De asemenea, compania a declarat că va adăuga noi funcții bazate pe inteligență artificială la căutarea Google.

Google va oferi mai întâi acces la Bard unui grup de parteneri externi de încredere, potrivit unui articol publicat pe blogul companiei. Ulterior va fi oferit acces publicului "în următoarele săptămâni".

În postarea de pe blogul Google se precizează că noul său instrument de inteligență artificială, Bard, "încearcă să combine amploarea cunoștințelor lumii cu puterea, inteligența și creativitatea modelelor noastre lingvistice de mari dimensiuni". În mod tangibil, asta înseamnă că poate explica noile descoperiri de la Telescopul spațial James Webb al NASA într-un mod pe înțelesul unui copil de 9 ani, sau "să învețe mai multe despre cei mai buni atacanți din fotbal în acest moment și apoi să primească exerciții pentru a vă dezvolta abilitățile", potrivit companiei.

Alte exemple pe care compania le-a dat pentru Bard au fost că vă poate ajuta să planificați petrecerea copilului unui prieten, să comparați două filme nominalizate la Oscar sau să obțineți idei de rețete pe baza a ceea ce aveți în frigider.

În timp ce Google folosește de ani inteligența artificială pentru a-și îmbunătăți produsele, compania nu a lansat niciodată o versiune publică a unui produs de chat conversațional. Se pare că succesul fulminant al ChatGPT - instrumentul de conversație cu inteligență artificială creat de startup-ul OpenAI, care poate genera automat eseuri, poezii și chiar scenarii de film și care a adunat 100 de milioane de utilizatori la doar două luni de la lansare - a determinat Google să facă această mișcare. Anunțul Google vine cu o zi înainte ca Microsoft să anunțe mai multe detalii despre planurile de integrare a ChatGPT în produsul său de căutare, Bing (Microsoft a investit recent 10 miliarde de dolari în OpenAI, creatorul ChatGPT).

Această lansare este un semnal că această concurență aprinsă a încurajat Google să își împingă munca în lumina reflectoarelor.

"AI este cea mai profundă tehnologie la care lucrăm în prezent", a scris directorul general al Google, Sundar Pichai, în postarea de luni de pe blog care anunță schimbările. "Acesta este motivul pentru care am reorientat compania în jurul AI în urmă cu șase ani - și de ce o considerăm ca fiind cel mai important mod în care ne putem îndeplini misiunea noastră: să organizăm informațiile din lume și să le facem universal accesibile și utile."