Disponibilă gratuit în App Store și Google Play, aplicația își propune să fie acea platformă de referință pentru pasionații de cafea, oferind o multitudine de posibilități de descoperire, învățare, explorare și achiziție de cafea, echipamente și produse conexe.

Pre-lansarea BREWTIFI va avea loc la How To Web Conference 2025 (1-2 octombrie), unul dintre cele mai importante evenimente de tehnologie din România și din Europa de Est, aplicația fiind selectată în semifinala competiției Spotlight, printre cele mai bune 20 de startup-uri care își vor prezenta ideea și planul de afaceri pe scena conferinței.

Imediat după aceea, lansarea oficială va fi la Slow Coffee Festival, care are loc între 3 și 5 octombrie la Romexpo (București), acolo unde BREWTIFI va fi partener de inovație, oferind în aplicație și o secțiune specială dedicată festivalului, cu harta expozanților, agenda evenimentului și oferte.

Ce face BREWTIFI?

Pe lângă un catalog actualizat și îmbogățit permanent, care adună în prezent peste 1.000 de tipuri de cafea de la peste 50 de prăjitorii din România și Europa, una dintre funcțiile cele mai importante ale aplicației este posibilitatea utilizatorilor de a-și salva sortimentele de cafea preferate în contul personal BREWTIFI. Este suficient să fotografieze eticheta unei pungi de cafea pentru ca aplicația să o identifice și să o salveze în cont.

Utilizatorii pot da ratinguri, acestea fiind vizibile și pentru ceilalți utilizatori, și primesc recomandări personalizate de cafea, echipamente și evenimente în baza scanurilor făcute. Fondatorii BREWTIFI au analizat în detaliu noile trenduri din tehnologie și comportamentul consumatorilor și au integrat în aplicație un companion AI – Brewie AI – care poate face recomandări despre cafea, poate oferi sfaturi pentru prepararea cafelei și poate răspunde la întrebări cu și despre cafea. Astfel, BREWTIFI își propune să fie acea platformă preferată a iubitorilor de cafea, prin care aceștia pot:

  • să aibă acces la oferte exclusive pentru echipamente, evenimente, micro-loturi de cafea și accesorii
  • să își creeze propriul „playlist” cu cafelele preferate pe care le-au descoperit
    să primească recomandări personalizate, adaptate gustului lor
    să caute și să exploreze mii de cafele de specialitate din Europa, selectate de BREWTIFI și de comunitatea de pasionați, să le dea rating și să le cumpere cu ajutorul aplicației, prin linkuri directe către prăjitorii
  • să fie la curent cu tot ce mișcă în lumea cafelei de specialitate, trenduri, noutăți
  • să învețe metode de preparare a cafelei printr-un joc interactiv (opțiune ce va fi disponibilă în curând)

„Ideea unei aplicații a venit în urma interacțiunilor noastre de zi cu zi cu cafeaua de specialitate. Am fost de multe ori la festivaluri de cafea unde am încercat varietăți care m-au cucerit și pe care ulterior nu am mai știut unde să le caut. BREWTIFI răspunde la o nevoie pe care o au mulți pasionați ai cafelei de calitate, și anume aceea de a păstra o listă curatoriată de cafele preferate, ca un playlist personal, dar și cea de a descoperi noi sortimente, de a experimenta noi gusturi, de a afla detalii despre prăjitorii din toată Europa, de a-și extinde orizontul de cunoaștere cu privire la cafea. Într-o lume dinamică, cu din ce în ce mai mulți iubitori de cafea de specialitate și cu mii de cafenele excepționale în Europa, ne-am dat seama că nu există o platformă digitală care să conecteze iubitorii de cafea cu prăjitoriile, cu experiențele de cafea, cu ceașca lor perfectă, așa cum există de exemplu pentru vinuri”, spune Mihaela Dincă, co-fondator BREWTIFI.

Sute de prăjitorii de specialitate în România

„BREWTIFI conectează utilizatorii și preferințele lor în materie de cafea cu oferta disponibilă și, mai ales, cu tendințele în acest domeniu, aducând laolaltă consumatori, prăjitorii, distribuitori, dar și producători de echipamente și accesorii pentru preparat cafea. Astfel, BREWTIFI revoluționează experiența cafelei oferind utilizatorilor o platformă unică, personalizată, sprijinind în același timp prăjitorii locali și europeni și alte afaceri conexe”. spune Alex Timiș, co-fondator Brewtifi.

În prezent, segmentul cafelei de specialitate este în plină dezvoltare, atât pe piețe mature, precum Marea Britanie, cât și pe unele emergente, cum sunt Cehia sau România. Începând din anul 2013, numărul prăjitoriilor și al cafenelelor cu cafea de specialitate din România a explodat, de la doar câteva la câteva sute. La nivel european, cafeaua de specialitate înregistrează o dinamică puternic pozitivă. În 2023-2024, acest segment a reprezentat peste 30% din consumul total de cafea, la o valoare estimată de 23,3 mld. euro. Până în 2032, se estimează că piața de profil ar putea urca la 64 mld. euro, cu o creștere anuală în urcare de la 3,7% la 10,3% la finalul perioadei. Cu alte cuvinte, nu doar că piața se dezvoltă, dar cu fiecare an crește din ce în ce mai rapid.