor decât acum patru ani să faci o soluție. Au existat în comunitatea științifică niște descoperiri privind rețelele neurale și de convoluție. Modelele folosite în piață sunt similare cu felul în care procesează mintea umană imaginile și fețele", a spus fondatorul Visage Cloud.

Modelul de business pentru Visage Cloud

"În primul rând, avem două variante pentru modelul de business. Una e software as a service, iar cealaltă e o soluție on premise, cu o licență periodică. În principiu, focusul nostru e pe soluții on premise. În spațiul SaaS sunt jucători mari, cum ar fi Amazon și Microsoft. Ceea ce credem că lipsește e o soluție pe care clientul să o ia on premise, în cazul că vrea un control mai bun asupra datelor și o soluție care să nu te țină locked in. Sunt soluții unde clientul nu are datele și e blocat. În abordarea noastră, chestia asta e posibilă inclusiv cu soluția SaaS. Dăm utilizatorului toate datele de care are nevoie să-și ruleze independent modelele sau să-și stocheze datele care rezultă în urma recunoașterii", a spus Bogdan Bocșe.

Testele pe un eșantion de 50.000 de persoane au ajuns la un rezultat de acuratețe de 92-93%.

Ca domenii de aplicabilitate, Bogdan a identificat deja două industrii mari. "Din primele reacții pe care le-am primit, am observat că mulți se grupează în zona de smart surveillance, iar o parte mai mică se grupează în zona de marketing-advertising. În privința celei de-a doua abordări, vorbim de fidelizarea clienților, de exemplu, dacă a cumpărat de trei ori, să știi să-i dai o oferta. Mai putem face digital indoor advertising - panouri publicitare care-și schimbă conținutul în funcție de audiența din cameră. Dacă sunt mai mulți bărbați sau femei, dacă au o anumită vârstă. Poți face și rapoarte de audiență și structura demografică a vadului comercial", a spus creatorul Visage Cloud.

Pentru un sistem mic ar fi vorba de sute de euro pe lună. Suntem multe variabile care intră în calculul de cost, inclusiv în costul nostru de infrastructură

La nivel de costuri, soluția poate fi instalată la fața locului sau prin Cloud, dar abonamentele sunt lunare. "Pentru un sistem mic ar fi vorba de sute de euro pe lună. Suntem multe variabile care intră în calculul de cost, inclusiv în costul nostru de infrastructură. Asta depinde de câte camere sunt, ce calitate au. În funcție de toate variabilele acestea, când suntem față în față cu un client, facem un calcul", spune Bocșe.

Planurile Visage Cloud

Pentru 2017, Visage Cloud sunt în validarea produsului. Au trecut mai departe la preacceleratorul Innovations Labs și urmează să primească mentorat de business.

Nu cred că vom avea un Skynet în următorii 20 de ani, dar cred că este o industrie sau un fenomen care va afecta profund economia. Multe joburi vor fi înlocuite de inteligența artificială

"E un domeniu foarte hyped. Sunt așteptări foarte mari în zona aceasta. Ca de obicei, unele așteptări vor fi frustrate. Nu cred că vom avea un Skynet în următorii 20 de ani, dar cred că este o industrie sau un fenomen care va afecta profund economia. Multe joburi vor fi înlocuite de inteligența artificială, de sisteme automatizate sau semiautomatizate, iar asta se va întâmpla în multe domenii, de la retail la auto", a spus Bocșe.



Citeste si