Odată cu instaurarea pandemiei, 70% dintre participanții la studiu au afirmat că au încetat să mai folosească aplicații pentru rezervări de călătorii (ex. Wizz Air, TripAdvisor), evident din cauza restricțiilor, arată studiul Tapptitude publicat în original aici.

Aplicații mobile - nu s-au mai folosit Airbnb sau Booking

Alte aplicații care au fost rareori folosite sunt cele din industria de ospitalitate. 42.2% au încetat să mai folosească Airbnb sau Booking.com, iar 25.6% au declarat că aplicațiile din domeniul imobiliarelor nu mai reprezintă un punct de interes pentru ei.

Starea de urgență națională, izolarea și carantina au reprezentat motive întemeiate pentru ca oamenii să nu mai ia în calcul o schimbare de domiciliu.

56.7% dintre cei implicați în studiu au încetat să mai folosească aplicații de ride-sharing în 2020. Care mai exact? Răspunsurile cele mai frecvente au fost Uber și Bolt. Alte aplicații care n-au mai reprezentat un punct de interes pentru ei au fost FreeNow, GetPony, BlaBlaCar, și Waze. Motivul principal a fost, bineînțeles, pandemia.

Mulți participanți au afirmat că preferă să meargă pe jos în noile condiții, decât să apeleze la transportul în comun sau la aplicațiile de ride-sharing - orice pentru a fi siguri că evită noul virus.

Mai puțin timp petrecut pe Facebook

O altă descoperire interesantă a fost că o mare parte dintre participanții la sondaj au încetat să mai folosească aplicații de știri în anul care tocmai a trecut (ex. New York Times, Feedly), dar și navigatul pe canalele de social media (ex. Facebook, Instagram, Twitter). Asta arată că oamenii au încercat să stea departe de valul de știri despre virusul care ne-a invadat, precum și de speculațiile și teoriile conspiraționiste care au luat amploare în online.

Participanții au spus că preferau să facă ceva productiv decât să dea scroll pe Facebook, Twitter, și în aplicațiile de știri.

Sănătatea mentală a fost mult mai importantă pentru mulți dintre noi. O pauza luată de la platformele de social media și canalele de știri poate contribui la scăderea nivelului de stres și anxietate, într-o perioadă în care izolarea și carantina ne-au impactat puternic din punct de vedere psihic.

Un număr mic de respondenți au declarat că au încetat să mai folosească aplicațiile pentru sport, în special în timpul lockdown-ului din primăvară. Acest fenomen e ușor de înțeles: închiderea bruscă a sălilor de sport, lipsa de spațiu, sau anxietatea creată de starea de urgență pot avea ca rezultat pierderea temporară a motivației pentru sport.

După cum era de așteptat, aplicațiile precum Zoom, Google Meet și Skype au experimentat un boom în ceea ce privește numărul de utilizatori. Carantinați la domiciliu, singura modalitate de comunicare - cu familia, prietenii, profesorii, colegii de serviciu - a fost reprezentată de aplicațiile pentru meeting-uri. În acest sens, am întrebat participanții la studiu ce fel de aplicații au folosit regulat pentru job de la începutul pandemiei.

88.9% au declarat că folosesc aplicații de videoconferințe aproape în fiecare zi, în timp ce 76.7% utilizează constant chat-ul online.

Mai mult decât atât, 47.8% dintre participanți se consideră dependenți de aplicațiile organizatorice, iar 23.3% își gestionează volumul de muncă apelând la aplicații care automatizează procesul de lucru.

Ce aplicații de work from home au fost cele mai folosite

Astfel, în 2020, cele mai folosite aplicații pentru work from home se pare că au fost: Zoom, Google Meet, Skype, și Microsoft Teams. Altele frecvent menționate de cei implicați în studiu au fost: Jira, Slack, RocketChat, Asana, Trello, și Atlassian.

Pe o scară de la 1 la 5 - 1 reprezentând productivitate scăzută, iar 5, productivitate crescută - marea majoritate a ales 3, rata medie a nivelului de productivitate pentru sondaj fiind de 3.6. Eficiența angajaților nu a scăzut, deși serviciul s-a mutat de la birou, acasă. Asta poate fi o surpriză pentru cei care credeau că work from home nu poate fi la fel de productiv ca work from office.

Depresie, anxietate, dar și productivitate

În ciuda tuturor datelor despre anxietatea și depresia care au afectat populația la nivel global, 47% dintre cei implicați în sondaj au afirmat că nivelul lor de productivitate a rămas neschimbat lucrând de acasă.

Mai mult decât atât, 35% chiar au observat o creștere în eficiență la job, în timp ce doar 4.4% au declarat o scădere în acest sens.

Companii precum Facebook, Twitter și Microsoft au anunțat deja că le vor permite angajaților să continue în stil remote pe o perioadă nedefinită de timp.

78.6% au afirmat că motivele pentru descărcarea aplicațiilor Zoom și Skype au fost strict profesionale, în timp ce 20% au bifat motivele personale.

55.6% dintre cei implicați în studiu iau în considerare folosirea acestor aplicații și odată ce revenim la normal, 37.8% nu se văd renunțând la ele, în timp ce doar 3% dintre participanți au afirmat că le vor dezinstala.

Majoritatea participanților din sondaj au afirmat că vor continua să utilizeze aceste aplicații și în era post-pandemie, iar asta nu arată decât influența lor benefică în viața noastră, pe toate planurile - posibilitatea de a păstra legătura cu cei dragi, buna organizare a timpului personal, și menținerea nivelului de productivitate ridicat. Opinia generală despre aplicațiile mobile clar s-a schimbat, întrucât până și cei mai sceptici dintre noi s-au convins de impactul lor pozitiv.

Tapptitude este un Product Studio care lucrează cu startup-uri și branduri validate de investitori pentru a construi produse digitale mobile interactive în care oamenii găsesc valoare. Suntem o echipă de peste 60 de persoane, cu birouri în Cluj-Napoca, Londra, New York, și Amsterdam.